Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان سوری مخالف اعلام کردند، مذاکرات کنونی بین سازمان اطلاعات ترکیه و تشکیلات افراطی از جمله النصره در استان ادلب سوریه حکایت از احتمال گشایش در بحران این استان دارد.

ایسنا: به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، در حالی آرامش شکننده برای چهاردهمین روز در جبهه ادلب برقرار است نیرو‌های نظام سوریه و مخالفان هر کدام به مناطق تماس در حومه شمال شرقی لاذقیه و حومه شمالی حماة و حومه جنوب غربی ادلب نیرو می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ترکیه نیز نیرو‌های ویژه و تجهیزات بیشتری را به منطقه عفرین فرستاده است. ترکیه همچنین ایست‌های بازرسی در حومه شمالی حماة و حومه شرقی ادلب را تقویت کرده است. اما از آن سو مذاکرات با شورشیان نیز در جریان است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نهاد وابسته به مخالفان که در لندن دفتر دارد به نقل از منابع موثق اعلام کرد، مذاکرات با النصره و هم‌پیمان اصلی آن یعنی "حزب اسلامی ترکستانی" و دیگر گروه‌ها ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد: اخبار ضد و نقیضی وجود دارد مبنی بر اینکه دو طرف در این باره توافق کرده‌اند و تشکیلات افراطی شاهد نوعی ناامیدی در صفوف رهبران و عناصر خود هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه به افزایش فشار‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر ترکیه جهت استفاده از نفوذش برای قانع کردن هیئت تحریر الشام که ۷۰ درصد ادلب را در دست دارد و النصره ستون فقرات آن محسوب می‌شود جهت انحلال خودش اشاره دارد.

طرف ترکیه به افراد شورشی و هیئت تحریر الشام نسبت به مخالفت با انحلالش هشدار داده و گفته است، این گروه باید خودش عواقب و مسؤولیت عملیات نظامی نیرو‌های دولت سوریه را بپذیرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد: گروه‌های دیگر فعال در استان در تلاش برای ایجاد تفرقه در هیئت التحریر الشام و تحریک گروه‌های تحت لوای آن به جدایی از هیئت و پیوستن به این گروه‌ها هستند.

یک از اعضای هیئت تحریر الشام می‌گوید، زمینه برای هر هماهنگی و همکاری فراهم است و حتی النصره به الحاق در راستای حفظ اصول میدانی خود فکر می‌کند و تصمیم گیری در آن مستقل است و دیکته کسی را قبول نمی‌کند.

به رغم این او خاطرنشان کرد: کسی که از انحلال هیئت حرف می‌زند باید اول اوهام را از ذهن مریض پاک کند. تصمیم‌گیری هیئت تحریر الشام از سوی اعضای آن است.

در عین حال گروه‌های مخالف در ادلب هر گونه مذاکره با مسؤولان روس را رد کردند، ناجی مصطفی ابوحذیفه سخنگوی جبهه ملی آزادسازی که ترکیه اخیرا تشکیل داده است، گفت: اظهارات روسیه از باب دروغ و فریب است و هیچ مذاکره مستقیم و غیرمستقیمی با روس‌ها نداریم.

این در حالی است که وزیر دفاع روسیه روز گذشته گفت، مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم مذاکراتی را با رهبران گروه‌های مسلح و عشایر ادلب برای تحقق آشتی و توافق بر سر بحران ادلب آغاز کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: النصره ادلب سوریه اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم

رئیس کمیته توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال اعلام کرد برای سرمربیگری تیم‌های مختلف ملی سه گزینه نهایی در نظر گرفته شده است. - اخبار ورزشی -

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان گفت: منتظر تشکیل جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم. قرار است امروز تاریخ برگزاری این جلسه توسط مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مشخص و اعلام شود.

وی افزود: ما برای هر رده ملی سه گزینه نهایی انتخاب کرده‌ایم. این اسامی به هیئت رئیسه می‌رود تا درباره آنها بحث و صحبت شود و به جمع‌بندی برسیم. به غیر از تیم فوتبال جوانان که سرمربی‌اش مشخص است، برای هدایت تیم امید، تیم نوجوانان و تیم نونهالان نیز باید سرمربی انتخاب کنیم.

جلالی: به انتخاب گل‌محمدی برای هدایت تیم امید امیدواریم

به گزارش تسنیم، پیش از این نام یحیی گل‌محمدی برای سرمربیگری تیم امید مطرح بود، ولی با توجه به تلاش باشگاه تراکتور تبریز برای به خدمت گرفتن سرمربی پیشین پرسپولیس، باید دید چه گزینه‌ای در نهایت به سرمربیگری تیم امید می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس