Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: ویتامین آ نقش مهمی در سلامت بدن دارد.

 سلول‌های مخصوصی در پوست، روده و خون، طول عمر نسبتا کوتاهی دارند و باید مجددا جایگزین شوند. تقسیم مستمر سلول‌های بنیادی بالغ، این سلول‌ها را جایگزین می‌کند و این عملکرد برای حیات ضروری است.

به گزارش مدیکال ساینس،در سال ۲۰۰۸ میلادی، محققان گروه خاصی از سلول های بنیادی را شناسایی کردند که در مغز استخوان قرار دارند و به صورت عادی خفته و غیر فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سلول‌ها تنها برای مبارزه با عفونت باکتریایی یا ویروسی خاص، خونریزی شدید یا واکنش نسبت به شیمی درمانی فعال می‌شوند.

زمانی که مسئولیت این سلول‌ها به پایان می‌رسد، بدن این‌ سلول‌های توانمند را در حالت خفته قرار می‌دهد تا برای مبارزه بعدی آماده شوند. محققان مرکز تحقیقات سرطان آلمان در یک مطالعه جدید مکانیسم فعال یا غیر فعال شدن این سلول‌های بنیادی را شناسایی کرده‌اند.

این مطالعه نشان می‌دهد یکی از ترکیبات ویتامین A به نام اسید رتینوئیک در این مکانیسم ضروری است. زمانی که این ترکیب وجود نداشته باشد، سلول‌های بنیادی فعال نمی توانند وارد حالت خفته شوند و به همین دلیل به‌سلول های ویژه خون تبدیل نمی‌شوند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد در صورت فقدان اسید رتینوئیک، منبع سلول‌های بنیادی وجود نخواهد داشت. این مطالعه برای اولین بار است که تاثیر ویتامین A بر سلول‌های بنیادی را به طور مستقیم بررسی می‌کند.

هویج، کاهو، سیب زمینی، روغن کبد ماهی، فلفل قرمز، فلفل دلمه ای، انبه، خردل، گردو، ریحان خشک شده، گوجه فرنگی، برگه زردآلو، هلو، اسفناج و جگر گوساله منبع غنی ویتامین A هستند.

نتایج این مطالعه در نشریه Cell منتشر شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم لحظه شلیک به خزائی و فرار قاتل خونسرد در خیابان شلوغ + جزییات

این 2 مرد ایرانی با ریش های بلند را می شناسید؟! / آنها اقدام شومی داشتند! + فیلم

مرد شیطان صفت روی بدن زینب 17 ساله با تتو یادگاری نوشت! + تصاویر

بلای شوم مرد عرب بر سر 2 دختر جوان! + عکس

وحشتناکترین اعدام در تاریخ ایران! + جزییات

عروس چند ماهه ام دور از چشم پسرم با مردان غریبه سروسر داشت !

شهادت یک جوان در چهارمین روز سربازیش

اتفاقی شوک آور قبل از حجله رفتن عروس خانم! +عکس

تجاوز وحشیانه به دختر 12 ساله  در خانه پدری / 3 شیطان لباس های او را کندند و ... + عکس

لیلا دور از چشم شوهرش با پسر صاحبخانه خلوت می کرد!

انگشت قطع شده یک مرد در بیمارستان گم شد! / درملارد رخ داد !

نقشه شوم زن شیطان صفت برای راننده تاکسی ! + عکس

دختر ۱۲ ساله تهرانی خودش را دار زد!

زن مطلقه به خانه مرد آشنا رفت و دیگر برنگشت ! + عکس

تجاوز عجیب خانم مسافر به راننده مرد! + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سلامت سلول های بنیادی ویتامین خطر لباس مبارزه ویتامین آ عکس تصاویر دختر حوادث زن مرد تجاوز پدر انتشار جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی نشست هم اندیشی با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در کنار آموزش باید به رویکرد تربیت پرداخته شود و منشا چالش‌ها از غفلت در حوزه پرورش است؛ از این رو، تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود.

محسن نصرپور با اشاره به تبیین بیش از پیش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش، ایده‌ها و سوژه‌های جذاب برای ساخت برنامه و الگو سازی معرفی کند؛ اثر بخش بودن یک کار به فرهنگ سازی دائمی آن بستگی دارد.

وی  بر تشکیل کارگروه مشترک همراه با امضای تفاهمنامه برای تولید محصولات مرتبط با آموزش و پرورش تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: هفتصد برنامه در سطح استان در هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود.

شوشتری با تاکید بیشتر بر تعامل با رسانه ملی، افزود: زنگ سپاس معلم، غبارروبی مزار شهدا، تقدیر از معلم‌های شاخص، یادمان معلم‌های شهید، جشنواره معلم پژوهنده و گرامیداشت معلم‌های برتر از برنامه‌های این هفته با شعار همه مدیون تو هستیم، است.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش استان نیز درخواستی مبنی بر ایجاد یک هنرستان در رشته‌های مرتبط با صداوسیما مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • «وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!