Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ‌اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان‌رضوی گفت: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی یازدهم تا چهاردهم شهریور ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود. ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، افشین تحفه‌گر ظهر امروز در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار داشت: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره 90 اثر بوده است که از بین این آثار 69 اثر از مشهد و 10 اثر از شهرستان‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 58 اثر نمایشی برای بازبینی اعلام آمادگی کردند که در نهایت از بین آن‌ها 12 اثر به جشنواره راه پیدا کردند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر استانی ویترین تولیدات نمایشی در طول سال است، گفت: جشنواره تئاتر استانی جای خودش را بین هنرمندان باز کرده است و خروجی این جشنواره راه‌یابی 2 اثر نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خواهد بود که همین مسئله رقابت را بین هنرمندان جدی‌تر می‌کند.

تحفه‌گر در ادامه خاطرنشان کرد: ما در استان خراسان رضوی بعد از تهران تنها استانی هستیم که بین 12 تا 15 اثر باهم رقابت می‌کنند، در سایر استان‌های کشور این رقم بین 5 تا 7 اثر نمایشی است.

وی افزود: امسال در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی بیش از 300 هنرمند هنرنمایی می‌کنند که نشان از توانمندی‌های هنرمندان استان است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بیشترین تعداد نمایش را در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دارد گفت: در سال 95، 8 اثر نمایشی و در سال 96 ده اثر در جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند.

تحفه‌گر اضافه کرد: خراسان پرمخاطب‌ترین استان کشور در حوزه تئاتر است و هم‌اکنون بین 14 تا 16 اجرا به صورت همزمان در مشهد روی صحنه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در جشنواره امسال از شهرستان‌ها خراسان رضوی فقط 3 اثر حضور دارند، گفت: نقطه ضعف استان خراسان رضوی در حوزه تئاتر بحث شهرستان‌ها است که باید به عنوان یک آسیب به آن بپردازیم و برنامه‌ ویژه‌ایی را برای شهرستان‌ها ارائه کنیم.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد