Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد سوادآموزی این استان در 11 شاخص بالاتر از میانگین کشور است.

به گزارش ایرنا، سید حمدالله خواهش نیک روز سه شنبه در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت: از مجموع 16 شاخص ارزیابی عملکرد از سوی سازمان نهضت سوادآموزی کشور عملکرد کهگیلویه و بویراحمد در 11 شاخص از میانگین کشوری بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در پنج شاخص دیگر نیز حداکثر امتیاز را کسب کرد و در رتبه اول کشور قرار گرفت.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده در شاخص های شورای پشتیبانی، تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، کیفیت بخشی، نظارت و ارزشیابی، تحقق اهداف، برگزاری مسابقات، طرح خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، مراکز یادگیری محلی و طرح نماز کلید بهشت عملکرد کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر است.
خواهش نیک عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در چهار بخش شورای پشتیبانی، تبلیغ و ترویج، طرح خواندن با خانواده و مراکز یادگیری محلی حداکثر امتیاز را کسب کرد.
وی ابراز داشت: در زمینه ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی کهگیلویه و بویراحمد با ایجاد هشت مرکز از جمله راه اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی عشایر سیار رتبه اول کشور را داراست.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان امسال نیز هشت مرکز یادگیری محلی دیگر در این استان ایجاد و راه اندازی می شود.
خواهش نیک اظهار داشت: امسال پنج هزار و 635 سوادآموز در کهگیلویه و بویراحمد شامل 2 هزار و 655 نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و 142 نفر در دوره انتقال و یک هزار و 838 نفر نیز در دوره تحکیم سواد زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار می گیرند که یک هزار و 35 نفر بیشتر از سال گذشته است.
وی افزود: نخستین سال بیش از 10 کلاس سوادآموزی دوره انتقال کهگیلویه و بویراحمد به میزان 600 ساعت نحوه کار با رایانه را فرا گرفتند.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد در گروه سنی 10 تا 49 سال 92.7 درصد است که استان در رده 26 کشور به لحاظ باسوادی قرار دارد.
شهرستان گچساران با 96.6 درصد بیشترین و شهرستان کهگیلویه نیز با 88.2 درصد کمترین میزان باسوادی را در کهگیلویه و بویراحمد دارند.
7535/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش سوادآموزي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سد توانست سیلاب را به بهترین نحو ممکن مدیریت و از بروز هرگونه خسارت به پایین دست جلو گیری کند.

وی بیان داشت: سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا بوده که ظرفیتی ۵۸۰ میلیون مترمکعبی دارد.

مصلح تصریح کرد: این سد به استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، آبرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است، گفت: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

کد خبر 6095102

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد