Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@20:15:25 GMT

مویز را جایگزین قند کنید

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۰۱۳۷

مویز را جایگزین قند کنید

رکنا: مویز خواص درمانی بی شماری دارد و می توان به جای قند آن را با چای مصرف کرد.

 به حبه های خشک شده انگور دانه درشت مویز می گویند. مویز به طور طبیعی و در معرض آفتاب خشک شده و از مواد شیمیایی برای خشک شدن آن استفاده نمی شود. عده ای معتقدند که خواص مویز نسبت به خواص کشمش و خواص انگور سبز بیشتر است.

فواید و خواص مویز

مویز حاوی فسفر, کلسیم و ویتامین های B, A, E است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انرژی زا است, به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و ضد باکتری و ضد آلرژی به شمار می رود. مصرف مویز در زمستان باعث گرم شدن بدن می شود. یکی از خواص مویز کنترل دیابت Diabetes و کاهش قند خون است. قند موجود در مویز, قند طبیعی به نام فروکتوز است که برای جذب شدن به بد نیاز به انسولین ندارد. همچنین حاوی کروم است که نقش تعیین کننده ای در کاهش قند خون دارد. مویز در پیشگیری و درمان دیابت بسیار مفید بوده به همین خاطر به افراد مسن توصیه می شود که همراه چای از مویز به جای قند استفاده کنند.

از خواص درمانی مویز می توان به درمان سر درد های میگرنی اشاره کرد. مویز باعث کاهش کلسترول خون می شود. مویزی که از انگور قرمز تهیه می شود به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی یک داروی ضد سرطان به شمار می رود و همچنین در رفع چین و چروک پوست و جلوگیری از پیری زودرس نیز کاربرد دارد.

تقویت دستگاه گوارش

مویز با خاصیت ضد باکتری از بروز عفونت در دستگاه گوارش جلوگیری کرده و در تقویت معده و هضم غذا موثر می باشد. افرادی که یبوست دارند می توانند از مویز برای درمان استفاده کنند.

کاهش فشار خون

یکی از خواص مویز کاهش فشار خون است. به گردش بهتر خون کمک کرده و از گرفتگی رگهای خونی جلوگیری می کند. مویز از چسبندگی پلاکتها و لخته شدن خون جلوگیری می کند و در کاهش غلظت خون موثر است.

تقویت حافظه

همانطور که گفته شد خوردن مویز به پیشگیری و درمان آلزایمر کمک می کند. همچنین برای تقویت حافظه می توانید روزانه 20 عدد مویز را قبل از صبحانه میل کنید. مویز باعث تقویت کارکرد سلولهای مغز می شود.

مصرف مویز در بارداری

به زنان باردار توصیه می شود که در طی روز حتما مویز میل کنند. مصرف مویز خصوصا در وعده صبحانه باعث نشاط در طی روز می شود. بدلیل اینکه زنان باردار از مصرف داروهای شیمایی منع هستند بنابراین می توانند از خواص مویز برای درمان مشکلات گوارشی این دوره استفاده کنند. مویز باعث هضم بهتر غذا شده و به جذب بهتر مواد معدنی به بدن کمک کرده در نتیجه باعث تقویت عملکرد معده می شود.

نکاتی درباره مویز

بهتر است از مویزی استفاده کنید که از انگور قرمز حبه درشت تولید شده است. همچنین دانه های مویز هرچقدر پر گوشت تر باشد, خاصیت بیشتری دارد. بهتر است که مویز بدون دانه بوده یا دانه های کمی داشته باشد.

می توانید از مویز به عنوان میان وعده استفاده کنید, اما به دلیل کالری بالای آن بهتر است که افراد چاق در خوردن آن افراط نکنند زیرا ممکن است باعث افزایش وزن شود.

توصیه می شود که از مویز بهداشتی و استاندارد استفاده کنید. همچنین می توانید هنگام نوشیدن چای مویز را جایگزین حبه های قند نمایید تا علاوه بر کاهش قند خون از سایر خواص و فواید مویز نیز بهره مند شوید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم لحظه شلیک به خزائی و فرار قاتل خونسرد در خیابان شلوغ + جزییات

این 2 مرد ایرانی با ریش های بلند را می شناسید؟! / آنها اقدام شومی داشتند! + فیلم

مرد شیطان صفت روی بدن زینب 17 ساله با تتو یادگاری نوشت! + تصاویر

بلای شوم مرد عرب بر سر 2 دختر جوان! + عکس

وحشتناکترین اعدام در تاریخ ایران! + جزییات

عروس چند ماهه ام دور از چشم پسرم با مردان غریبه سروسر داشت !

شهادت یک جوان در چهارمین روز سربازیش

اتفاقی شوک آور قبل از حجله رفتن عروس خانم! +عکس

تجاوز وحشیانه به دختر 12 ساله  در خانه پدری / 3 شیطان لباس های او را کندند و ... + عکس

لیلا دور از چشم شوهرش با پسر صاحبخانه خلوت می کرد!

انگشت قطع شده یک مرد در بیمارستان گم شد! / درملارد رخ داد !

نقشه شوم زن شیطان صفت برای راننده تاکسی ! + عکس

دختر ۱۲ ساله تهرانی خودش را دار زد!

زن مطلقه به خانه مرد آشنا رفت و دیگر برنگشت ! + عکس

تجاوز عجیب خانم مسافر به راننده مرد! + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه دیابت Diabetes چای سرطان غذا چاق چای قند جوان مرد درمانی مویز عکس تصاویر دختر حوادث زن مرد تجاوز پدر انتشار جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد

مسوول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی  در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها اظهار کرد: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

  گل بشیرزاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک ها برای برسی های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

وی تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو و محصولات مراقبتی پوست بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار بیان کرد: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!