Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکسال از برخورد زننده یک نماینده مجلس با مامور پلیس می‌گذرد و هنوز تکلیف پرونده این نماینده مشخص نشده است و این در حالی است که در این مدت شاهد برخوردهای عجیب و غریبی توسط برخی از مردم با ماموران پلیس بوده‌ایم، از ضرب و شتم یک مامور زن پلیس گرفته تا ضرب و شتم مامور راهور توسط یک راننده لندکروز!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که در آن یک مأمور پلیس راهور مورد هجوم و کتک‌کاری یکی از شهروندان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس توضیحاتی که پس از پخش گسترده این کلیپ منتشر شد پلیس در تعقیب و گریز با راننده خودرو لندکروز بوده که خودرو لندکروز واژگون می‌شود و راننده که از آسیب رسیدن به خودرو گران قیمت خود عصبی بوده به سمت ماموران راهور هجوم می‌برد و یکی از آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

اما سردار احمد نوریان سخنگوی ناجا این ماجرا را اینطور روایت می‌کند: "اواخر هفته گذشته در محور شیراز -کازرون (حوزه دشت ارژن)، سرنشینان یک دستگاه خودروی ۲۰۶ به دلیل نقص فنی، از انتقال خودرو به کنار جاده باز مانده و از گشت پلیس راهور استمداد می‌طلبند و در همین حین، راننده خودروی لندکروز با سرعت غیرمجاز و به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو، به شانه خاکی جاده منحرف و دچار سانحه می‌شود."

این کلیپ به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شد و کاربران اعتراض خود را نسبت به اقدام راننده لندکروز بروز دادند اما برخی از کاربران فضای مجازی این اقدام را نتیجه انفعال در برخورد با یک نماینده مجلس دانستند که سال گذشته یک مامور پلیس را مورد ضرب و شتم قرار داده بود.

 

 

 

 

 

نهم مرداد سال گذشته بود که خبر ضرب و شتم یکی از ماموران پلیس راهور مستقر در فروگاه مهرآباد توسط یکی از نمایندگان مجلس(حمدالله کریمی) سرتیتر اخبار رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها شد و یک هفته بعد از وقوع این حادثه، سردار منتظرالمهدی سخنگوی ناجا از شکایت پلیس از نماینده ضارب خبر داد و گفت: باید سازوکارهای قانونی برای مقابله با رفتارهای تند و پرخاشگرانه و نامعقولی که با ماموران ناجا سر می‌زند، ایجاد شود تا دیگربار اینگونه رفتارها مجال تکرار پیدا نکند. 

4 بار احضار آقای نماینده

چندی پیش سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی راهور ناجا در خصوص درگیری نماینده مجلس با یک مامور پلیس اظهار داشت: قریب به یکسال از این موضوع می‌گذرد و بارها نماینده محترم توسط بازپرس دعوت شده است اما متاسفانه علی‌رغم اینکه همگان در برابر قانون اساسی یکسانند و هر کسی حق دارد در دادگاه صالحه دادخواهی کند لیکن مشارالیه از حضور در محکمه خودداری کرده است.

این مقام ارشد اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه نماینده مجلس چند بار احضار شده است، اعلام کرد: این فرد 4 بار احضار شده اما تاکنون خود را به دستگاه قضایی معرفی نکرده است.

سرهنگ ترحمی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت عدم معرفی و حضور متهم بعد از احضار به دادگاه، طبق قانون برای نماینده خاطی مجلس نیز همانند مردم عادی، حکم جلب صادر می‌شود یا نه،‌ گفت: طبق قانونی که مجلس وضع کرده عملکرد یک نماینده وقتی مورد شکایت قرار بگیرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نسبت به بررسی عملکرد نماینده اقدام لازم را خواهد کرد.

وی گفت: در صورتی که رفتار نماینده در راستای وظایف خاص نمایندگی نباشد مراتب برای رسیدگی قضایی حسب آیین دادرسی پیگیری شده و به دستگاه قضایی اعلام می‌شود.1

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان: اقدامات لازم را انجام دادیم

علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص بررسی پرونده این نماینده مجلس در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: ما اقدامات لازم را در خصوص این پرونده انجام داده‌ایم و مسائل را با دقت دنبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس پرونده را به قوه قضاییه ارجاع داده یا خیر گفت: مباحث این جلسات محرمانه است و نمی‌توانیم آن را منتشر کنیم.

یکسال از برخورد زننده یک نماینده مجلس با مامور پلیس می‌گذرد و هنوز تکلیف پرونده این نماینده مشخص نشده است و این در حالی است که در این مدت شاهد برخوردهای عجیب و غریبی توسط برخی از مردم با ماموران پلیس بوده‌ایم، از ضرب و شتم یک مامور زن پلیس که موجب شکستن انگشت این فرد شد گرفته تا ضرب و شتم مامور راهور توسط یک راننده لندکروز و اینجاست که شعر معروف سعدی یادآور می‌شود: "اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی / بر آورند غلامان او درخت از بیخ"

 

1-fna.ir/bn8lkn 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی با یک قبضه کلت کمری خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ حسین مافی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۳۹ مرزداران درحین گشت‌زنی در محدوده بزرگراه شهید حکیم تهران بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی که درحال پرسه زنی بود مشکوک شده و رفتار آن را تحت نظر قرار دادند. همزمان پلاک موتورسیکلت نیز مورد استعلام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از استعلام پلاک موتورسیکلت مشخص شد که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است، گفت:‌در همین راستا عوامل انتظامی سریعا وارد عمل شدند و موتورسیکلت را متوقف کردند. در این حین راکب موتورسیکلت خود را نظامی و از پرسنل یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرد اما بررسی‌های به‌عمل آمده نشان داد که این فرد سابقه عضویت در هیچ یک از ارگان‌های نظامی را ندارد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به بازرسی از کوله پشتی همراه متهم، گفت: ماموران در جریان بازرسی از کوله پشتی این فرد یک قبضه سلاح کلت کمری به‌همراه دو خشاب، ۲۶ فشنگ جنگی و یک دستگاه بیسیم را کشف و ضبط کردند.

مافی ادامه داد: متهم به همراه موتورسیکلت و اسلحه کشف شده به کلانتری منتقل شد و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم همچنان ادامه دارد.

وی به مردم توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با افراد نظامی، حتما درخواست مشاهده کارت شناسایی و حکم ماموریت کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، سریعا موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است