Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:34:46 GMT

سومین نمایشگاه گل و گیاه مازندران برپا شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۱۶۶۶

سومین نمایشگاه گل و گیاه مازندران برپا شد

سومین نمایشگاه گل وگیاه مازندران همزمان با هفته دولت در محمودآباد گشایش یافت ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، غلامرضا تقوی امروز در آئین گشایش سومین نمایشگاه گل و گیاه محمودآباد اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار زیادی به مورد در مازندران برای صادرات گل وجود دارد و این امر می‌تواند مسئولان دولتی را اقناع کند که برای بخش تولید این محصول اهمیت قائل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر بیش از 500 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه گل و گیاه مشغول کار هستند و هفت هزار هکتار گلخانه باز و سرپوشیده در استان وجود دارد که چهار میلیون شاخه و گلدان تولید می‌کند.

مدیرکل گلخانه گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: محصول کمتری را می‌توانیم ببینیم که با 10 لیتر آب یک گیاه تولید شود در حالی که در پرورش گل و گیاه می‌توانیم با 10 لیتر آب یک شاخه گل تولید کنیم.

وی پایین بودن سرانه مصرف، بالا بودن ضایعات، بالا بودن هزینه، عدم انسجام بخش تشکل‌ها را برخی از مشکلات این عرصه عنوان کرد و افزود: ارزش 150 شاخه گل رز با یک بشکه نفت برابر است.

افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این مراسم بیان کرد: باید در بخش کشاورزی ایجاد ارزش افزوده بالا را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در بخش کشاورزی یکی از اقدامات مهمی بوده که نیازمند همکاری مردم است چرا که با اجرای این طرح راندمان تولید افزایش پیدا می‌کند و اگر تولید زیاد باشد دغدغه کشاورزان از واردات برنج را کاهش می‌دهد.

استاندار مازندران گفت: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری باید با شتاب و سرعت بیشتری انجام شود و در این راستا جهاد کشاورزی تلاش بیشتری برای اجرای این طرح در روستاها داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه مازندران در حوزه گل و گیاه نقش برجسته‌ای دارد گفت: در این استان سالانه 491 میلیون واحد گل و گیاه تولید می‌شود که شامل 150 میلیون واحد درخت و درختچه‌های زینتی و 250 میلیون واحد گل‌های شاخه بریده است که نیم درصد از این تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: مازندران 80 درصد گل و گیاه، 90 درصد مرکبات، 70 درصد کیوی، 100 درصد برنج کشت اول، 70 درصد طیور و مرغ و 50 درصد تولیدات شیلاتی خود را به خارج از استان صادر می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: کشاورزی مازندران به عنوان یک رکن فعال و جدی در عرصه اقتصاد، اشتغال، صادرات، امنیت غذایی، نشاط و شادابی استان و کشور در بخش‌های مختلف زراعی، باغی، گل و گیاه، دام، طیور و شیلات در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مومنی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مازندران در بخش کشاورزی قطب تولید محصولات مختلف و حافظ امنیت غذایی کشور است و در این نمایشگاه بخش کشاورزی سرآمد بوده است، تصریح کرد: محوریت برنامه های این نمایشگاه براساس معرفی زنجیره های ارزش تولید محصولات مختلف و توانمندی استان های مختلف کشور بوده است.

وی با اعلام اینکه از بین شرکت های بزرگ استان مازندران نیز ۱۰ شرکت معتبر و فعال در عرصه بازاریابی و صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی حضور دارند، گفت: با توجه به انتظار از بخش کشاورزی مازندران و نقش آن در تامین امنیت غذایی کشور، حضور پررنگ بخش کشاورزی را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

کد خبر 6093229

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴