Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@10:03:31 GMT

رونمایی از چند محصول دانش‌ بنیان دیگر

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۰۵۷۸

‍‍‍‍‍‍

در جشنواره برترین‌ های پارک فناوری پردیس" از چند محصول دانش بنیان جدید رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم رونمایی از سه محصول دانش‌ بنیان پارک فناوری پردیس برگزار شد. همایش سالانه شرکت‌ های دانش‌ بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با حضور معاون وزیر نفت و معاون امور بین‌الملل معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری به همت پارک فناوری پردیس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش از سه محصول تولید شده در این پارک رونمایی شد.   جزئیات این طرح‌ها به این شرح است: پرینتر سه‌ بعدی این دستگاه قابلیت تولید قطعات نهایی در تیراژ کم بدون نیاز به قالب‌ سازی را دارد و برای صنایعی که به دلیل تحریم‌ها در تامین قطعات با مشکل مواجه هستند، کارآمد است.  کیفیت این دستگاه قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی است و قیمت آن نصف نمونه اروپایی و 60 درصد نمونه چینی است.  این دستگاه قابل تنظیم بر روی مواد مختلف پلیمری و کامپوزیتی است و خدمات پس از فروش آن ارزان بوده و به همراه تحویل پکیج کامل همراه با 15 تجهیز جانبی که یک خط تولید را تشکیل می‌دهند، است.  پرینتر طراحی‌شده در صنایع هوا و فضا، صنایع خودروسازی، پزشکی و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و توانبخشی، تحقیقات و توسعه، هنر و معماری، صنایع الکترونیک و هر جایی که نیاز به ساخت نمونه محصول وجود داشته باشد و یا نیاز به تولید قطعات نهایی کاربردی در تیراژ کم و متوسط موجود باشد، قابل بهره‌برداری است.  مشابه این دستگاه در اختیار کشورهایی چون آلمان، آمریکا، فرانسه، چین و ژاپن است. محلول ضد عفونی و پاکسازی کانال ریشه دندان (عصب کشی) محلول ساخته شده یک محلول ضد عفونی‌کننده قوی و کامل عفونت‌های کانال ریشه دندان است که برای درمان عفونت‌های دندانی مانند آنتروکوک فوکالیس و درمان التهاب‌های غیر قابل التیام در اطراف راس ریشه دندان است.  از ویژگی‌ های فنی این محصول می‌توان به باز کردن مجرای داخلی کانال قبل از پر کردن دندان، کاهش قابل توجه و موثر میکروارگانیسم‌ها تا 99.5 درصد در مدت زمان یک دقیقه، ضد عفونی کردن کانال‌های ملتهب و رفع التهاب لثه، تخریب موثر بایوفیلم‌های میکروبی و بایوفیلم‌های کهنه، حل کردن مواد آلی و زدودن باقیمانده‌های غیر زنده در طول عصب کشی و از بین بردن موثر قارچ‌های خطرناک در مدت 30 ثانیه اشاره کرد.  این محصول تولیدکننده داخلی ندارد و قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به محصولات خارجی موجود در بازار دارد.  این محصول از ابتدا تا تولید نیمه‌ صنعتی 6 ماه زمان برده است و دانش فنی آن در اختیار کشورهای آمریکا، برزیل و لهستان است.  دستگاه تخلیه اتوماتیک آب مخازن نفتی این محصول در تخلیه اتوماتیک آب کف مخازن هیدروکربنی کاربرد دارد و تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها از مشتریان این محصول هستند.  عدم تماس حسگرهای به کار رفته با هیدروکربن، دقت بالا در تفکیک نوع هیدروکربن‌ها و تشخیص میزان آب، نصب و راه‌اندازی سریع، طول عمر بالا به دلیل غیرتماسی بودن حسگرها و کاهش مشکلات زیست محیطی ناشی از تخلیه هیدروکربن در محیط زیست از جمله ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌رود.  دانش فنی این محصول هم‌اکنون در اختیار کشورهای آمریکا، هلند و انگلستان است و تولید و عرضه این محصول در داخل کشور علاوه بر صرفه‌جویی از هدر رفت هیدروکربن موجب می‌شود نیازی از بابت واردات این محصول به کشور وجود نداشته باشد.    دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رونمایی پارک فناوری پردیس محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی جمهور: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و فناوری‌های موجود برای ارتقای سلامت تغذیه مردم بهره‌گیری شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در جلسه «شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی» امنیت غذایی به معنای تامین و تولید غذای سالم، ارزان، با کیفیت و در دسترس برای همگان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را از مهمترین مولفه‌های تامین و تدوام سلامت کشور برشمرد و افزود: وجود نظام باثبات غذایی و جلوگیری از نوسان در فراوانی مواد غذایی لازم در کشور از ضروریات امنیت غذایی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور ظرفیت‌های مناسبی برای تامین و تولید غذای سالم و در دسترس برای همگان دارد، تضمین سلامت غذا در زنجیره تامین، تولید، توزیع و مصرف را نکته مهم دیگر در تامین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت مسئول تدوین و نظارت بر احصای شاخص‌های سلامت مواد غذایی است و وزارت جهادکشاورزی نیز باید شاخص‌های سلامت در بخش کاشت، داشت، برداشت، فرآوری، حمل و نقل و توزیع محصولات غذایی و پروتئینی را تعیین و بر رعایت آنها نظارت دقیق داشته باشد.

رئیسی با تاکید بر رعایت شاخص‌های سلامت در کل زنجیره تامین مواد غذایی، بر ضرورت بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این بخش و فناوری‌های موجود برای ارتقای سلامت تغذیه مردم و هوشمندسازی نظارت بر این فرآیند تاکید کرد.

رئیس جمهور تهیه پیوست عدالت برای فرآیند‌های تامین امنیت غذایی را ضروری برشمرد و اظهار داشت: اجرای عدالت در فرآیند امنیت غذایی منوط به تعیین شاخص‌های ضروری در زمینه میزان کالری و پروتئین مورد نیاز برای مردم و نظارت بر تامین آن به نحو مقتضی است و هر جا که تامین کالری و پروتئین مورد نیاز برای بخشی از مردم ممکن نباشد، دولت باید به شکل مناسب تامین آن را بر عهده بگیرد.

رئیسی اهمال در تامین امنیت غذایی جامعه از سوی دستگاه‌های مرتبط را تخلف و خسارت غیرقابل جبران تلقی نموده و بر ضرورت همکاری همه بخش‌ها از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد، سازمان دامپزشکی و بخش‌های مرتبط دیگر در زمینه تامین امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: سوداگری و سوءاستفاده در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست و لازم است سوداگرانی که به خاطر سودجویی با جان مردم بازی می‌کنند، به دست قانون سپرده شوند تا برخورد سختی با آنها شود.

رئیس جمهور رعایت شاخص‌های امنیت غذایی و ارتقای کیفیت محصولات غذایی تولید شده در کشور را از مولفه‌های مهم اقتدار منطقه‌ای و جهانی کشور برشمرد و بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های کشور برای رسیدن به خودکفایی در تولید مواد غذایی و همچنین نظارت بر اجرای الگوی کشت با اولویت تولید کالا‌های اساسی تاکید کرد.

رئیسی در ادامه وزارت جهادکشاورزی را مسئول تولید مواد غذایی و وزارت بهداشت را مسئول تعیین و پایش شاخص‌ها در تولیدات غذایی دانست و تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی با همکاری سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، مسئولیت تنظیم تولید و تامین مواد غذایی، مدیریت قیمت و جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق تولیدکننده و مصرف کننده را بر عهده دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مدیریت بازار و قیمت‌ها، به خصوص جلوگیری از عرضه کالا‌هایی که با ارز نیمایی تامین یا تولید شده‌اند با قیمت‌های بالاتر، صادرات مواد غذایی کشاورزی را فرع بر تامین نیاز‌های داخل دانست و از وزارت جهادکشاورزی خواست که تامین نیاز بازار داخل را در اولویت قرار دهد.
آمادگی دولت برای تامین ارز مورد نیاز تولید و تامین مواد غذایی و نظارت دقیق از دیگر نکات مطرح شده از سوی رئیس جمهور در این جلسه بود.

رئیسی در پایان این نشست را جلسه‌ای برای افزایش هماهنگی، هم‌افزایی و همکاری میان دستگاه‌های عضو شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی دانست و با قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده در زمینه تامین شاخص‌های امنیت غذایی، از مسئولان دبیرخانه شورا خواست که جلسات آن را مستمر و منظم برگزار کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی جمهور: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و فناوری‌های موجود برای ارتقای سلامت تغذیه مردم بهره‌گیری شود
  • پارک پردیس میزبان المپیک فناوری در ۵ حوزه فناوری‌های نوظهور
  • تولید بیش از ۱۰۹ محصول جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس
  • دریافت مجوز دو کارگزاری از معاونت علمی ریاست جمهوری توسط دانش‌بنیان خوزستانی
  • تولید ۱۰۹ محصول جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس در ۱۴۰۲
  • تولید ۱۰۹ محصول جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس در سال ۱۴۰۲
  • نگاهی به گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی در سالی که گذشت/ گام‌های موثر این نهاد برای رفع نیازهای کشور و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان
  • معرفی دستاوردهای جهاددانشگاهی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان
  • تولید نورگیر‌های هوشمند خورشیدی در اصفهان + فیلم
  • پروبیوتیک گیاهی جایگزین قارچ‌کش شیمیایی شد