Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@11:15:07 GMT

انتصابی جدید در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۹۱۱۰

انتصابی جدید در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار

با حکم مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار سیما، سید بشیر حسینی به عنوان سرپرست گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه معرفی شد.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، مدیر شبکه چهار سیما با قدردانی از خدمات مکرمه آقایی در دوره تصدی مدیریت گروه فرهنگ و اندیشه، سید بشیر حسینی را به سمت سرپرستی این گروه منصوب کرد.

 

در متن این حکم آمده است:

 عرصه گسترده فرهنگ ایرانی – اسلامی و نیازهای متنوع جامعه، اقتضا می کند تا با روشن بینی و تلاش فکری و همکاری فرهیختگان و اهل اندیشه در کشور، محصولات فاخر رسانه ای، تولید و برای بهره برداری مخاطب فهیم این شبکه عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو لازم است با نیم نگاهی به جامعه آرمانی دینی و در نظر داشتن واقعیت های فرهنگی امروزی بکوشیم معارف اصیل و ناب دینی و فرهنگ استوار ایرانی در قالبی دلپسند و چشم نواز تولید و ارائه شود. بنابراین با توجه به اهمیت حوزه ماموریت این گروه و انتظارات مخاطبان فرهیخته، امیدوارم با زمینه سازی و ایجاد فضای آزاد گفتگو درباره مقتضیات فرهنگی عصر حاضر و مشارکت مستمر صاحب نظران از طیف های مختلف فکری، پاسخ هایی در خور مسائل فکری از دل گنجینه فرهنگ و اندیشه دینی استخراج و در معرض دید اهل نظر قرار گیرد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید قربان استان همدان اردبیل دولت مجلس مسجد حسن روحانی روحانی اسحاق جهانگیری شبکه چهار فرهنگ اندیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیم‌نگاهی به ؛ احکام انتصابی

زیرا رعایت اصول حرفه‌ای و آداب اداری و اصول نگارش و نامه‌نگاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر خبری که رسانه‌ای می‌شود، مورد توجه اصحاب رسانه و سیاست‌مداران و حقوق‌دانان و اندیشه‌ورزان هر حوزه و همه‌ی زمینه‌های فعالیت اداری و غیراداری کشور قرار می‌گیرد، خصوصاً وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مانند آن.

در خبرهای هفته‌ی آخر اسفندماه سال 1402 آمده بود، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و متن زیر، مؤید این خبر بود؛

«جناب آقای مهدی نیکفر

نظر به مراتب تعهد شایستگی و تجارب ارزشمند جناب‌عالی و براساس پیشنهاد معاون محترم برنامه‌ریزی و توسعه منابع، به موجب این ابلاغ به عنوان «مدیرکل رفاه و پشتیبانی» منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از پیشگاه خداوند متعال، پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بیانیه گام دوم انقلاب و پیگیری سیاست‌های رییس‌جمهور محترم، با رعایت اصول «عدالت‌محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» دولت مردمی، در جهت تحقق سند تحول بنیادین و توجه ویژه به موارد زیر موفق و مؤید باشید:

تدوین و اجرای نظام جامع رفاهی فرهنگیان

تدوین برنامه عملیاتی تأمین مسکن فرهنگیان با استفاده از ظرفیت طرح ملی مسکن و توان داخلی وزارت‌خانه،

تدوین اجرای برنامه عملیاتی سفرهای فرهنگیان

ایجاد شبکه خرید مجازی با استفاده از ظرفیت زیست‌بوم جدید و شرکت‌های تعاونی مصرف فرهنگیان؛

نظارت بر فرآیند اجرایی امور پشتیبانی، رفاهی، بیمه و درمان فرهنگیان؛

سامان‌دهی و ارتقای کیفیت مراکز آموزشی، رفاهی و درمانی فرهنگیان و ایجاد شبکه‌ای مراکز برای تسهیل و عدالت در بهره‌برداری فرهنگیان از مراکز یادشده؛

رعایت قوانین و مقررات در برگزاری معاملات به‌منظور رعایت صلاح و صرفه دولت؛

ارتقای بیمه و درمان فرهنگیان با استفاده از فعال‌سازی و یکپارچه‌سازی مراکز درمانی کشور؛

سایر وظایف محوله عنداللزوم.

توفیق روز افزون جناب‌عالی را در انجام وظایف محول از خداوند متعال مسألت دارم.»

فارغ‌از این‌که چه شخص یا چه سمت و چه مسؤولیتی، مورد بحث است و چه شخصیتی، صاحب مسؤولیت می‌شود، متن و محتوای حکم موضوع انتصاب از درجه اهمیت قابل توجهی برخوردار است. زیرا رعایت اصول حرفه‌ای و آداب اداری و اصول نگارش و نامه‌نگاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر خبری که رسانه‌ای می‌شود، مورد توجه اصحاب رسانه و سیاست‌مداران و حقوق‌دانان و اندیشه‌ورزان هر حوزه و همه‌ی زمینه‌های فعالیت اداری و غیراداری کشور قرار می‌گیرد، خصوصاً وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مانند آن.

همان‌طور که ملاحظه می‌شود، در متن حکم، اثری از واژگان و عبارت‌های مرتبط با حوزه‌ی فعالیت صاحب‌سمت و مسؤول مانند آموزش، پرورش، آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و مدرسه، قابل خواندن نیست. اما تکلیف بر "سامان‌دهی و ارتقای کیفیت مراکز آموزشی، رفاهی و درمانی فرهنگیان و ایجاد شبکه‌ای مراکز برای تسهیل و عدالت در بهره‌برداری فرهنگیان از مراکز یادشده"، امری درخور تقدیر است ولیکن پرسش، این است که آیا واقعاً تا کنون، مراکز آموزشی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و مدارس کشور، سامان‌دهی نشده است؟ البته بدیهی و ضروری است که دست‌کم هر سال، مراکز آموزشی و مدارس کشور ارتقای کیفیت یافته و به‌روز شوند هم از حیث کیفیت سنگ و آجر و سازه‌های مدارس و هم از جهت معلم و مدیر و ناظم و هم نسبت‌به متن و محتوای دروس آموزشی. اما آیا درباره‌ی کیفیت پرورش دانش‌آموزان نیز فکری شده است؟ آیا این مهم هم در زیرگروه مفاد حکمی ارتقای کیفیت مندرج در متن حکم مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، می‌گنجد و محلی از اعراب دارد؟

اساساً به عبارت مقدماتی حکم انتصابی توجه بفرمایید؛ "امید است با استعانت از پیشگاه خداوند متعال، پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بیانیه گام دوم انقلاب و پیگیری سیاست‌های رییس‌جمهور محترم، با رعایت اصول «عدالت‌محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» دولت مردمی، در جهت تحقق سند تحول بنیادین و توجه ویژه به موارد زیر موفق و مؤید باشید:". آیا وصف «قانون‌مداری»، مقدم بر پاک‌دستی نیست؟ آیا پاک‌دستی، نباید پیش‌درآمد انتصاب و هر انتصاب دولتی باشد؟ آیا استفاده از چنین واژگانی در متن احکام انتصابی، مفهوم دارد؟ مفهوم مخالف چطور؟

آیا "ارتقای بیمه و درمان فرهنگیان با استفاده از فعال‌سازی و یکپارچه‌سازی مراکز درمانی کشور" نباید بیش‌از برخی دیگر از مأموریت‌ها منظور و مورد توجه قرار گیرد؟

چرا در متن حکم، خبری از "پنجره ملی خدمات دولت هوشمند" و محل و موضع وزارت آموزش و پرورش در این درگاه ملی، نیست؟

.............................................

*. مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر مسایل حقوقی Tajgar.reza@gmail.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885223

دیگر خبرها

  • نیم‌نگاهی به ؛ احکام انتصابی
  • تجلیل از پرچمداران دین و اندیشه در خوی
  • برگزاری جشن تکلیف ۱۰۰ دانش‌آموز دختر در نیشابور
  • محلات و شهر‌های استان قرآن محور باشند
  • قرآن کریم بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی
  • برای حفظ دین و سلامت فکری جامعه تذکر می‌دهیم
  • برنامه «بوی باران» در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود
  • جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کنار رفتن نقاب از افراط‌گرایی دینی غرب
  • آن چه مهم است قیام خالصانه برای خداست/انقلاب فکری؛ریشه هر انقلاب
  • تبیین طرح «زندگی با آیه‌ها» برای مبلغان آبادانی