Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:سازمان بهزیستی تلاش دارد تا با حمایت روانی و اجتماعی زنان و کودکان در معرض خشونت و خشونت ‌دیده، اقدامات درمانی خشونت گران و نیز کنترل و کاهش همسر آزاری با مشارکت سازمان ‌های مردم‌ نهاد را نهادینه کند.

رضا جعفری روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از خانه امن زنان اهواز در جمع خبرنگاران افزود: بحث حمایت از زنان خشونت دیده و همچنین آموزش مطالبه گری اجتماعی به این زنان بدون حضور موثر نهادها و ارگان های موثر ممکن نیست بنابراین انتظار همراهی همه افراد در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در آیین گشایش مرکز اورژانس اجتماعی سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان در خوزستان بیان کرد: اگر توان کافی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را نداشته باشیم، رفاه اجتماعی خدشه دار خواهد شد و از این نظر، کنترل و کاهش آن یک رسالت مهم و بزرگ است.
جعفری گفت:در بحث توسعه پایدار، علاوه بر زمینه هایی مانند محیط زیست، بحث نگاه به توسعه انسانی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.
وی یادآور شد: برنامه های توسعه ای نیازمند توجه ویژه به نیروی انسانی هستند زیرا با آسیب دیدن بخش مولد جامعه، این برنامه ها قابل دستیابی و اجرا نیستند.
مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر گفت: بهزیستی در ماده 80 برنامه ششم توسعه بهزیستی مکلف است در همه این شهرها مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی کند که در سال 96 توانستیم به این تعهد عمل کرده و گسترده‌ ترین شبکه حمایت و سلامت اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور را ارایه دهیم.
وی افزود: آسیب اجتماعی حاصل شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و بنابراین تنها با راه اندازی این مراکز نباید امید به حل معضلات و آسیب های اجتماعی داشت بلکه باید اقدامی جهادی را همه سطوح مدیریتی اعمال کرده و رویکردی هم افزا داشته باشیم.
جعفری با اشاره به لزوم مشارکت دولت و مردم در بحث کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد: نگاه ما تنها نباید متوجه دولت باشد بلکه مسئولیت شهروندی، اعتماد، شبکه اجتماعی، ارتباط خویشاوندی نیز اهمیت زیادی دارند.
وی ادامه داد: برای داشتن یک جامعه سالم باید رویکرد و نگاه خود را به آسیب های اجتماعی تغییر داده و به اصول اخلاقی، اجتماعی و دینی راستین خود بازگردیم.
به گزارش ایرنا همزمان با هفته دولت سه پروژه شامل خانه امن زنان در اهواز، مرکز اورژانس اجتماعی سوسنگرد و پایگاه های خدمات اجتماعی با حضور مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خوزستان به بهره برداری رسید.
تا سال 96 تنها در 10شهرستان خوزستان مرکز اورژانس اجتماعی وجود داشت که در راستای تعهدات به برنامه ششم توسعه در 11شهرستان دیگر بالای 50 هزار نفر این استان نیز مرکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شد.
9890/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب هاي اجتماعي اهواز خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه توکلی، صبح شنبه در همایش گرامیداشت روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب در استان کرمان گفت: بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر کشور خدمات سلامت روان و مشاوره روانشناسی را به مردم ارائه می‌دهند که این نشان از ظرفیت، پتانسیل و سرمایه سازمان بهزیستی دارد و مشخص می‌کند که بهزیستی چقدر در این خصوص تلاش و فعالیت کرده است.

وی افزود: به جرأت اعلام می‌کنم سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌ها و متولیان موضوع ارائه خدمات روانشناسی اجتماعی، خدمات بسیاری در حوزه سلامت روان انجام داده که این هم مرهون نیروی انسانی و سرمایه‌های انسانی بسیار ارزشمندی است که در این زمینه در اختیار داشته است.

وی تصریح کرد: بهزیستی در بخش دولتی بیش از ۶ هزار نیروی تحصیل کرده و متخصص در مقاطع مختلف دارد که بضاعت بزرگی است و باید قدرشان را بدانیم.

معصومه توکلی، ادامه داد: در بخش خصوصی نیز بالغ بر چند ۱۰ هزار مرکز خصوصی در سراسر کشور داریم که در موضوعات مختلف اعم از توانبخشی، اجتماعی، معلولین و موضوعات مختلف آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند و روانشناس پای ثابت تمامی این خدمات است.

وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه بهزیستی، حدود ۳ میلیون جلسه مشاوره در این سامانه به ثبت رسیده و بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر به مراکز ما مراجعه کرده اند که این نشان می‌دهد خدمات و توانمندی‌های این مراکز توسط مردم درک شده و جامعه دارد از خدمات ما استفاده می‌کند و فکر نمی‌کنم هیچ دستگاهی با این بزرگی و عظمت وارد این موضوع شده باشد

توکلی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان مردمی و حمایتی یکسری خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهد گفت: خط ۱۴۸۰ ما از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم ارائه می‌دهد و متخصصان کارکشته و تحصیل کرده‌ای پشت خط وجود دارند که آماده ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و هشتصد هزار خدمت توسط مراکز مشاوره تلفنی رایگان بهزیستی به جامعه ارائه شده است افزود: در کنار مراکز مشاوره دولتی، یاری برگ مشاوره نیز برای افراد بی بضاعت و یا کسانی که توانمندی پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود در سال گذشته ۸۵۰ هزار نفر از انواع آموزش‌ها از جمله مهارت‌های زندگی، زندگی و خانواده، پنج سال اول زوجین و انواع و اقسام آموزش‌هایی که بهزیستی عمدتاً رایگان و با استفاده از بخش دولتی و خصوصی ارائه داده بهرمند شده اند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سامانه تصمیم هم که مخصوص ارائه مشاوره به زوجین به منظور کاهش و کنترل طلاق می‌باشد ۱۶۵ هزار زوج در سال گذشته خدمت گرفته اند و بالغ بر ۷۰۰ هزار جلسه مشاوره ارزیابی غربالگری و خدمات روانشناختی برای این عزیزان برگزار شده که بسیار کار ارزشمندی است.

توکلی، افزود: در طلاق‌های توافقی ما توانستیم بیش از ٢٢ درصد زوجینی که برای طلاق توافقی به توافق رسیده بودند به سازش برسانیم و دوباره به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

کد خبر 6090131

دیگر خبرها

  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد