Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش خبرنگار بسیج از زابل، سردار امان اله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم بازخوانی مراسم معنوی و تاریخی غدیر خم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منطقه بزرگ سیستان گفت: سیستان دیار مردان بزرگ شجاع و نام آور است.

وی با اشاره به این مطلب که امسال برای هفتمین سال کار ارزشمند و بزرگ را برای پاسداشت روز غدیر که نه تنها برای شیعیان و محبان حضرت علی (ع) هست بلکه همه مسلمانان شیعه و سنی ارادت خودشان را به محضرامیر المومنین اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار گشتاسبی اظهار داشت: از خداوند خواستاریم که به برکت خون شهیدان و مردم این دیار خداوند برکتش را نصیب مردم این منطقه کند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از سال ۹۱ تا کنون هر سال به طور دائم برنامه پاسداشت غدیر در سطح استان اجرا می‌شود و رونو و شروع این کار از شهرستان زابل آغاز شد و عشق و علاقه مردم به حضرت علی و ائمه مثال زدنی است و این برنامه هرسال با شور و حرارت بیشتری اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: به لطف خدا در روز غدیر این برنامه در ۱۱ شهرستان اجرا وحضور همه مردم استان در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع از ولایت امام علی بهتر و بیشتر خواهد شد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد حضور پرشور مردم با جمغیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در روز غدیر در این برنامه حضور داشته باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شور ساحری در صحنه سیرک

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: در تهران چند سیرک شناخته‌شده از گذشته تا به حال فعال بوده‌اند که بخش شعبده‌بازی و تردستی در آنها، محبوبیت زیادی در میان تماشاچیان دارد.

نام مقصد: سیرک راشن

نشانی: انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی به جنوب، تقاطع بزرگراه تندگویان، بوستان ولایت

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شوش

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: بیمارستان

روز و ساعت فعالیت: هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و از ساعت ۲۱ تا ۲۳

مناسب: همه گروه‌های سنی

معرفی: به سیرک ایران و روسیه هم معروف است و داشتن امکانات به‌روز و بخش‌های متنوع، آن را به یکی از متفاوت‌ترین سیرک‌های پایتخت تبدیل کرده است.

همکاران خلیل عقاب

نمایش‌های این سیرک در چادری با بیش از هزار مترمربع وسعت که ظرفیت حدود ۱۳۰۰ نفر را دارد، در سانس‌های ۲ ساعته برگزار می‌شود. این سیرک برخلاف سایر مجموعه‌های این چنینی که بیشتر در روزهای پایانی هفته برنامه دارند، تقریبا همه روزهای هفته، دایر است. هنرمندان بین‌المللی راشن که در سال‌های قبل با همکاری خلیل عقاب برنامه‌های مختلفی را در ایران برگزار می‌کردند، از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، یونان، ارمنستان، اوکراین و بوسنی هستند که تجربه سیرک‌های اروپایی را با خود به ایران آورده‌اند و حالا در فضایی شاد و متفاوت، نمایش‌های جذاب و متنوعی را اجرا می‌کنند.

شعبده غیب و ظاهرشدن

اجراهای ویژه شعبده‌بازی مانند غیب‌شدن و ظاهرشدن در نقطه‌ای دیگر از چادر، رنجر مرگ، کره مرگ، تاب مرگ، اجرای اسپایدرمن، نمایش با آتش و اجرای کمدی و نمایش دلقک‌ها، اجرا روی تشک پرش، پرش از ارتفاع ۱۲ متری و نمایش آکروبات توسط هنرمندان کوتاه قامت، از هیجان‌انگیزترین نمایش‌هایی است که دراین سیرک اجرا می‌شود.

نام مقصد: سیرک آفتاب

نشانی: کیلومتر ۴ اتوبان تهران - کرج، بعد از پل شهید باکری

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ارم سبز

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ارم

روز و ساعت فعالیت: طبق تقویم گروه

مناسب: همه گروه‌های سنی

معرفی: با اجراهای خود در شهرهای مختلف کشور معروف است و جز اهالی پایتخت، شهروندان بسیاری از شهرهای کشورمان هم اجراهای این گروه را تماشا کرده‌اند.

اولین سیرک بدون حیوان

اولین سیرک در ایران است که از سال ۱۳۹۴ پیش از ممنوعیت استفاده از حیوانات در سیرک، تحولی نوین را ایجاد کرد. این سیرک از آن زمان در اجراهای خود از هیچ حیوانی استفاده نکرد، بلکه برای جذاب‌ترشدن نمایش‌ها، از هنرمندان و آکروبات‌بازهای ایرانی و بین‌المللی بهره گرفت. در این سیرک انوع مختلفی از نمایش‌های شعبده‌بازی با همکاری هنرمندانی از ۷ کشور دنیا اجرا می‌شود که حاضران را برای ساعت‌ها میخکوب می‌کند.

از شعبده تا بندبازی

نمایش‌های متنوعی از شعبده‌بازی و تردستی در این سیرک اجرا می‌شود. با توجه به مهارت گروه‌های مختلف اجراکننده، بخش‌های دیگری از برنامه هم به بندبازی، چرخش در هوا، حرکات آکروباتیک مهیج، حضور دلقک‌ها و اجرای حرکات خنده‌دار در این سیرک اختصاص دارد که می‌تواند این تفریح را به خاطره‌ای شاد و ماندگار برای خانواده‌ها تبدیل کند.

نام مقصد: سیرک بین‌المللی آذربایجان

نشانی: بزرگراه شهید محلاتی، بوستان بسیج

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: بلوار ابوذر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: چهارراه کربلا

روز و ساعت فعالیت: براساس اعلام قبلی گروه

مناسب: همه گروه‌های سنی

معرفی: این گروه و اجراهایش به داشتن تجهیزات به‌روز و سفرهای متعدد در شهرهای مختلف کشورمان معروف است.

الکس در ایران

این سیرک با حضور آرتیست‌هایی از ایران، آذربایجان و روسیه با مدیریت فرهاد ذاکری و اجرای الکس (ALEX) هنرمند بین‌المللی سیرک آذربایجان برگزار می‌شود. برنامه این گروه هر شب در ۲ سانس اجرا می‌شود و معمولا در اجراهای پایانی سال و نمایش‌های نوروزی در پایتخت میزبان مراجعان است.

رقص قزاقی اسب‌ها

به جز بخش‌های مربوط به شعبده‌بازی، نمایش رقص قزاقی اسب، سگ روسی، بندبازی، تک‌چرخ‌سواری روی بند، شلاق‌زنی اسپانیولی، شعبده و تردستی، دلقکی، عملیات رنجر، رکورد جهانی قرقره، کره مرگ موتورسواری، حرکت نمایشی ترامپولین، آکروبات، حرکت ریملی، آکروبات هوایی ازجمله برنامه‌های اجراشده در این سیرک است.

نام مقصد: سیرک ایران پرتغال برج میلاد

نشانی: بزرگراه حکیم، برج میلاد تهران

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: برج میلاد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: برج میلاد

روز و ساعت فعالیت: پنجشنبه و جمعه، سانس ۱۸ و ۲۰

مناسب: همه گروه‌های سنی

معرفی: دراین سیرک جدیدترین برنامه‌های دنیا توسط هنرمندان بین‌المللی ۱۰ کشور با برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.

خرید بلیت تخفیف‌دار

هنرمندان سیرک از کشورهای پرتغال، برزیل، کلمبیا، آرژانتین، اسپانیا، اکوادور، کنیا، مکزیک، روسیه و تانزانیا هستند. «حیوانات نمایش‌دادن ندارند» یکی از شعارهای این سیرک است. بلیت این سیرک را می‌توانید در سایت‌های فروش تخفیف‌دار، با قیمت‌های مناسب‌تر تهیه کنید.

خاطره سیرک‌ماشین

برنامه‌های ویژه این سیرک معمولا در شب‌های تابستان، ایام نوروز و مناسبت‌های مختلف دیگر با اعلام قبلی برگزار می‌شود. در بقیه روزهای سال هم اجراهای این گروه آخر هفته‌ها برپاست. بخش‌های تردستی و شعبده‌بازی توسط گروه‌های مختلف بوده و به همراه اجرای دلقک‌ها، حرکات ژیمناستیک و آکروباتیک و پرتاب حلقه‌ها، محبوب‌ترین بخش‌های نمایش این سیرک هستند. جالب است بدانید در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا، این سیرک به سیرک‌ماشین تبدیل شد و امکان تماشای اجراها را از داخل خودرو برای شهروندان فراهم کرد.

کد خبر 845737 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سیرک حیوانات - حیات وحش سفر - گردشگری

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • طرح عفاف و حجاب با عنوان «نور» در بیجار اجرا می شود
  • حکمرانی هوشمند بر پایه بهره وری و اثربخشی در شمیرانات اجرا می شود
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان
  • ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود
  • برنامه سلامت خانواده در ۵ شهر استان اجرا می‌شود.
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند