Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رای مخالف نمایندگان به پاسخ های روحانی تلنگری از جانب ملت به قوه مجریه بود، گفت: آرای موافق با پاسخ های رییس جمهور به مفهوم اینکه مملکت گل و بلبل است، نیست.

حجت الاسلام مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه سوال از رییس جمهور به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: بعد از سال ها یک رییس جمهور بر اساس اصل 88 قانون اساسی به مجلس دعوت شد و در واقع سوال از رییس جمهور تابویی بود که شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: دستاوری که این جلسه برای کشور داشت این است که ما گام بلندی را در جهت ارتقا و تعالی دموکراسی برای ایران برداشتیم.

 

مازنی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران اولین رییس جمهور با عدم کفایت سیاسی عزل شد، گفت: آن زمان به دلیل عدم حضور بنی صدر در جلسه دفاع از خود دیدیم که مجلس رای عدم کفایت به وی داد و در ادامه منافقین همپیمان با وی عزیزانی را از ما گرفتند و حادثه هفتم تیر اتفاق افتاد که آنها با یک ترور خواستند جواب یک رفتار دموکراتیک را بدهند و در ادامه نیز رییس جمهور بعدی را ناکام گذاشتند و به شهادت رساندند.

 

وی اضافه کرد: بعد از آن و در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی دیدیم که مردم مخالفت با رییس جمهور را مخالفت با امام، پیغمبر و دین می دانستند و حتی شعار می دادند «مخالفت هاشمی مخالف رهبری دشمن پیغمبر است» و در دوره آقای خاتمی که مقداری فضا بازتر شد اما باز هم زمینه طرح سوال از رییس جمهور مطرح نشد حالا یا نمایندگان نخواستند یا اقتضای آن دوره نبود.

 

مازنی با بیان اینکه در دوره آقای احمدی نژاد وقتی سوال مطرح شد وی با حضور در مجلس و با بی احترامی و دهن کجی با نمایندگان برخورد کرد، گفت: حتی امروز از یکی از نمایندگان شنیدم که آقای احمدی نژاد در آن دوره به استاندارانش بخشنامه کرد که از این پس نمایندگان مجلس را در جلسات رسمی دعوت نکنید و در عزل و نصب ها از آنها مشورت نخواهید و اگر چنین سخنی درست باشد یکی از نقطه های تاریک تاریخ ایران است.

 

وی اضافه کرد: اگر مجلس می خواست وزیر احمدی نژاد را استیضاح کند و یا از وی سوال کند وی به مجلس توهین می کرد و با افشاگری و دهن کجی باعث ایجاد مشکلاتی در کشور می شد.

 

این عضو فراکسیون امید گفت: قبل از اینکه سوال آقای روحانی به صحن بیاید گفتم انتظار این است که وی با متانت پاسخ دهد و نمایندگان نیز با متانت سوالشان را مطرح و رای دهند، چه اشکالی دارد هر وقت مجلس احساس کرد باید از رییس جمهور دعوت کند این دعوت انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه سوال اول از رییس جمهور را امضا کردم، گفت: وقتی که سوال اعلام وصول شد گفتم این اتفاق برای کشور مبارک است و آن را در جهت پیشرفت بروکراسی موثر می دانم و در حال حاضر نیز احساس سربلندی دارم که مجلس از این آزمون سربلند بیرون آمده است و با آرامش جلسه برگزار شده است.

 

حجت الاسلام مازنی با بیان اینکه به تمام پاسخ های رییس جمهور رای مثبت دادم، گفت: به این دلیل به پاسخ های رییس جمهور رای مثبت دادم چرا که می دانم وی در موقعیتی قرار دارد که به عنوان بالاترین مقام پاسخگوی حکومت با دشمنی های صریح و علنی و بی رحمانه آمریکا مواجه است و نباید جایگاه وی متزلزل شود و ما باید این جایگاه را تقویت کنیم.

 

وی اضافه کرد: آقای روحانی در جلسه سوال آمار و ارقام ها را بیان کردند و گزارشی در مورد قاچاق، اشتغال، ارز، بیکاری و موارد دیگر دادند و گفتند این مشکلات تا حدودی حل شده است اما برداشت جامعه اینچنین نیست چرا که مردم خودشان در دل مشکلات هستند و می دانند و این مشکلات را لمس می کنند.

 

وی اضافه کرد:‌ آقای روحانی در مسئله قاچاق باید صریحا اشاره می کردند که قاچاقچی واقعی چه کسی است و مورد حمایت چه کسانی قرار می گیرد. درست است بخش هایی را با ایما و اشاره پاسخ دادند ولی اگر این مسایل را شفاف تر بیان می کرد، بهتر بود البته شاید اگر هم به برخی موارد ورود پیدا می کرد برای امنیت کشور مناسب نبود.

 

وی با بیان اینکه آرای موافق ما به پاسخ های آقای روحانی به معنای تایید صددرصدی همه رفتارهای وی نیست، گفت: ما در تعامل آقای روحانی با مجلس به شدت گلایه مند هستیم، دو درخواست کتبی از رییس جمهور برای تغییر در تیم اقتصادی شان داشتیم که متاسفانه به هیچ کدام از آنها عمل نکردند و برای همین از وی گلایه داریم، اگر رییس جمهور معتقد است که با رفاقت کارها را انجام دهیم پس چرا به درخواست نمایندگان توجهی نکردند. این عدم توجه عینی اینکه وی نمی خواهد مسایل رفاقتی حل شود و می خواهد قانونی عمل کنیم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: اگر رییس جمور می خواهد قانونی عمل کنیم مجلس نیز قانونی عمل کرد و دو استیضاح را مطرح و به سرانجام رساند. در واقع باید بگوییم که موافقت با پاسخ های آقای روحانی به مفهوم اینکه مملکت گل و بلبل است و شرایط کشور مطلوب است، نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: البته اتفاق امروز مجلس معنای دیگری هم داشت و آن این بود که مجلس از جانب ملت تلنگری به قوه مجریه وارد کرد که امیدواریم قوه مجریه به این تلنگر توجه کند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مجلس اردبیل روحانی امیرالمومنین ع استان همدان دولت نماز جمعه برانکو ایوانکوویچ سوال از رییس جمهور مازنی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق در پاسخ به سوال امیر عضد درباره خواننده مورد علاقه‌اش گفت: من شجریان را خیلی می‌پسندم. چون او یک استثناست. ولی، چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. 

این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز عضد گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. 

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که خاطره‌ای از معجزات قرآن در زندگی دارید؟ گفت: ترکش زمان جنگ خیلی به من خدمت کرد. من در سال ۱۳۷۰ در مسابقات قرآن جانبازان شرکت کردم و رتبه اول شدم. از همان طریق در مسابقات کشوری شرکت کردم و بعد به مالزی رفتم. خلاصه مسیر ورودم به مسابقات جهانی را ترکش برایم باز کرد. در مدینه بودم، که آقای محمد عباسی یکی از قاریان قرآن گفت که مسجدالنبی برویم و چند رکعت نماز بخوانیم، تا حالمان خوب شود.

داور برنامه «محفل» تعریف کرد که آن زمان آقای عباسی گفت که به من حس روضه دست داده است. بلد هستی روضه بخوانی؟ من هم درِ گوش ایشان شروع به خواندن کردم. او گریه کرد و گفت که ان‌شاء‌الله مزد روضه‌ات را حضرت زهرا (س) بدهد. گفتم یا فاطمه زهرا (س) یکی از آرزوهایم این است که امسال در مسابقات قرآنِ مالزی اول شوم.

این قاری قرآن ادامه داد: ما در استان تهران در مسابقات قرآن اوت شدیم. منی که می‌خواستم در مسابقات جهانی اول شوم، یک آیه‌ای در تهران به من افتاد، که بلند بود و بخاطر ترکش در سینه‌ام نمی‌توانستم بخوانم. به همین دلیل، کوتاه کوتاه خواندم و ۷ نمره از دست دادم. از آنجایی که در مسابقات قرآن جانبازان اول شده بودم، گفتند نباید در مسابقات استانی شرکت می‌کردی و باید مستقیم به مسابقات کشوری می‌رفتی. در مسابقات کشوری شرکت کردم و موانع پیش‌رویم زیاد بود، که قابل گفتن نیست. آنها می‌خواستند به ناحق فرد دیگری را جای من بفرستند.

وی در پاسخ به سوال عضد که در مسابقات قرآن هم پارتی‌بازی هست؟ توضیح داد: بله، تا دلتان بخواهد. البته الان پارتی‌بازی کم شده است. اما آن زمان بیخودی می‌خواستند فرد دیگری را جای من بفرستند، که بین دو نفر دعوا شد و از لجِ همدیگر مرا به مسابقات مالزی فرستادند. البته حضرت زهرا (س) دعای مرا پذیرفته بود، که فیل هم نمی‌توانست دعای مرا تغییر دهد، چه برسد به آن دو نفر. یک ماه قبل از رفتنم یکی از اساتید به من گفت حاج احمد شما از آیه ۲۳ سوره اسراء به اندازه ۱۲ دقیقه طبق استاندارد مسابقات جهانی تلاوت کن. 

داور برنامه «محفل» ادامه داد: من هم آیات را آهنگسازی کردم. وقتی مالزی رفتم، خطاب به حضرت زهرا (س) گفتم، یا حضرت زهرا یک آیه خوش دست برایم انتخاب کن. از بین شش هزار و خورده‌ای آیات قرآن، آیه ۲۳ سوره اسراء به من افتاد؛ آیه‌ای که حدود یک ماه قبل خودم برای خواندنش آماده کرده بودم. آیا این معجزه نیست؟ 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که قاریان قرآن باید تغذیه‌شان ملاحظات داشته باشند؟ گفت: حتماً. امثال چای، قهوه و آب یخ را نباید بخورند. آرزویم خوردن یخ در بهشت است، که نمی‌توانم بخورم. دو سه بار یخ در بهشت خوردم، اما تا دو سه ماه اثرش روی صدایم بود. غذا‌هایی هم که منجر به رفلاکس معده می‌شود، نباید خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف