Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@15:17:05 GMT

نام آوران فرهنگ و هنر قزوین تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۶۷۳۸

نام آوران فرهنگ و هنر قزوین تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، در این مراسم که عصر سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد از هنرمندان پیشکسوتی چون استاد محمد دبیرسیاقی در حوزه ادبیات، پرویز خوش پنجه در قرآن کریم، علی اصغر ارداقیان در سرود و آهنگ های انقلابی، سید احمد عقیلی در تذهیب و نگارگری، حبیب الله بابایی در معماری، ملیحه راد در خوشنویسی و علی میلانی در نمایش تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در این مراسم سید عبدالعظیم موسوی در حوزه مطبوعات، محمد رسول جلیلوند در موسیقی، ناصر ایزدفر در نمایش، عباس قالیکار، سید یحیی عرشیها در عکاسی، احمد بامشاد در موج بافی، محسن جهانگیری و ابوالفضل دل زنده در نقاشی نیز در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.
صفرعلی قربانی در منبت کاری، سید حسام الدین شهاب در شهرسازی،محمد حکیمی ها در نقاشی، غلامحسین لطفی در بازیگری،ابوالفضل ثقفی در هنر تعزیه خوانی، محسن پاکاری در خوشنویسی، محمد کاظم نداف در تلاوت قرآن،محمد علی ساربان در نمایش، یعقوب یعقوبی در نقاشی از دیگر اهالی فرهنگ و هنر قزوین بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
در ادامه استاد بها الدین خرمشاهی در حوزه شعر، قاسم انصاری در پژوهش، حسین زارع پور در نقاشی، ابوالقاسم یزدی، سید رحیم بهبهانی نیا و علی اکبر پگاه در خوشنویسی، ابوالحسن طریقتی در نقاشی، حسن جعفرپوران در منبت ، عباس قانع مجسمه ساز و تندیس گر، محمد وکیلی ها در موسیقی، رضا گلدوز در آینه کاری،احمد کامکاری در نقاشی و حسن کوکبی استادکار صنایع دستی از دیگر پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر قزوین بودند که در این مراسم تقدیر شدند.

***جای تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر در تقویم فرهنگی قزوین خالی بود
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در این مراسم با بیان اینکه جای چنین برنامه ای سال ها در تقویم فرهنگی قزوین خالی مانده بود گفت: در همین راستا لایحه شهرداری مبنی بر تجلیل از نام آوران فرهنگ و ارشاد به صحن شورا آمد.
مهدیه سادات قافله باشی افزود: با تصویب این لایحه اتفاقات خوبی در این عرصه خواهد افتاد و از سایر اعضای شورا می خواهیم در تصویب این لایحه کمک کنند.
وی اضافه کرد: تجلیل از نام آوران، تجلیل از گذشته و تاریخ نیست بلکه بزرگداشت مقام کسانی است که امروز در کنار ما زندگی می کنند.
قافله باشی ادامه داد: از تمام نام آوران و هنرمندان پیشکسوت قزوین برای تمام بی مهری ها و غفلت ها عذرخواهی می کنم.
وی با اشاره به آغاز ساخت خانه تئاتر و همچنین افتتاح خانه هنرمندان قزوین گفت: شورای پنجم در ادامه این خدمات تمام تلاش خود را جهت تحقق آرمان ها و آرزوهای هنرمندان شهر خواهد کرد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: شورای شهر قزوین با رویکردی فرهنگی و هنری به مسایل ورود پیدا کرده و یکی از اقدامات آن راه اندازی خانه هنرمندان بود که آغازی برای حرکت های منسجم تر فرهنگ و هنر است.
احد چگینی افزود: قزوین از دیرباز مهد فرهنگ و هنر بوده و بزرگان زیادی از عرصه فرهنگ و ادب تا دین در آسمان تاریخی و ادبیات این شهر خوش درخشیده و کلکسیونی از اندیشمندان و اندیشه ورزان را به وجود آورده که در تاریخ ماندگار شده است.
وی اضافه کرد: اقدامات امروز مدیریت شهری تلاشی است تا بتوانیم غبار از چهره اهالی فرهنگ و هنر برداریم و با حضور غنی هنرمندان آثار فاخری در این حوزه خلق شود.
7388*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت ادبیات دانشگاه علوم پزشکی عضو شورای اسلامی شهر فرهنگ و هنر مجسمه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور

کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین  در خصوص موضع وزارت ورز و جوانان در مورد تلاش مالکان جدید برای تغییر نام باشگاه استقلال اظهار داشت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وی افزود: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

وی در پاسخ به سؤالی در باره حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: حق پخش فقط متعلق به این دو باشگاه نیست حق پخش متعلق به ورزش کشور است و یکی از موضوعاتی است که گره کار ورزش کشور است و لازم است که این گروه باز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه موضوع حق پخش برنامه های ورزشی دیده شده و به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: حق پخش حق ورزش است و باید به ورزش داده شود و طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند.

تجلیل از افتخار آفرینان ورزشی

هاشمی همچنین گفت: هفته آینده مراسم تجلیل از هزار و ۵۱۷ نفر از قهرمانان و دست اندرکارانی را که سال گذشته موفق شدند برای کشور افتخارآفرینی کنند، با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌کنیم و  ۲۳۰ میلیارد تومان پاداش این عزیزان تقدیم خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: جامعه ورزش به رشته هایی که سهمیه المپیک دارند، کمک می کند و بنا است که پس از ۲۰ سال ناوگان تجهیزاتی این رشته های ورزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که با هماهنگی وزارت نفت در نظر گرفته شده ارسال شود.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل ۲۳۰ میلیاردی از مدال‌آوران ورزش با حضور رئیسی
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی