Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در بخشی از ابتدای  کتاب جایگاه دیالکتیک هگل در تاریخ دیالکتیک جدید می‌خوانیم، روش و منش اندیشیدن «دیالکتیکی» که از پنج قرن ق. م. در یونان باستان (نزد هراکلیت) و در ایران کهن (نزد زروانیست‌ها، زرتشت و سپس مولانا) و در چین قدیم (نزد لائوتسه) آغاز شده است و به نحو «ایده‌آلیستی و مفهومی» از افلاطون تا هگل، و به گونه‌ «ماتریالیستی» از دموکریت تامارکس ادامه یافته است، دارای ژرفا و گستردگی‌ای است که همواره به اشکال مختلف در علوم (به‌خصوص انسانی) ادامه و کاربرد یافته است! اصل اساسی دیالکتیک پذیرش «وحدت اضداد و تکوین صیرورت روابط متضاد، متقابل، متعاکس، متعامل و متحرک» میان تمام ارتباطات مادی و معنوی در تاریخ جهان و جهان تاریخ (عالم و آدم) است! نگارنده در اثر حاضر به شرح سیر و مسیر طولانی این دیالکتیک نزد مبرّزترین متفکران، یعنی هگل، و بیان جایگاه تاریخی دیالکتیک او در دوران جدید پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شارح این کلام امیدوار است توضیحات مجلد حاضر نیز نزد «اهل دانش و فضل در نظر آید و قبول افتد.»

«جایگاه دیالکتیک هگل در تاریخ دیالکتیک جدید» با موضوع علوم اجتماعی اثر منوچهر آشتیانی  از سوی نشر قطره در ۳۲۲ برای نخستین بار چاپ شده است.

کد خبر 4387490

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب منوچهر آشتیانی نشر قطره هگل مردم علیه احتکار معرفی کتاب فعالیت های قرآنی عید غدیر خم قرآن فلسفه حجت الاسلام محمد قمی سازمان تبلیغات اسلامی رادیو گفتگو تازه های نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابن سینا دعای عرفه حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید حواسمان را جمع کنیم و امتیاز بگیریم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم هندبال سپاهان نوین گفت: جایگاه حساسی داریم و باید حواسمان را جمع کنیم. سقوط یا ماندنمان در لیگ به بازیکنان بستگی دارد و باید بتوانند امتیاز بگیرند.

مجید رحیمی‌زاده، سرمربی سپاهان‌نوین در خصوص باخت تیمش برابر گیتی‌پسند، اظهار کرد: بازی سختی بود. گیتی‌پسند تیم خوبی است که امسال جایگاه خوبی دارد. نتیجه برای هر دو تیم به مهم بود که سقوط یا صعود کنند.

وی افزود: تنها یک نیمه خوب بازی کردیم و در نیمه دوم واقعا خوب نبودیم‌. تعداد ۲ دقیقه‌هایمان زیاد شد که باید فیلم را بازبینی کنیم و علت را بفهمیم.

سرمربی سپاهان نوین تصریح کرد: نیم فصل دوم و در جایی که روند تیممان خوب بود، بدشانسی آوردیم و مصدوم دادیم. از طرفی امروز کارت قرمز هم زیاد داشتیم که محدودیت در بازیکن ایجاد کرد.

رحیمی‌زاده در پایان درباره جایگاه تیمش و احتمال سقوطشان، یادآور شد: جایگاه حساسی داریم و باید حواسمان را جمع کنیم. به بازیکنان بستگی دارد و باید بتوانند امتیاز بگیرند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • (عکس) برای اولین بار این جایگاه ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • باید حواسمان را جمع کنیم و امتیاز بگیریم
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد