Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کارشناس که یکی از آنها افسر ارتش اسرائیل است پیش‌بینی می‌کنند جنگ بزرگتری در خاورمیانه رخ می‌دهد که طرف‌های اصلی آن اسرائیل، ایران و حزب‌الله هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رای الیوم، نداف بین‌حور، سرگرد ارتش اسرائیل و مایکل آیزنشتات، کارشناس امور نظامی در مرکز "واشنگتن اینستیتوت" می‌گویند، تنش‌های روزافزون در مرزهای شمالی اراضی اشغالی نگرانی‌ها درباره وقوع درگیری میان این رژیم و حزب الله یا وقوع جنگی بین اسرائیل و ایران در سوریه را برمی‌انگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن دو این تنش‌ها را به تلاش‌های حزب الله و سوریه با کمک ایران برای تولید موشک‌های پیشرفته در لبنان و سوریه از سویی و تلاش ایران برای تبدیل سوریه به نقطه آغاز عملیات نظامی علیه اسرائیل از سوی دیگر ربط دادند. این دو کارشناس معتقدند تولید موشک‌های پیشرفته در لبنان و سوریه ممکن است زیرساخت‌های حیاتی اسرائیل را فلج کرده و زندگی را در آنجا غیرممکن کند.

در این گزارش آمده است: اسرائیل از سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۳۰ بار سلاح‌های ارسالی برای حزب الله را در سوریه مورد هدف قرار داده و این حملات را از اواخر ۲۰۱۷ گسترش داده تا جایی که شامل تاسیسات نظامی در سوریه هم می‌شود.

این دو کارشناس نسبت به امکان وقوع جنگ در جبهه‌های مختلف و در مکان‌های دور به صورت هوایی، زمینی و دریایی و در زمینه اطلاعات و سایبری هشدار دادند.

در این گزارش احتمال می‌رود چنین جنگی در نتیجه تشدید تنش غیرعمدی به دنبال اقدامات ایران علیه اسرائیل در سوریه یا به دنبال حملات اسرائیل در لبنان یا سوریه به عنوان مثال علیه تاسیسات تولید موشک این دو کشور رخ دهد.

در این گزارش همچنین امکان وقوع جنگ در خاورمیانه در نتیجه درگیری که از خلیج‌فارس شروع و به مرزهای اراضی اشغالی می‌رسد پیش‌بینی شده است.

دو کارشناس مذکور تعدادی سناریو برای این جنگ نوشته‌اند و احتمال داده‌اند که در سال ۲۰۱۹ این جنگ رخ دهد.

نخستین سناریوی آنها وقوع جنگ میان اسرائیل و حزب الله در لبنان است که در آن ایرانی‌ها و نظامیان بیگانه هم مشارکت خواهند داشت. سناریوی دوم شامل جنگ در اراضی سوریه بین نیروهای اسرائیل، ایران، نیروهای حامی ایران و شاید نیروهایی از ارتش سوریه است. اما سناریوی سوم جنگ در دو جبهه لبنان و سوریه بین نیروهای اسرائیلی و ایرانی و گروه‌های هم‌پیمان ایران است.

دو کارشناس مذکور سناریوی چهارمی را هم پیش‌بینی کرده‌اند که در آن احتمال دادند یک جنگ منطقه‌ای شروع شود که احتمال وقوع این جنگ ضعیف است اما در صورت رخ دادن آن تاثیر بسیار عمیق‌تری خواهد داشت. طبق این سناریو عربستان و شاید امارات از طرف‌های درگیر این جنگ باشند.

دو کارشناس مذکور در این سناریو تصور کرده‌اند که اسرائیل با حملات هوایی یا الکترونیکی به بخش نفت و گاز ایران یا حتی تاسیسات هسته‌ای آن با تحریک کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس و شاید حمایت لوجستیک آنها، به حملات ایران به زیرساخت‌های حیاتی خود واکنش نشان دهد و ایران هم در مقابل این حملات، حملات موشکی یا عملیات تخریبی یا حملات الکترونیکی را علیه تاسیسات نفتی کشورهای عربی در سراسر خلیج‌فارس آغاز کند. مساله‌ای که منجر به ایجاد تنش در آنجا شده و شاید ورود نظامی ایالات متحده را به دنبال داشته باشند.

در گزارش مذکور احتمال می‌رود که دشمنان اسرائیل در چنین سناریویی از نیروهای زمینی برای نفوذ به داخل خطوط اراضی اشغالی و کنترل بر بخش‌ها و مناطق نظامی استفاده کنند و حتی احتمال می‌رود در حمایت از این اقدام عملیات نظامی مانند تعطیلی ساختار دفاع موشکی اسرائیل و جنگ الکترونیک استفاده شود و شاید برای تحقق تاثیرات استراتژیک زیرساخت‌های حیاتی اسرائیل را مورد هدف قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسراييل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا