Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@09:00:07 GMT

درخواست مسلمانان روهینگیا برای اجرای عدالت

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۸۸۲۳

درخواست مسلمانان روهینگیا برای اجرای عدالت

رهبران روهینگیا در بنگلادش گزارش اخیر سازمان ملل درباره نسل کشی فرماندهان ارتش میانمار را به چالش کشیده و خواستار ارائه تضمین برای محاکمه این افراد و اجرای عدالت شدند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری فرانسه، بازرسان حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده‌اند که ارتش میانمار با هدف نسل کشی به مسلمانان روهینگیا تجاوز کرده و آن‌ها را به قتل رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرسان سازمان ملل اعلام کرده‌اند که برآورد‌هایی که نشان می‌دهد در جریان سرکوب مسلمانان روهینگیا در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۰ هزار نفر به قتل رسیده اند، کاملا محافظه کارانه است.

بازرسان سازمان ملل از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا تحریم‌هایی هدفمند را بر فروش تسلیحات بر این کشور و افرادی که بیشترین مسئولیت را بر جنایات میانمار داشته‌اند اعمال کند.

رهبران روهینگیا که در بنگلادش به سر می‌برند از این گزارش سازمان ملل استقبال کرده، ولی خواستار ارائه تضمین از سوی نهاد‌های قضایی و قانونی سازمان ملل برای اجرای عدالت شده اند.

یکی از رهبران روهینگیا گفت: فرماندهان ارتش میانمار باید در دادگاه بین المللی کیفری محاکمه شوند.

بازرسان سازمان ملل همچنین خواستار محاکمه فرمانده کل و ۵ ژنرال مشهور به اتهام نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی شد.

از اوت گذشته حدود ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیا از سرکوب خشن و خونین ارتش میانمار مجبور به فرار به سوی مرز‌های بنگلادش شده اند. سازمان ملل اقدامات وحشیانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی و پاکسازی قومی دانسته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان ملل مسلمانان میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد