Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:44:12 GMT

اگزواسکلتونی که به سربازان قدرت خارق العاده می دهد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۰۵۷۱

اگزواسکلتونی که به سربازان قدرت خارق العاده می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه به تازگی از یک اگزواسکلتون جدید برای سربازان رونمایی کرده که قدرت های خالق العاده ای به فردی اعطا می کند که آن را پوشیده است.

این زره شبیه لباس فیلم های علمی تخیلی مانند روبوکاپ است. نمونه اولیه این اگزواسکلتون نظامی به سربازان کمک می کند با یک دست با مسلسل و با مهارتی دقیق شلیک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن سربازان با پوشیدن زره مذکور می توانند بار زیادی حمل کنند و همزمان سریع تر از حالت معمول بدوند.

شرکت نظامی TsNiiTouchMash این زره را ساخته که Ratnik-۳ نام گرفته و در نمایشگاه بین المللی ارتش و فناوری۲۰۱۸ در مسکو نمایش داده شده است.

 اگزواسکلتون مذکور از تیتانیوم ساخته و طوری طراحی شده که قدرت و استقامت بدن سربازان را بیشتر کند. همزمان زرهی یک لایه در برابر گلوله ها از سرباز محافظت می کند.

 این لباس روی قفسه سینه را کامل می پوشاند و دور کمر بسته می شود. همچنین زره مجهز به یک کوله پشتی است که می توان تا ۵۰ کیلوگرم بار در آن قرار داد.

البته تولید نمونه اولیه این اگزواسکلتون با مشکلی روبرو شده زیرا فضایی برای قرار دادن باتری وجود ندارد. به این ترتیب سربازان فقط می توانند مدت زمان محدودی از آن استفاده کنند و پس از آن مدت زره به یک بار اضافی تبدیل می شود.

شرکت تولید کننده نیز اعلام کرده تا زمان ارائه این اگزواسکلتون در ۲۰۲۵ میلادی، به ارتقا طراحی آن می پردازد.

کد خبر 4388248 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش روسیه سربازی نوآوری مردم علیه احتکار نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان صنعت خودروسازی اینترنت گوگل ناسا سازمان فضایی ایران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماهواره سلول بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

به گزارش فارس، مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر  فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت 2 سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد 938 پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.
 
 وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه  می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.
 
 کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر 350 نیروی امریه در پایگاه های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.
وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین
  • ببینید | لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین؛ حاوی تصاویری که برای کودکان مناسب نیست
  • اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟
  • سربازان گردان «نتصح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نیتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟