Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به گزارش این سازمان مبنی بر کشتار جمعی و تجاوز گروهی به مسلمانان میانمار از سوی ارتش این کشور «به قصد نسل کشی»، این گزارش را شایسته توجه دانسته و خواستار مجازات عاملان آن شد.

 یک روز پس انتشار گزارش سازمان ملل مبنی بر کشتار جمعی و تجاوز گروهی به مسلمانان روهینگیا از سوی ارتش میانمار که به قصد «نسل کشی» انجام شده، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار توجه جهانی به این گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوترش همچنین با بیان اینکه فرمانده کل ارتش میانمار و 5 ژنرال که عامل این جنایت ها هستند، باید تحت تعقیب قرار گیرند، تاکید کرد که پاسخگو بودن امری ضروری در سازش اساسی میان گروه های قومی است.
به نوشته رویترز، دبیر کل سازمان ملل اگرچه از تعبیر «نسل کشی» به صورت مستقیم استفاده نکرد اما نتیجه تحقیقات کارشناس مستقل سازمان ملل در مورد جنایات علیه مسلمانان روهینگیا را برابر با «شدیدترین جنایت ها در حقوق بین الملل» دانست. 

خبرنگاران بازداشت شده در میانمار

وی همچنین خواستار تداوم فشار شورای امنیت سازمان ملل برای آزادی خبرنگارانی شد که به دلیل پوشش اخبار مسلمانان روهینگیا از سوی میانمار بازداشت شده اند.
دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت که منابع مالی جمع شده درخواست کمک های بشردوستانه بین المللی برای این بحران ناکافی است و 33 درصد کمتر از میزان لازم است.
شورای امنیت سازمان ملل بامداد سه شنبه برای رسیدگی به گزارش کارشناسان این سازمان مبنی بر نسل کشی مسلمانان روهینگیا توسط ارتش میانمار تشکیل جلسه داد.
بیش از 700 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل خشونت ها و سرکوب علیه آنان از سوی ارتش میانمار، به بنگلادش گریخته و در اردوگاه های مهاجران زندگی می کنند.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه روند آزمایش سامانه موشک‌انداز چندگانه ۲۴۰ میلی متری ساخت یک واحد صنایع دفاعی تازه تاسیس در این کشور را بررسی کرده است.

این خبرگزاری، نتایج آزمایش را رضایت‌بخش ارزیابی کرد. در این گزارش جزئیات بیشتری از واحد تولیدکننده توپخانه ارائه نشده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: گمان می‌رود کره شمالی در بحبوحه ادعا‌های آمریکا و کره جنوبی مبنی بر تامین تسلیحات جنگی برای روسیه، تولید توپخانه‌ای خود را افزایش می‌دهد. مسکو و پیونگ یانگ، این گمانه‌زنی را رد می‌کنند.

شلیک آزمایشی اولیه نشان داده است که راکت‌ها استاندارد‌های لازم را برای ویژگی‌ها و دقت پرواز دارند.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، کیم گفت: سیستم موشک پرتاب چندگانه ۲۴۰ میلی متری، که دارای فناوری جدید است، تغییر استراتژیکی در تقویت قابلیت‌های توپخانه ارتش کره شمالی ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری کره شمالی، در گزارشی جداگانه نوشت: کیم از دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ که به نام پدربزرگ و بنیانگذار ایالتش نامگذاری شده است، به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش انقلابی، پیش از تشکیل این ارتش کشور، بازدید کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود