Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا تقوی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات، اظهار داشت: پایین بودن سرانه مصرف، بالا بودن میزان ضایعات گل و گیاه، پایین بودن حجم صادرات، وابستگی به تامین اندام‌های تکثیری از خارج کشور، هزینه‌های بالای تولید و عدم انسجام تشکل‌های بخش خصوصی اصلی‌ترین چالش های پیش رو در زنجیره تولید گل و گیاه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از محصولات گل و گیاه کشاورزان قابل صادر کردن است اما موانع صادراتی وجود دارد، افزود: همچنین پایین بودن سرانه مصرف از جمله مشکلاتی است که در این زمینه فرهنگ سازی در دستور کار قرار دارد و برگزاری نمایشگاه به طور مرتب می‌تواند در فرهنگ‌ سازی موثر باشد.

تقوی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پیگیری احیای روز یا هفته گل و گیاه که موجب رونق‌بخشی به این حوزه می شود، در دستور کار مدیریت گل و گیاه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی بالا بودن ضایعات حین برداشت گل و گیاه را از دیگر مشکلات تولید کنندگان این بخش عنوان کرد و افزود: با هدف بالا بردن دانش فنی تولید کنندگان و کاهش ضایعات طی سال گذشته و امسال کارگاه های آموزشی در سطح کشور برگزار شده که طی آن دست اندرکاران این بخش بیش از ۳۰۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی طی کرده اند.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در دوره جدید از کلاس های آموزشی، در زمینه روش های اصولی برداشت با هدف کاهش ضایعات نیز آموزش های لازم ارائه خواهد شد.

تقوی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین استان مرکزی در راستای ارتقای زیرساخت‌ها برای بهبود شرایط تولید گل و گیاه در این استان با هدف افزایش صادرات، اقدامات اثرگذاری را به انجام برسانند.

کد خبر 4388158

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیر نفتی وزارت جهاد کشاورزی مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شهرکرد احتکار شیراز عید سعید قربان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند

اسفندیار دریکوندی ، ضمن اشاره به تنوع بالای کالا‌های صادراتی استان، گفت: در همین رابطه کشور‌های عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، روسیه، امارات، گرجستان، هند، چین و ازبکستان عمده کشور‌های هدف صادراتی استان قم بوده‌است.

مدیرکل گمرکات قم افزود: در این مدت بیش‌از ۳۰ نوع کالا از گمرکات استان به کشور‌های مورد نظر صادر شد که مهمترین آنها شامل محصولاتی همچون کفش و صندل، انواع گرانول و کامپاند، سرب، پلی استر، شماری از محصولات شیمیایی، محصولات غذایی همچون تخم مرغ و برخی از لوازم صنعتی است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر بستر‌های لازم برای صادرات انواع کالا‌های مورد توجه تجار در گمرکات استان قم فراهم شده‌است و ما امیدواریم در سال‌جاری با همراهی فعالان اقتصادی شاهد افزایش هرچه بیشتر میزان صادرات کالا‌های ساخت داخل از گمرکات این استان باشیم.

گفتنی است فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.

با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

گفتنی‌است سال گذشته نیز ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور