Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@17:17:14 GMT

احداث نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در شمال شرق تهران

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۹۵۵۴

احداث نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در شمال شرق تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 تهران از آغاز مراحل مطالعاتی پروژه کانال محرابیان در محله حکیمیه و احداث نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در شمال شرق تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 تهران، رضا معلم با اعلام این خبر گفت: ازآنجاکه قسمت شرقی منطقه نسبت به قسمت غربی آن دارای آب و دسترسی کمتری است و وجود کانال‌های آب آلوده در این قسمت بسیار زیاد است، لزوم تصفیه آب و استفاده برای آبیاری فضای سبز از طرح‌های در اولویت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از طرفی کانال محرابیان پساب تصفیه‌خانه شهید عباس‌پور را در خود دارد که این باعث آلودگی بیشتر آب‌شده و نیاز مبرم به تصفیه احساس می‌شود. همچنین باوجود کانال‌هایی مثل اسفندیاری، دماوند و تابا در منطقه، نیاز مبرم به تصفیه آب‌های آلوده وجود دارد که بتوان از آب آن برای آبیاری استفاده کرد.

معلم با اشاره به مرحله مطالعاتی این طرح گفت: طرح تصفیه آب‌های آلوده در مرحله کار مطالعاتی خود قرار دارد، که این مهم برعهده اداره محیط زیست بوده که در مرحله اجرایی توسط معاونت فنی و عمران و مرحله بهره‌برداری بر عهده اداره فضای سبز منطقه خواهد بود.

معاون خدمات شهری منطقه 4 تهران افزود: این طرح در کمیسیون فنی در مرکز مدیریت محیط زیست مطرح‌شده است تائیدیه آن گرفته‌شده و در مرحله مطالعات است.

معلم در پایان گفت: ما مصمم هستیم که تا حد امکان ظرفیت این تصفیه‌خانه را تا یک‌هزار مترمکعب بالا ببریم. گرچه به‌دلیل شرایط کمبود آب ممکن است نتوانیم این پیش‌بینی را اجرایی کنیم. مساحت و مشخصات کامل زمین هنوز مشخص نیست و پس از مرحله مطالعات به‌طور دقیق اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/4009/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: عملیات خاکریزی، تسطیح و بستر سازی فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی در منطقه ۱۹ تهران آغاز شد.

علی نایبی افزود: این عملیات به مساحت هزار متر مربع به منظور ایجاد چشم انداز زیبا در سیمای شهر، با خاکریزی ۴۵ کامیون به حجم ۹۰۰ تن خاک مناسب کاشت در بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی آغاز شد.

معاون شهردار منطقه ۱۹ گفت: در مرحله بعدی خاک تخلیه شده با لودر تسطیح و برای بستر سازی و کاشت درخت و درختچه آماده می‌شود.

علی نایبی افزود: با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد فضایی دلپذیر و با طراوت برای شهروندان، ۳۰۰ اصله درخت و هزار و ۷۰۰ عدد درختچه در این محدوده برای توسعه فضای سبز شهری کاشته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست