Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@09:28:58 GMT

ساخت ساختمان هایی با بیش از 11 طبقه ممنوع است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۸۸۰۹

محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:احیای طرح جامع سرزمین بعد از گذشت سه دهه با هدف تدوین سند آمایش توسعه کشور با  همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه  صورت گرفت.

وی ادامه داد: ارتقا جایگاه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به عنوان بالاترین مرجع سیاست‌گذاری در حوزه توسعه شهری و سرزمینی با تأکید و تمرکز بر سیاست‌گذاری از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی با بیان اینکه رویکرد شورای عالی شهرسازی و معماری در نگاه به مسائل کیفی کلان کشور تغییر کرده است، افزود: مصوباتی نظیر بازآفرینی رودکنارها، شناسای بناهای شاخص، ساماندهی روستاهای واقع در حریم شهرها، توجه به توان ظرفیت اقلیمی در تهیه طرح‌های توسعه و عمران، نهادینه‌سازی رویکرد عدالت جنسیتی در طرح‌های توسعه و عمران از مهمترین مسائلی است که در این شورا با دعوت از نمایندگان حرفه و صنف مهندسان مشاور بررسی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به ایجاد فضای مشارکت، گفت‌وگو و تعامل با حرفه‌مندان از طریق انجمن صنفی و جامعه مهندسان مشاور اشاره کرد و افزود: در این خصوص هشت جلسه مشترک با موضوعات آسیب‌شناسه طرح‌های توسعه و عمران کشور، ارائه راه‌کارهای مناسب برای برون رفت از شرایط موجود برگزار شده است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تجدید نظر بر ساختار، محتوا و فرآیند برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی شهری به ویژه در مقیاس طرح جامع با رویکردهای نوین منطبق بر شرایط کنونی شهرهای کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: ارتقا کیفی معماری از طریق تشکیل کمیته اعتلای معماری، برگزاری مسابقات معماری و ترویج معماری خوب در طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای شده است.

ایزدی توضیح داد: استفاده از ظرفیت موجود ادغام دو حوزه راه و شهرسازی با راه‌اندازی کمیته‌های مشترک، تدوین و اجرای برنامه‌های مشترک با حوزه حمل‌ونقل انجام شده و در این خصوص کارگروه ایستگاه‌های راه‌آهن کشور با حضور نمایندگان راه‌آهن، معاونت معماری و شهرسازی انجام شده است.

 پروانه‌های صادر شده برای برج‌های منطقه 22 بیش از حد مجاز است

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تدوین ضوابط عام بلندمرتبه سازی در اجرای مصوبه شورای عالی و به منظور شکل دادن به چهارچوب کلان ساخت‌وساز ساختمان‌های بلند در سطح کشور پیگیری شده به طوری که در این مصوبه اجازه ساخت ساختمان‌ها تا 11 طبقه داده شده و اجازه ساخت بیش از آن ممنوع است.

ایزدی اظهار کرد:هم‌اکنون منطقه 22 تبدیل به یکی از خاص‌ترین مناطق شده و متأسفانه طرحی که برای این منطقه ارائه شده بود، کاملاً‌ نادرست اجرا شد.

وی افزود: متأسفانه پروانه‌های صادر شده برای برج‌های منطقه 22 بیش از حد مجاز است و طبق سند طرح تفصیلی بلند‌مرتبه سازی بیش از 11 طبقه ممنوع است و ما این موضوع را در شورای عالی معماری و شهرسازی پیگیر هستیم.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال اجرای طرح حمل‌ونقل بر پایه توسعه حمل‌ونقل عمومی هستیم، گفت: خوشبختانه در کمیته مشترکی که در وزارت راه و شهرسازی انجام شد، مقرر گردید که در آینده‌ای نزدیک حمل و نقل کشور به صورت عمومی و همگانی انجام شود.

ایزدی از برخورد قاطع با ساخت و سازهای خلاف در خارج از محدوده شهرها خبر داد و گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برخورد قاطعی با اینگونه ساخت و سازها انجام می‌دهد و سیاست عدم تطهیر خلاف‌های مربوط به ساخت و ساز را اتخاذ می‌کند.

وی ادامه داد: تلاش شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در اصلاح فرآیندهای تصویبی مراجع خود از جمله کارگروه ‌امور زیربنایی و شهرسازی استان‌ها و کمیسیون‌های ماده 5 نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سامانه مکانیزه گردش‌کار کمیسیون‌های ماده 5 شهرهای کشور و تصویب اجرای آن در مراکز استان‌های کشور نهایی شده است.

ایزدی از تهیه نقشه پهنه‌بندی گسل‌های زلزله در شهرهای مختلف خبر داد و افزود: ضوابط و دستورالعمل‌های ساخت و ساز و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری آن انجام شده است.

وی از برخورد جدی با مگامال‌ها طی 5 سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه با حمایت شهرداری به دلیل از جلوگیری از آسیب وارد شدن به انضباط شهری با ساخت مگامال‌ها برخورد جدی شده به طوری که هم‌اکنون 4 هزار و 460 مورد پرونده در حال پایش و بررسی است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از حمایت سیاست باز‌آفرینی شهری با هدف ارتقاء کیفیت زندگی در شهرهای کشور خبر داد و افزود: در خصوص سیاست باز‌افرینی شهری اولویت بخشی داده شده به طوری که از طریق شناسایی محدوده‌های هدف و همچنین حمایت از باغ‌ها و زیست‌بوم‌های شهری اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی اصحاب رسانه وزارت راه و شهرسازی ایران معماری وزیر راه و شهرسازی جامعه استفاده از ظرفیت حمل و نقل ساخت و ساز زلزله شهرداری شهرسازی مگامال ساختمان 11 طبقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 6097944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟