Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@22:03:09 GMT

ارزیابی پرسش ها از رییس جمهوری؛ حرف دل مردم نبود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۴۲۹۹

خرداد:جلسه سوال مجلسیان از رییس جمهوری در فضای مجازی حاشیه های بسیاری داشت، برخی پاسخ ها و مواضع روحانی را شفاف و مسئولانه و شماری دیگر آرای اخیر نمایندگان در خصوص قانع نشدن امروز و اسیضاح های اخیر، بیداری مجلس تعبیر کردند.
به گزارش خرداد ،رییس جمهوی به مجلس رفت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد، نمایندگان از پاسخ های رییس جمهوری قانع نشدند؛ طرح سوال از رییس جمهوری را 80 تن از نمایندگان کلید زدند، اما چرا کسانی که امضا نکرده بودند و پیش تر سوال از رییس جمهوری را زیر سوال می بردند، امروز به گونه ای دیگر عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
**روحانی و خویشتنداری مسوولانهامروز فقط مجلسیان در تکاپو نبودند که فضای مجازی نیز پر سر و صدا بود برخی چهره های سیاسی کشور در صفحات خود نفس سوال از رییس جمهور را زیر سوال بردند و درباره اینکه سوال و جواب های مجلس حرف دل مردم نبود، نوشتند. برخی از رودست خوردن رییس جمهوری در سیاست گفتند، شماری به اصل یک صد و دهم قانون اساسی اشاره کردند.در همین زمینه آذر منصوری فعال سیای اصلاح طلب نوشت: «پایان شاهنامه ای که امروز نمایندگان بیت اول آن را برای رییس جمهور نوشتند، اجرای بند 10 اصل یکصدودهم قانون اساسی است.حسام الدین آشنا نیز با اشاره به حضور رییس جمهوری در مجلس، نوشت: «روحانی یکبار دیگر هزینه آرامش و عدم ایجاد تنش در کشور را پرداخت. او می داند که باید سنگ زیرین آسیاب باشد. موفقیت دولت در گرو اصلاح مسیر و ارتقای تدبیر و تعامل با مجلس و مردم است. سرخم می سلامت شکند اگر سبویی».محمد علی ابطحی فعال سیاسی نیز توئیت کرد: «آقای روحانی امروز بدجوری توی سیاست رو دست خورد. به جای هر توضیح جدی یک منبر - واقعا منبر- در فضیلت وحدت رفت. ناصح امین شده بود. ولی مخالفانش در عوض سکوت کردند و چراغ خاموش و بدون هزینه فقط رای ندادند. فاعتبروا یا اولی السیاسه».معصومه ابتکار نیز در صفحه خود توئیت کرد: «رییس جمهور روحانی به 5 دی ماه 96 مجددا امروز اشاره و حملات ترامپ در خروج از برجام را هم مطرح کرد؛ ولی حاضر نشد به نفع خودش یا خوشنودی مجلس یا تفرقه داخلی بیشتر صحبت کند.»علی شکوری راد فعال سیاسی اصلاح طلب نیز نوشت: اکثریت نمایندگان به پیشنهاد 22 نفر از نمایندگان طرفدار شفافیت که تقاضا کرده بودند رای گیری در مورد پاسخ های رییس جمهور به سوالات با ورقه علنی باشد، رای ندادند. معنایش این است که حاضر نیستند مسئولیت رای خود را بپذیرند رییس جمهور بازنده شد ولی مجلس نیز برنده نشد.سعید شریعتی فعال سیاسی نیز توئیت کرد: «فرایت ان الصبر علی هاتا احجی صبرت و فی العین قذی و فی الحلق شجی..خار به چشمش می کنند و استخوان در گلویش می گذارند و به همین هم قانع نمی شوند روحانی مثل همه مقامات مسئول در اداره امور اشتباه داشته است اما با فاصله از همه مقامات در برابر امروز و فردای ایران مسئولانه تر عمل کرده است.»
**پرسش ها و پاسخ ها مردم را قانع نکردبهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز و عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به حضور امروز رییس جمهوری در مجلس، نوشت: «ماه ها برای سوال از ریس جمهور فریاد زدند و امروز پرسشگر و پاسخگو همه از «مردم» سخن گفتند اما واکنش ها نشان می دهد که نه سوال ها و نه پاسخ ها مردم را قانع نکرد و شاید اصلا حرف دل مردم نبود. آیا این احساس که امروز مجلس و دولت صدای واقعی مردم نبود، نتیجه نظارت استصوابی نیست؟»در این میان غیر از شخصیت ها و چهره های سیاسی، دیگر کاربران توئیتری به این جلسه امروز سوال از رییس جمهوری واکنش نشان دادند، برخی با اشاره به نتیجه رای گیری مجلس، شفافیت آرا نمایندگان را یادآور شدند و نوشتند «یادگاری از مجلسی که نمایندگانش به شفافیت نه گفتند»برخی نیز در جملاتی کنایه آمیز، جلسه امروز را هزینه تراشی برای بیت المل دانسته و برخی نیز نوشتند«یک سوم نماینده ها با موبایل حرف می زنند، یک سوم با همدیگر حرف می زنند، عده ای در حال فکر کردن به منافع جناحی هستند و ...چند نماینده نگران منافع ملی است؟ اصلا چند نماینده گوش می کنند به توضیحات رییس جمهور؟!»
**مجلسی که از خواب زمستانی بیدار شده استمحمد علی وکیلی نیز نوشت: روحانی مدتهاست در تله بازی باخت -باخت گرفتار شده و در حقیقت به مشاورین خود باخت ‏اگر تجدید نظر نکند باخت‌های بزرگتری در انتظار است!جواد کریمی قدوسی نیز در توئیتی، قانع نشدن نمایندگان از پاسخگویی رییس جمهوری را به بیداری مجلس تعبیر کرد و نوشت:«مجلس شورای اسلامی در حال بیدارشدن از خواب زمسستانی است. هویاری نمایندگان در رای به عدم قانع شدن از پاسخ های رییس جمهور و دو استیضاح گذشته و استیضاح وزیر صمت و راه و ترابری در روزهای آینده ملت را به توانایی مجلس امیدوار می کند.»سید حسین نقوی حسینی نیز خطاب به رییس جمهوری نوشت: آقای رییس جمهور ما می توانیم تحریم های را دور بزنیم اینقدر مرعوب نباشید.»حمید رسایی نماینده سابق مجلس نیز نوشت: امروز توی مجلس انقدر حسن روحانی خوب جواب داد که بعد از جلسه سوال قیمت دلار 700 تومان رفت بالا/ علتش اصلا سوال نمایندگان نیست والا بیست روز قبل که مطرح شد، میرفت بالا.
جلسه سوال از روحانی تمام شد، اما آیا مشکلات کشور با سوال از رییس جمهوری و به چالش کشیدن دولت تمامی می شود، باید منتظر ماند و دید که پس از این چه خواهد شد.  برچسب ها: رییس جمهوری ، روحانی ، سوالات نمایندگان

منبع: خرداد

کلیدواژه: رییس جمهوری روحانی سوالات نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود