Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین افشار گفت: بسیاری از ما این درخواست را دارند که به سراغ سبک زندگی مسئولین هم برویم، قبل از انتخابات هم درخواست را ما داشتیم که به جای فیلم‌های انتخاباتی شعاری نگاهی به سبک زندگی مسئولین داشته باشیم؛ امیدواریم خانه ما بتواند سراغ مسئولین هم برود. ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مستند مسابقه "خانه ما" بعد از گذشت 8 قسمت در لوکیشن‌های متعددی که دو فصل آن در تهران اتفاق افتاد یک فرد خانواده‌های اصفهانی، اهوازی و الان مردم رشت به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل بعدی که در زمستان روی آنتن می‌رود میان خانواده‌های تبریزی این رقابت انجام می‌شود. خانه ما روزهای جمعه از شبکه نسیم پخش می‌شود و روزهای سه‌شنبه و جمعه تکرار آن روی شبکه مستند می‌رود. تهیه کننده کارگردانان این مستند مسابقه امروز در خانه مستند در مقابل رسانه‌ها قرار گرفتند و به سوالات پاسخ دادند.

حسین افشار تهیه کننده مستند مسابقه "خانه ما" با اشاره به پرداخت‌های مناسب و ارائه یک چارچوب درست از ژانر قالب رئالیتی‌شو، تصریح کرد: خانه ما محصول یک تیم و تجربه خوب و پویا در تولید قالب رئالیتی‌شو یا واقع‌نمایش‌هایی که کمتر از یک دهه از عمر آن می‌گذرد، اما آنطور که بایسته و شایسته است نمونه‌های خوبی را در تلویزیون شاهد نبودیم چرا که پیش از آن در سالهای 1980 این قالب متن‌دار و یا اصطلاحا واقع نمایش‌ها در تلویزیونهای دنیا مرسوم بوده و هدف و دغدغه خانه‌ما جاانداختن این چارچوب برنامه‌سازی قابل تأمل است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باعث شد تا خانه‌ما تولید شودبخش ارائه یک دستورالعمل و راهکار اصولی برای درست مصرف کردن به جامعه بود که خیلی وقت‌ها در تصمیم‌گیری‌هایی که داریم مصرف‌گرایی رو به تجمل می‌رود. دغدغه ما این بود که کمتر و درست‌تر مصرف کنیم و رفته‌رفته این ایده و تفکر پخته‌تر شد.

افشار با اشاره به توجه "خانه ما" به آداب و رسوم و عدم تکرار در تمرکززدایی ساخت برنامه در تهران گفت: یکی از اتفاقات جذاب و منحصر به فرد مسابقه ما آشنایی با خرده‌فرهنگ‌هایی است که جامعه نیاز دارد با قومیت‌ها، فرهنگ‌ها، گویش‌ها و آداب و رسوم مختلف آشنا شوند و سالها بود که جای چنین پرداختی در برنامه‌ها و حتی سریالهای تلویزیونی ما خالی بود که "خانه ما" با توجه به جغرافیای مناطق مختلف صرفا لوکیشن‌های خود را در منطقه یا شهر خاصی متمرکز نمی‌کند.

تهیه کننده مسابقه "خانه ما" با اشاره به نقد نظام برنامه‌ریزی درکشور که یکی از اهداف ملموس این برنامه به شمار می‌رود، تاکید کرد: شاید مهمترین بخش دغدغه و درج "خانه ما" نقد نظام برنامه‌ریزی کشور باشد چرا که ما در این سالها بسیار از این نقطه ضربه و آسیب دیده‌ایم. شاید منظور صریح ما به چالش انتخاب برگردد اینکه چگونه برنامه‌ریزی و یا اینکه چه کسی را انتخاب کنیم. به همین خاطر به سراغ کوچکترین و مهم ترین عضو جامعه یعنی خانواده رفتیم که فکر می‌کنیم بایستی نظام خانواده ایرانی در انتخاب و برنامه‌ریزی اصلاح شود در آن صورت نظام برنامه‌ریزی کشور هم اصلاح خواهد شد.   همیشه دنبال یک رئالیتی‌شوی صریح برای نشان دادن سبک زندگی و روش و منش مدیران و مسئولین بوده‌ایم که در فصل‌های آینده و بعد از نشان دادن خانواده‌های معمولی بایستی حتما به سراغ آنها برویم که به واسطه تصمیمات غلط برخی از همان مسئولین و مدیران است که برنامه‌ریزی کشور دچار مشکل شده است.

افشار در ادامه اضافه کرد:‌یکی از جذابیت‌های خانه ما همین توجه به غلط‌های آشکار روزمره و ارائه راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از این بحران نظام برنامه‌ریزی در کشور است. شاید بسیاری در ابتدای راه این انتقاد را به ما داشتند که چرا اینقدر خانواده‌های معمولی را برای رقابت انتخاب می‌کنید و به سراغ مسئولین نمی‌روید جالب است بدانید که این خانواده‌ها صحبت‌هایی را انجام می‌دهند و روش و منشی را به لحاظ سبک زندگی به واسطه این رقابت‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کند که برای همین مسئولین و مدیران درس‌آموز است.

حسام اسلامی طراح  مسابقه "خانه ما" درباره چالش ساخت یک برنامه بدون سلبریتی و جذابیت بصری خاصی، اظهار داشت: پس از تجربه مستندمسابقه "فرمانده" به این فکر افتادیم که برای خانواده و ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی مطلوب بایستی یک مستندمسابقه طراحی کنیم اما با یک سوال و چالش مواجه شدیم که این پرداخت خانوادگی قطعا هیجان مستندمسابقه فرمانده را نخواهد داشت و از طرفی بدون داشتن بازیگر یا مجری صاحبنامی آیا می‌تواند مخاطب  جذب کند و از طرفی خانواده‌های ایرانی که عمدتا درونگرا و برای محیط زندگی‌شان یک حریمهای خاصی را تعریف می‌کنند از این نوع رقابت‌ها استقبال خواهند کرد؟ این چالش‌ها در جریان‌ ساخت این برنامه که از تابستان سال 94 در تهران آغاز شد همیشه همراه ما بوده و امروز که فصل ششم روی آنتن شبکه نسیم است ثابت کردیم که بدون سلبریتی هم مخاطب جلب می‌شود، فقط نیاز به قدری خلاقیت و نوآوری است که هر نوع پرداخت یک تازگی و شگفتی برای مخاطب داشته باشد، به همین خاطر ما در هر فصل خانواده‌های متفاوت با شهرهای متفاوتی را انتخاب می‌کنیم و در عین حال حرفها و موضوعات تازه‌ای را هم برای بینندگان‌مان داریم. 

احسان عمادی کارگردان مسابقه "خانه ما" یکی از ویژگیهای این مستندمسابقه را پرداخت کاملا واقعی و به دور از تظاهر دانست و افزود: اگر "خانه ما" امروز خوب دیده می‌شود و برای مخاطب لحظات دلچسبی را فراهم می‌آورد به خاطر وجود یک نقشه راه و مسیر مشخص و معینی است که از ابتدا به آن فکر شده و همچون برخی از پرداخت‌های دیگر ترجیح دادیم درباره سبک زندگی و خانواده به دور از تظاهر و ریا با مردم سخن بگوییم. البته در این راه به علت تعریف غلط رسانه در میان مردم با هم برای قرار گرفتن جلوی دوربین تصورشان بر این بوده که شمایل غیرواقعی از خودشان را به مخاطب نشان بدهند، اما با پرداخت‌های هوشمندانه اجازه این نوع انگاره‌های مصنوعی را ندادیم. 

امین کفاش‌زاده دیگر کارگردان مستند مسابقه "خانه ما" با اشاره به تغییر ذائقه مخاطب بدون القاءهای غیرعلمی سلبریتی محور خاطرنشان کرد: وقتی رئالیتیشو می‌سازیم حتما باید بدانیم با کار مستندداستانی و فضای نمایش دراماتیک متفاوت است چرا که در فیلمنامه‌های داستانی عمدتا یک قهرمان کار داستان را به دوش می‌کشد اما جذابیت  رئالیتی‌شو به تعدد قهرمان‌هایش است. مصداق بارز آن آرای مردمی است که مخاطبین به خانواده‌های شرکت کننده در مسابقه می‌دهند گاهی خانواده‌ای از نظر مردم شاخص می‌شود که در چالش کسب و کار شکست خورده اما شادی، صمیمیت، تلاش و پشتکارش ستودنی بوده، به همین خاطر مورد نظر قرار گرفته است این خاصیت رئالیتی‌شو نشان از عمق برنامه‌ریزی دارد که متاسفانه برخی از برنامه‌سازان به این حجم از باور نرسیده‌اند و فقط سوار بر موج سلبریتی‌ها قصد دارند مخاطب را به سمت خود بکشانند.

تهیه کنند  مسابقه "خانه ما" در پایان با اشاره به اینکه همیشه دنبال به تصویر کشیدن سبک زندگی مسئولین بوده، اذعان کرد: بارها گفته‌ام که چه خوب است مسئولین ما قبل از انتخابات به جای نمایش فیلم‌های شعاری تصویری از سبک زندگی خودشان را به مردم نشان دهند چرا که در خانواده همه چیز مشخص می‌‌شوند و نه در  سخنرانی و حرف! یعنی انسان در خانواده می‌آموزد که چطور مدیریت کند و اگر مسئولی نتواند در خانواده‌ این امر را بیاموزد قطعا نمی‌تواند مدیر خوبی باشد. همیشه این دغدغه را داشته‌ایم که یک رئالیتی‌شو دربازه زندگی مسئولین بدون پروا ساخته شود و شاید در سبک‌های بعدی مسابقه "خانه ما" به سراغ مسئولین هم برویم. حتی درباره کمپین فرزندت کجاست که چند روزی است در فضای مجازی به راه افتاده چقدر خوب بود که جای فرزندت کجاست می‌گفتیم فرزندت کیست.

انتهای پیام/

 

R1515/P1356/S4,34/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسین حسینی نقره داغ شد!

به گزارش فرارو و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی با بررسی دقیق گزارش مسابقه و تطبیق موضوع با مقررات انضباطی آرا مربوط به دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال را به شرح ذیل اعلام کرد:

باشگاه آلومینیوم اراک

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب و ورود تماشاگر به داخل زمین مسابقه

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات:۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی+اجرای یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقه رسمی موضوع دادنامه تعلیقی شماره ۲۰۶۹ پس از قطعیت دادنامه (قابل تجدیدنظر)

حامد بصیری (بازیکن آلومینیوم اراک)

تخلف: رفتار غیرورزشی؛ مستند: ماده ۶۴

تنبیهات:۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل اجرا_قطعی)

باشگاه استقلال

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب؛ مستند: ماده ۸۶

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

سید حسین حسینی (بازیکن استقلال)

تخلف: نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: مواد ۵۱ و ۵۵

تنبیهات: یک جلسه محرومیت که به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود + ۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

محمدحسین مرادمند (بازیکن استقلال)

تخلف: بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: ماده ۵۵

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

دیگر خبرها

  • مژده لواسانی در بسته پیشنهادی سراغ تئاتر می‌رود
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • کاپیتان استقلال نقره داغ شد
  • کاپیتان استقلال رسماً محروم شد
  • اعلام آرا انضباطی دیدار آلومینیوم _ استقلال
  • حسینی محروم شد، استقلال و مرادمند جریمه!
  • جریمه نیم میلیارد تومانی استقلالی‌ها
  • سید حسین حسینی نقره داغ شد!
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • ۹۷ نوعروس مددجو در ساوه راهی خانه بخت شدند