Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه همزمان با ظهر سه شنبه ضمن بیان اینکه پروژه آب رسانی و آبیاری نوین کشاورزی در ۱۰۰ هکتار اراضی میامی اجرا و با حضور استاندار سمنان به بهره برداری رسید، تاکید کرد: برای این طرح یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: ۲۱۹ میلیون تومان از مجموع یک میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۱۰۰ هکتار آبیاری نوین در شهرستان میامی از آورده بخش خصوصی و مابقی از اعتبارات دولتی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین در مزارع چغندر، جو و گندم میامی، تاکید کرد: برای تامین آب مورد نیاز ۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مذکور، یک حلقه چاه با دبی استحصالی ۲۸ لیتر بر ثانیه نیز حفر و تجهیز شده است.

میرعماد با بیان اینکه موضوع طرح آبیاری نوین اجرای سامانه آبیاری قطره ای موسوم به تیپ (نوار) است، گفت: این طرح باعث افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر دارای اهمیت بسزایی است تا جایی که دولت ۸۰ درصد هزینه اجرای این طرح ها را تقبل می کند.

کد خبر 4387656

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان جهاد کشاورزی سمنان هفته دولت مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شهرکرد شیراز احتکار عید سعید قربان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :سیلاب یک هزار و ۳۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی خسارت زد اما تاکنون یک ریال اعتبار خسارت سیلاب پرداخت نشد.

وی افزود: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است. که در این بارندگی بخش زیادی از محورهای ارتباطی روستایی و عشایری نیز مسدود شده بود. کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار از این میزان زراعی است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228422 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان