Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:28:51 GMT

951 پناهجوی غیرقانونی در ترکیه دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۶۱۴۴

951 پناهجوی غیرقانونی در ترکیه دستگیر شدند

آنکاراـ ایرناـ پلیس ترکیه اعلام کرد که طی هفته گذشته 951 مهاجر و پناهجوی خارجی در حال عبور غیرقانونی به یونان، بلغارستان و سایر کشورهای اروپایی در آب های دریای اژه و شهرهای مختلف ترکیه دستگیر شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و بنا به اعلام خبرگزاری آناتولی، پناهجویان دستگیر شده، تبعه کشورهای فلسطین، پاکستان، عراق، سوریه، افغانستان، آفریقای جنوبی، کنگو، سنگال، اریتره، سومالی، مالی، سیرالئون، آنگولا و لبنان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به اعلام این رسانه، ماموران پلیس و ژاندارمری ترکیه مهاجران غیرقانونی را در سواحل استان ازمیر و شهرهای بالیکسیر، چاناک قلعه، وان و قرقلرایلی دستگیر کردند.
بر اساس قرارداد بین ترکیه و اتحادیه اروپا که در سال 2016 میلادی به امضا رسیده، مقرر شده است که ترکیه جلوی مهاجرت پناهجویان به سمت اروپا را بگیرد.
کمیسیون اتحادیه اروپا اواخر اسفند 96، پیشنهاد بسته جدیدی برای حمایت از پناهجویان به مبلغ سه میلیارد یورو را به ترکیه ارائه کرد که پرداخت این بسته حمایتی در جلسه ماه میلادی گذشته سران اتحادیه اروپا به تصویب رسید.
اتحادیه اروپا پیش از این و در سال 2016 ارائه بسته حمایتی سه میلیارد یورویی را به ترکیه تصویب کرده بود که بنا به اعلام مقامات ترکیه، تاکنون تنها 850 میلیون یورو از این مبلغ پرداخت شده است.
حدود سه ماه پیش نیز اتحادیه اروپا اعطای یک کمک سه میلیارد یورویی جدید به ترکیه را برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان به اروپا تصویب کرد.
سواحل ترکیه در دریای مدیترانه و به خصوص دریای اژه مابین ترکیه و یونان از جمله معابر دریایی انتقال پناهجویان و از محل های عبور غیرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا و یونان محسوب می شود.
انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسیرهای دریایی با استفاده از قایق ها و تجهیزات غیراستاندارد انجام می شود.
انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا توسط گروه های قاچاق انسان انجام می شود که با مخاطره غرق شدن در آب دریا و نیز گرفتار شدن در دست قاچاقچیان انسان و دزدان دریایی همراه است.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه پناهجويان آناتولي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس