Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@02:54:41 GMT

جوانان از مساجد و روحانیت فاصله گرفته‌اند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۷۷۲۶

جوانان از مساجد و روحانیت فاصله گرفته‌اند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدسجاد صالحی مشاور امور جوانان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز 6 شهریورماه در نشست جوانان با اهالی فرهنگ و رسانه با موضوع ازدواج بااشاره به اینکه ازدواج هم دنیا و هم آخرت را دربرمی گیرد، بیان کرد: طبق روایات هر شخصی که ازدواج می کند در حقیقت نصف دین خود را حفظ نموده و به همین دلیل است که امروز مساله ازدواج یکی از دغدغه های اصلی جامعه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی باتاکید بر اینکه ما در جامعه ای اسلامی زندگی می کنیم که همواره باورها و اعتقادات دینی حرف اول را زده است، ادامه داد: در جانعه اسلامی هرجا که اندکی از دین فاصله گرفته ایم، ضربه دیده و در این راستا باید به امر ازدواج که یکی از ارکان مهم تشکیل خانواده و حفظ ایمان به شمار می رود، توجه بیشتری شود.

صالحی بااشاره به آیه 32 سوره نور و تشریح این آیه خاطرنشان کرد: خداوند متعال بر لزوم رسیدن به باور در هر انسانی تاکید نموده، همانگونه که بسیاری از جوانان امروزی در اوج جوانی به باوری رسیدند که جان خود را در برابر دفاع از حرم حضرت زینب (س) فدا کردند.

وی بااشاره به اینکه امروز جوانان از مساجد و روحانیت فاصله گرفته اند، گفت: 90 درصد اعضای مساجد را افراد سالخورده بیش از 50 سال تشکیل می دهند و مساجد تقریبا خالی از قشر جوان است و باید این امر ریشه یابی شده و حل شود.

مشاور امور جوانان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: والدین جوانان امروزی همان کسانی هستند که سالها قبل ازدواج خود را به دور از هرگونه تشریفات و در اوج سادگی آغاز نمودند ولی متاسفانه امروز همین خانواده ها در امر ازدواج جوانان خود نهایت تشریفات و سخت گیری ها را به کار می برند که عاملی تاثیرگذار در عدم اشتیاق جوانان به ازدواج محسوب می شود.

وی یادآور شد: فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه باید از بستر خانواده ها آغاز شود چرا که امروز والدین در فکر مهیا بودن همه چیز برای فرزندان خود هستند تا به عقیده خودشان بتواند زندگی مشترک خود را بدون دغدغه آغاز کند.

مشاور امور جوانان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، قناعت و ساده زیستی را دو رکن اساسی در زندگی سعادتمند عنوان کرد و گفت: ایجاد الگوی صحیح در زندگی و قانع بودن زوجین می تواند زندگی را بسیار لذت بخش تر کرده و از بسیاری آسیب ها همچون طلاق و بخصوص طلاق عاطفی پیشگیری به عمل آورد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن ازدواج جوانان مساجد روحانیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام متقی فر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در گرگان با اعلام این خبر گفت : این ستاد با هدف ارائه ارزان خدمات ازدواج جوانان تشکیل شده است و خدمات مربوط به ازدواج به صورت ارزان در اختیار جوانان قرار می گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد