Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان سمنان؛ منصور غلامی صبح امروز در جلسه شورای دانشگاه سمنان که با حضوراساتید،دانشگاهیان و فرهیختگان وجمعی ازمسئولین استانی و شهرستانی برگزار شدبابیان اینکه ۸۸ پروژه دانشگاهی در کشور افتتاح می‌شود، تأکید کرد: این پروژه‌ها مجموعاً ۱۶۳هزار مترمربع به فضاهای آموزشی و تحقیقاتی کشور می‌افزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در ابتدای صحبت خود بیان داشت:وزارت علوم وزارتخانه ای که در طول تاریخ فعالیتش در جمهوری اسلامی حول حمایت از دانشگاه ها تلاش نموده است که این حمایت ها برحسب شرایط زمان تغییر کرده است اما قطعاٌ سیاست گذاری ها از بالا می تواند به روند رشد،حرکت و خدمات رسانی به دانشگاه ها کمک کند.این در حالی است که در بحث های حمایتی قوانین مجلس در کنار مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ابلاغ سیاست ها از سطح وزات خانه به دانشگاه ها می پردازد.

وی گفت:با اعمال رفتارهای مبتنی بر عقلانیت و همدلی،ایجاد امید در بین دانشگاهیان و مردم و فضای امیدواری و القاء توانمندی می توان قطعاً تمامی مشکلات پیش رویمان را پشت سرنهاده و ازآن عبور نماییم.

ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت می شود

غلامی با تاکید بر اینکه اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره دانشگاه بوده است اظهار داشت: افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه مقوله مهمی است و در این راستا تفاهم‌نامه‌های متعددی با وزارت صنعت‌، معدن و جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

وی افزود:وزارت علوم تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صنعت،معدن و تجارت به امضا رسانده که بر اساس آن تأثیرپذیری صنایع از دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد و لذا یکی از دغدغه‌های همیشگی بحث توسعه یعنی پیوند بین علم و صنعت در این حوزه کاهش خواهد یافت.

غلامی در ادامه ازطرح فرصت مطالعاتی در بخش صنعت خبرداد و هدف از اجرای این برنامه را گسترش ارتباط دانشجویان با فضای کار و صنعت عنوان کرد.

ضرورت طرح مهارت آموزی دانشجویان

وزیر علوم بابیان اینکه طرح مهارت‌آموزی در بین دانشجویان هم در دانشگاه‌های کشور آغازشده است، تأکید کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح در سطح مراکز آموزش عالی صورت گرفته و باید گفت تأثیرگذاری علم و فناوری بر سواد دانشجویان خوشبختانه در حال شکل‌گیری است و ما معتقد هستیم این امر یک رکن اصلی در مجموعه وزارت علوم محسوب می‌شود.

غلامی بابیان اینکه کمک به اثرگذاری بیشتر علم و فناوری یکی از اهداف تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم و صمت است، تأکید کرد: این طرح دو هدف دیگر را نیز در کنار مهارت‌آموزی دانشجویان دنبال می‌کند که آن‌هم ملموس کردن حضور دانشگاه‌ها در بدنه جامعه و اشاعه طرح‌های پژوهش محور است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در افتتاح استخر دانش آموزی سمنان گفت: استخری که امروز افتتاح شد نخستین استخر دانش‌آموزی استان و از مصوبات دور اول سفر آیت‌ا... رئیسی به استان است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این دوره از سفر‌ها هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت‌های استان سمنان اختصاص پیدا کرده است.

صحرایی با بیان اینکه شاهد شکوفا شدن آثار اجرای سند تحول بنیادین در این استان هستیم، گفت: این موضوع مایه امیدواری است. در حال حاضر برنامه آموزش و پرورش ارتقای عدالت در مفهوم عام است یعنی هرجا سرانه استان از سرانه کشور پایین‌تر باشد، در حوزه پرورشی، آموزشی و ورزشی اقدام به تقویت کنیم.

وی یادآور شد: تقویت دانشگاه فرهنگیان نیز در دستور کار است همچنین احداث اردوگاه‌های دانش‌آموزی و تداوم پرشتاب سند تحول بنیادین مدنظر است.

صحرایی در این مراسم اظهار کرد: افتخار بزرگی است برای وزارت آموزش و پرورش که برای اولین بار استخر دانش‌آموزی را در شهرستان سمنان افتتاح می‌کند.

وی افزود: ان‌شاءالله بعد از این استخر، افتتاح دو استخر دیگر در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: افتتاح و ساخت چنین مراکزی مصداق بارز افزایش بهره وری است. از همکارانمان در آموزش و پرورش سمنان تقاضا داریم تا با بالاترین ظرفیت از این فضا‌ها استفاده کنند همچنین در بحث نگهداری بسیار توجه داشته باشند چراکه امر نگهداری چنین فضا‌هایی بسیار پیچیده است.

این استخر با زیربنای یک هزار و 896 متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۳ میلیارد تومان پس از یک دهه از شروع ساخت، سرانجام در دولت مردمی افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش