Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرامرز مداح در جلسه اخیر این کارگروه که نمایندگان کانون کامیونداران و دبیر کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای کشور نیز حضور داشتند، گفت: این اقدامات شامل تعیین پارامترها و شناسایی عوامل هزینه‌ای ثابت و متغیر، بررسی کارشناسی درخصوص تأثیر پارامتر بر تن کیلومتر، بررسی قیمت‌ دهی حمل در بازارهای جهانی، طبقه‌بندی خودروها، جمع‌آوری اطلاعات میدانی درخصوص هزینه‌ها، ایجاد فرمول محاسباتی برای هریک از پارامترها، استخراج تن کیلومتر پایه، بازه بندی مسافت‌های حمل براساس الگوبرداری از فهرست بها، کالیبراسیون فرمول براساس قیمت از مبداء بندرعباس، ترسیم منحنی مناسب برای محاسبات تن کیلومتر و بررسی خط روند کرایه تن کیلومتر و اصلاح فرمول تن کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده تام الاختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور فن آوری اطلاعات و سرمایه گذاری ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای دستیابی به نرخ حمل براساس تن کیلومتراظهار داشت: محاسبه شاخص‌های اولیه تن کیلومتر براساس عوامل هزینه‌ای (قیمت تمام شده) و نرخ تن کیلومتر با در نظر گرفتن تأثیر تک‌تک هزینه‌ها در واحد تن کیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است، این نرخ بدون احتساب هزینه‌های سر بار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی، تخلیه و بارگیری محاسبه شده و برای دستیابی به آن بیش از هشت جلسه کارگروه تن کیلومتر، 12 جلسه فرعی و 600 نفر – ساعت زمان کار کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان، نمایندگان کامیونداران و رانندگان، اساتید دانشگاه‌، صاحبنظران و شرکت‌های مشاور تشکیل شده است.

وی با بیان این مطلب که برای تدوین این شاخص‌ها و تعریف یک پایه علمی، رایزنی‌ها و مذاکرات مختلف با صاحبنظران، کارشناسان، دست‌اندرکاران بخش، نمایندگان رانندگان و کامیونداران، اساتید دانشگاه و ... صورت گرفته است، ضمن قدردانی از تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران، چارچوب‌های تدوین شده را رضایتبخش توصیف کرد و افزود:

با وجود این که در ساختار طراحی شده، فرایندها بهبود یافته است اما این به معنای شرایط ایده‌آل نمی‌باشد و انتقادها و اشکالاتی به آن وارد خواهد بود که امیدواریم با دریافت نظرات و پیشنهادهای سازنده دست‌اندرکاران و صاحبنظران،‌ شرایط بهبود نحوه محاسبه تن کیلومتر بیش از پیش فراهم شود.

شایان ذکر است شاخص‌های یادشده در این نشست توسط اعضای کارگروه تائید و برای طی مراحل تصویب به وزارت راه و شهرسازی ارسال می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند

احمد محمودزاده با بیان اینکه پیش ثبت نام شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه شورای نظارت سال‌های گذشته، به دلایل تسریع در کار و تکریم مراجعه کنندگان به مدرسه انجام می شود گفت: شرط پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی این است که تا زمان ابلاغ شهریه سال، بر اساس شهریه سال قبل ثبت نام اتفاق بیفتد، شرط دیگر هم این است که به هر دلیلی دانش آموز از ادامه ثبت نام در مدرسه انصراف داد، هزینه دریافت شده پس داده شود.

وی افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این گونه نیست هرسال درصدی برای همه مدارس اعلام کنیم ادامه داد: درصد افزایش متناسب با آیتم‌ها و الگوهای شهریه، در هفت محور تعیین می شود؛ امسال هم بازنگری جدی انجام شده و بر این اساس مدرسه به مدرسه و مرکز به مرکز بررسی انجام می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه همین روزها بررسی در حال انجام است گفت: بخشنامه شهریه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ شده، ۱۰ روز اول توجیه و اقناع برای موسساتی است که با فرمت‌های جدید به چه شیوه عمل کنند، ۱۰ روز فرصت وارد شدن به سامانه دارند تا همه اطلاعات مدرسه‌ای را وارد و بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: کارگروه بر اساس مصوبه و ماده ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی که مدیر منطقه رئیس کارگروه است با همراهی موسسان و نماینده انجمن اولیا و مربیان و مسئولان در داخل آموزش و پرورش، معاونان آموزش و پرورشی این شهریه تایید و به استان اعلام می‌شود. در صورت تایید از سمت استان این شهریه در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود.

ساعت تدریس معلمان غیردولتی برای «بیمه» شدن

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حمایت از معلمان مورد غفلت قرار گرفته است عنوان کرد: معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با ۳۰ ساعت آموزش و تدریس، بیمه کامل می‌شوند و دستمزد ۳۰ ساعت کامل را می‌گیرند.

محمودزاده در خصوص جریمه نقدی مدارسی که بیشتر از شهریه و بیشتر از شهریه فوق برنامه که ۴۰ درصد شهریه است دریافت می کنند عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای تخلف حوزه را داشت در شورای نظارت تصمیم می‌گیریم؛ از حساب مدرسه برداشت می‌شود، طبق ماده ۱۸ تبصره ۲ سهم دانش آموز به خودش داده می‌شود و به خاطر همین تخلف و جریمه بخشی تا صد درصد شهریه را در شورای نظارت در سطح کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و برای استفاده در مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش های سامانه، ۲۲۵۳ فقره پرونده تخلف از استان‌ها گزارش شده افزود: صددرصد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مردم با ثبت شکایت در سامانه می توانند تخلفات را گزارش دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی توصیه شده است که همراهی خوبی با این موضوع داشته باشد افزود: با این کار همه معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند و به صورت کتبی و شفاهی به همه موسسان هم ابلاغ شده است.

محمودزاده با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای آموزشی انعطاف داریم اما در بحث ایمنی با کسی تعارف نداریم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی طبق سند تحول بنیادین تنوع محیط یادگیری را می‌پذیریم یعنی دانش آموزی کلاس‌های تئوری را در مدرسه و سالن ورزش را در جای دیگر انجام می‌دهد تا شاداب بیشتری در او به وجود آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عرضه خودرو جدید KMC EJ7 در سامانه یکپارچه + قیمت و مشخصات
  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای پایتخت