Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ترکیه از دولت میانمار خواست مسئله روهینگیاها را حل کند.
دستگاه دیپلماسی ترکیه یادآور شد که بحران انسانی که از 25 اوت سال دو هزار و پانزده در شمال ایالت راخین در میانمار آغاز شد بیش از هفتصد هزار مسلمان روهینگیا را مجبور کرد از حملات به بنگلادش پناه ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد گزارش سازمان ملل متحد به وضوح اهمیت وخامت اوضاع روهینگیا ها و همچنین نقض حقوق بشر را نشان می دهد.
در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: "ما از دولت میانمار می خواهیم اقدامات لازم را برای رسیدن به راه حلی پایدار برای این مسئله اتخاذ و با جامعه بین الملل همکاری کند. دولت میانمار همچنین باید در مورد نحوه مطلوب بازگشت امن و با ثبات روهینگیاهایی که مجبور به فرار شدند، اطمینان دهد.
وزرات امور خارجه ترکیه اعلام کرد ترکیه به حمایت از تلاش ها در جهت یافتن راه حل از طریق مذاکره با دولت های میانمار و بنگلادش ادامه خواهد داد.
سازمان ملل متحد نیز خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن ژنرال های ارتش میانمار در دیوان بین المللی کیفری برای نسل کشی مسلمانان ایالت راخین شده بود. سازمان ملل متحد همچنین خواستار تحقیق در مورد جنایت علیت بشریت و جنایت جنگی در ایالت کاچین و شان در میانمار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترکیه میانمار اوارگان روهینگیا بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد