Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول گروه جهادی دانشجویی پیامبراعظم فارس گفت: گروه جهادی پیامبر اعظم در جشنواره مالک اشتر استان فارس مقام برتر بهترین گروه جهادی سال ۱۳۹۶ را کسب کرد.

محمد سمیعی، مسئول گروه جهادی دانشجویی پیامبراعظم (ص) استان فارس، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برتر شدن این گروه در میان گروه‌های جهادی دیگر استان گفت: گروه جهادی پیامبر اعظم در جشنواره مالک اشتر استان فارس مقام برتر بهترین گروه جهادی سال ۱۳۹۶ را کسب کرد و در برنامه‌ای که هفته گذشته در شیراز برگزار شد از گروه ما تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سمیعی تصریح کرد: این گروه جهادی در تابستان ۹۷ نیز همانند سال‌های گذشته با حضور در روستای محروم یُردانجیر شهرستان داراب، به مردم این منطقه کم برخوردار خدمت‌رسانی کردند.

مسئول گروه جهادی دانشجویی پیامبراعظم (ص) استان فارس با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این گروه در این منطقه محروم گفت: ساخت سه باب منزل مسکونی، دیوارکشی حیاط چهار منزل، ساخت دو چشمه سرویس بهداشتی، یک چشمه حمام، آماده کردن سقف یک آشپزخانه و ریختن سقف سرویس بهداشتی ۹ پروژه فعالیت‌های عمرانی این گروه در روستای کوهستانی یُردانجیر است.

وی با بیان اینکه گروه جهادی دانشجویی پیامبر اعظم (ص) در عرصه‌های فرهنگی و آموزشی نیز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های احکام و نماز و اذان ویژه نوجوانان روستا، سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی مهدوی، رفع اشکال درسی، مسابقات ورزشی فوتبال و دارت، سرود دسته جمعی، پخش کلیپ و غیره از فعالیت‌های انجام شده توسط این گروه جهادی است.

سمیعی با اشاره به حضور جهادگران خواهر در این اردو، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه، جشن تکلیف، پخش فیلم‌های جشنواره عمار، سرکشی از خانواده محرومین، برگزاری جشنواره غذا‌های محلی، جمع آوری زباله‌های روستا در جهت فرهنگ سازی پاکیزه نگه داشتن محیط زیست، آموزش کاردستی و خیاطی، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری مراسم و مناسبت‌های مذهبی را از فعالیت‌های دانشجویان خواهر جهادگر در روستای یردانجیر برشمرد.

مسئول گروه جهادی دانشجویی پیامبر اعظم (ص) استان فارس تاکید کرد: نکته مهم و اساسی در این اردو، همکاری خوب و کم نظیر اهالی در کمک به جهادگران در ساخت خانه برای دیگر هم محلی‌های خودشان بود که معمولا در دیگر روستا‌ها این همیاری را کمتر مشاهده کرده بودیم.

وی در ادامه افزود: در اردوی جهادی، دانشجویان ضمن آشنایی با وضعیت زندگی در یک منطقه محروم، از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه می‌کوشند که خود را ساخته و رضای خداوند را کسب کنند.

سمیعی با بیان اینکه هدف اردوی جهادی باید حتما تربیتی باشد، تاکید کرد: از آنجا که حضرت امام فرمودند: مستضعفان، ولی نعمت ما هستند و یک جهادگر به عنوان عنصری که قرار است در یک روستا فعالیت فرهنگی داشته باشد؛ اول باید روی خود خودسازی کرده باشد که خود حضور در یک مجموعه روستایی خودسازی برای یک جهادگر محسوب شده که متاسفانه در بعضی دوستان جهادگر این دیدگاه تربیتی را اولویت کار خود نمی‌دانند.

این فعال دانشجویی در خاتمه با اشاره به حضور دانشجویان به همراه دانش آموزان در این اردو اظهار داشت: حضور دانش آموزان در کنار دانشجویان در اردو‌ها که می‌تواند مثمر ثمر باشد با وجود تاکید بسیار ما بر توانمندی این قشر کمرنگ است و این بی توجهی مسئولین را می‌رساند که امیدواریم در سال‌های آتی این حضور با حمایت مسئولین و اشتیاق و استقبال دانش آموزان مواجه شود.