Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: براساس آمار تیم کاهش طلاق بهزیستی استان در سه ماهه ابتدای سال ۹۷، ۸۴۶ پرونده از دستگاه قضایی به ما ارجاع شده که ۲۲.۳۵ درصد سازش را در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ علیرضا وارثی ظهر امروز(سه‌شنبه) در مراسم افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) در قزوین اظهار کرد: متاسفانه خانواده و آگاه سازی مردم دو اصل مهمی است که امروز مورد فراموشی قرار گرفته؛ لذا شاهد شتاب روزافزون آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق در جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: سال ۹۶ راه‌اندازی سامانه طلاق در استان با مشارکت بهزیستی، استانداری و دادگستری با کارکرد کنترل و کاهش طلاق مصوب شد. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی طلاق همه اقدامات انجام شده از ابتدا تا انتها را می‌توان در این سامانه به صورت به روز شده رصد و عوامل مختلف منجر به طلاق را شناسایی کرد تا متناسب با آن برنامه‌ریزی صورت گیرد. 

۲۵درصد پرونده‌های طلاق منجر به سازش می‌شود
وی تصریح کرد: تصمیم داریم تا با کمک نیروهای متعهد و متخصص استانداری، دادگستری و بهزیستی سامانه طلاق را با رویکرد پیشگیری و مداخله به هنگام و دقیق از طریق برنامه‌های تخصصی در حوزه روانشناسی و مددکاری و با روش‌های خانواده درمانی و سایر تکنیک‌های به روز به صورت جدی پیگیری کنیم. 

وارثی عنوان کرد: از سال ۱۳۸۷ سازمان بهزیستی در حوزه کاهش طلاق برنامه‌های جدی‌ای داشته است، به طوریکه مجموعه اقدامات انجام شده موجب شده است تا در سطح استان به طور میانگین بین ۲۰ تا ۲۵ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شود. 

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت این امر راه‌اندازی سامانه تصمیم به همت حوزه اجتماعی استانداری در ستاد سیاستگذاری حوزه اجتماعی استانداری با اعتبار ۱۶۵ میلیون تومان به تصویب رسید. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به نقاط قوت سامانه تصمیم گفت: قابل رصد و بررسی بودن موارد از نقاط قوت این سامانه است به طور مثال سن افراد متقاضی طلاق، میزان تحصیلات، نوع شغل و دلیل اصلی طلاق آنها مشخص می‌شود. 
وی اضافه کرد: قطعا مجموعه این اطلاعات در برنامه ریزی و سیاست‌گذاری کلان ما موثر بوده و از سوی دیگر یکپارچه سازی در آمارها را هم به دنبال خواهد داشت. 

وارثی با اشاره به وضعیت طلاق و ازدواج در استان قزوین بیان کرد: بر اساس آمارها سال ۹۵ رتبه ازدواج استان در کشور ۲۱ و طلاق ۱۲ بود و آمار ثبت شده در ثبت احوال استان در همین سال نشان می‌دهد ۱۰۲۷۰ ازدواج و ۲۸۸۰ طلاق در استان رخ داده است؛ به عبارتی از حدود ۴ ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق شده است. 

وی ادامه داد: در سال ۹۶ نیز رتبه ازدواج استان در کشور رتبه بیستم و در حوزه طلاق دهم بوده است و آمار ثبت احوال استان حاکی از آن است که در سال گذشته در مقابل ۳.۱۲ ازدواج یک واقعه طلاق رخ داده است. 

این مسئول بیان کرد: آمار تیم کاهش طلاق استان در سال ۹۶ نشان می‌دهد که ۳۲۳۸ مورد ارجاع پرونده از سوی دستگاه قضایی به ما صورت گرفته که از این موارد ۲۱.۰۴ درصد منجر به سازش شده است. 

وی عنوان کرد: بر اساس آمار تیم کاهش طلاق بهزیستی استان در سه ماهه ابتدای سال ۹۷، ۸۴۶ پرونده از دستگاه قضایی به ما ارجاع شده که ۲۲.۳۵ درصد سازش را در پی داشته است. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته طی ۴ سال اخیر دو دلیل عمده طلاق در استان اعتیاد و فقدان مهارت زندگی بوده است. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی گفت:در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابران پیاده، ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت به راننده و سرنشین خودرو بوده است. 

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است.

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد