Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@23:35:30 GMT

​شعله ور شدن مجدد آتش در مراتع مریوان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۰۶۶۶

​شعله ور شدن مجدد آتش در مراتع مریوان

به گزارش جهان نيوز، سعدی نقشبندی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین اطلاعات در خصوص حریق جنگل‌های مریوان اظهار کرد: روز گذشته مجددا آتش بزرگی شروع به فعالیت کرده و تا ساعت 11 شب همچنان ادامه داشت به نحوی که حدود 5 هکتار دیگر از از این جنگل‌ها و مراتع دچار حریق شده است. 

وی افزود: شب گذشته با همکاری کارکنان منابع طبیعی و مردم محلی حریق مهار شد و اکنون نیز سه تیم از منابع طبیعی با کوله پشت‌ های مخصوص حمل آب (فلاکس بک)، در حال خاموش کردن کنده‌هایی هستند که هنوز در حال سوختن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با اشاره به امکانات داده شده به مردم محلی برای مهار حریق تصریح کرد: تعداد زیادی آتش کوب بین اهالی منطقه که برای خاموش کردن آتش اقدام کرده بودند پخش شده است و تعدادی کوله پشتی مخصوص حمل آب(فلاکس بک) به دهیاری‌ها برای مهار آتش‌سوزی واگذار شد. 

وی عنوان کرد: در دو روز اول به وسیله بالگرد تعدادی از جنگلبانان را به نزدیک محل آتش‌سوزی منتقل کردیم و همچنین با پرواز های پیاپی در مناطق حریق اطلاعاتی درباره حرکت آتش و محل‌های استقرار داوطلبان به دست آوردیم. 

نقشبندی ادامه داد: درخواست بالگرد آبپاش برای خاموش کردن کنده‌هایی که هنوز می‌سوزند کرده‌ایم و مرکز هم برای ارسال آن قول مساعدت داده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با بیان عامل آتش سوزی گفت: عامل آتش سوزی به علت دوری منطقه اولیه حریق از روستاها و تراکم زیاد جنگل و به تبع مشاهده نکردن فرد یا افرادی فعلا مشخص نشده است اما بر اساس آمار 95 درصد عوامل حریق انسانی است. 

نقشبندی در پایان با اشاره به از جان گذشتگی کارکنان منابع طبیعی و فعالان زیست محیطی یادآور شد: هم اکنون نیز تیم‌هایی از منابع طبیعی در حال رصد شرایط هستند و جای تاسف دارد که بعضی بدون حضور در مناطق آتش‌سوزی اقدام به اظهار نظر می‌کنند و عملا در اطفا حریق نقشی نداشته و ندارند.    

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد.

 عباس پوریانی امروز در گفت‌و با خبرنگاران افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.
وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.
پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه