Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:27:05 GMT

چین ارتش را برای مقابله با آمریکا تقویت می کند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۷۹۵۰

چین ارتش را برای مقابله با آمریکا تقویت می کند

پکن- ایرنا- یک روزنامه چینی ادعا کرد ارتش این کشور با ساخت تسلیحات بسیار پیشرفته و سامانه های لیزری به دنبال تقویت خود برای مقابله با آمریکا است.

به گزارش ایرنا روزنامه 'مورنینگ پست' هنگ کنگ روز سه شنبه در مطلبی با اشاره به اینکه ارتش در حال تولید سلاح های لیزری و همچنین سامانه های ضد پهپاد است تصریح کرد چین خود را از لحاظ تسلیحات مذکور قوی می کند تا بتواند سامانه های پهپادی آمریکا و وسایل بدون سرنشین آن کشور را در صورت لزوم هدف قرار داده و توان نظامی اش را در این عرصه از واشنگتن بالاتر ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه می نویسد افزون بر این پکن سامانه های پهپادی را تولید کرده است که بتواند در برابر تسلیحات لیزری مقاومت کرده و با ارسال علایم گمراه کننده، خود را از رادارها دور نگهداشته و مورد حراست قرار دهد.
از جمله این تسلیحات سامانه سایلنت هانتر (شکارچی ساکت) است که نوعی تسلیحات لیزری پهپادی با قابلیت بسیار بالای تهاجمی محسوب می شود.
مورنینگ پست ادامه داده است: البته چین هنوز در این عرصه عقب تر از آمریکا است واشنگتن می تواند سامانه های لیزری ضد پهپاد قوی تر و بزرگتر با برد بالاتر بسازد اما چین بسرعت تلاش می کند تا در این عرصه از واشنگتن پیشی بگیرد.
سامانه های لیزری، ارسال علایم راداری گمراه کننده و استفاده از شبکه های موسوم به نت از جمله تسلیحاتی است که کشورهای پیشرفته برای مقابله با پهپادها از آن استفاده می کنند چین نیز امیدوار است در این عرصه پیشرفت های فنی بیشتری کسب کند.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين آمريكا تسليحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جابجایی شبانه تسلیحات ارتش در سطح تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 ویدیوهایی از سوی شهروندان از جابجایی شبانه انواع تسلیحات ارتش در سطح تهران منتشر شده است. بر اساس بررسی‌های تابناک، این جابجایی تسلیحات برای رژه روز ارتش در 29 فروردین است. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • نمایش تسلیحات پیشرفته ارتش ایران در مراسم رژه (عکس)
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد
  • پاسخ ایران به اسرائیل جایگاه ژئوپلتیکی کشور را تقویت کرد
  • تصاویر جابجایی شبانه تسلیحات ارتش در سطح تهران