Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@14:26:50 GMT

بیش از 600 روستای خوزستان با تانکر آبرسانی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۰۶۹۲

بیش از 600 روستای خوزستان با تانکر آبرسانی می‌شوند

معاون بهره برداری شرکت آبفا روستایی خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از 600 روستا در استان خوزستان از طریق تانکر سیار آبرسانی می شوند و این کار برای شرکت آبفار استان هزینه بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، علیداد کیانی در نشست خبری که شامگاه 6شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه رسالت آبفا روستایی تامین آب شرب کافی و با کیفیت است، اظهار کرد: بیش از 4 هزار و 15 روستا در خوزستان به صورت پراکنده با جمعیت یک میلیون و 50 نفر وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 27 روستا با جمعیت 930 هزار نفر از خدمات آبفار به صورت مستقیم بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محدودیت های شرکت آبفار خوزستان، افزود: تغییر اقلیم، کمبود آورد آب رودخانه ها و کاهش سطح آب های زیر زمینی از چالش های مهمی است که شرکت آبفار خوزستان در بحث تامین آب مورد نیاز روستاییان با آن مواجه است.

معاون بهره برداری شرکت آبفا روستایی خوزستان تصریح کرد: مناطق روستایی به دلیل کم بودن منابع آبی با هرگونه تغیر اقلیم دچار تنش آبی می شوند و زودتر در معرض مشکلات آبی قرار می گیرند.

کیانی ادامه داد: حمایت های خوبی که استاندار خوزستان سبب شده تا خدمات مطلوبی در بحث تامین آب شرب مورد نیاز روستاییان ارائه شود و در این زمینه پروژه های خوبی نیز به بهره برداری برسد. به شکلی که رضایتمندی نسبی در سطح روستاها علی رغم همه کمبودها و تنش های آبی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه خطوط انتقال بسیار فرسوده هستند، گفت: در حال حاضر بیش از 77 روستای آبادان از طریق تانکر سیار آبرسانی می شوند و متاسفانه علی رغم همه تلاش های صورت گرفته آب غدیر هنوز به روستاها نرسیده است. تامین آب روستاهای آبادان از طریق آب حیات صورت می گیرد و به وسیله 40 تانکر به این روستاها آبرسانی می شود.

معاون بهره برداری شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به مشکلاتی که روستاهای ابوالفارس رامهرمز در بحث آب دارند، عنوان کرد: هنوز منبع اصلی آلودگی آب شرب این روستا مشخص و محرز نشده است. در این زمینه با نامه نگاری که با مرکز بهداشت رامهرمز انجام گرفته، علت را جویا شده ایم.

کیانی ادامه داد: در تمام آزمایش هایی که انجام داده ایم، نمونه های آب در شهرستان ابوالفارس دارای مطلوبیت کلر باقی مانده بودند. در این زمینه هنوز مشخص نشده است که آلودگی ایجاد شده در آب این روستاها عمدی بوده است یا خیر.

معاون بهره برداری شرکت آبفا روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 600 روستا در استان خوزستان از طریق تانکر سیار آبرسانی می شوند و این کار برای شرکت آبفار استان هزینه بالایی دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آبفا آب خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر

روستای دره تفی در شهرستان مریوان استان کردستان واقع شده است. این روستای زیبا و دیدنی یکی از جاذبه های گردشگری کردستان محسوب می شود و به روستای لک لک‌ها شهرت دارد.

لک لک‌های مهاجر در مسیر کوچ خود به مناطق گرمسیر در عربستان و جده در این روستا اتراق می کنند و اهالی این روستا همه ساله میزبان تعداد زیادی لک‌لک می شوند. اهالی این روستا آنها را حاجی لک لک یا حاجی لق لق می نامند.

در این روستا طبیعت دوستان و محیط زیست بالغ بر ۸۰۰ لانه برای لک لک‌ها ساخته اند و از این حیوانات زیبا و دیدنی تا اواخر مرداد ماه پذیرایی می‌کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویری این مناظر زیبا را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - کردستان

بیشتر بخوانید:

تصاویری از لک لک‌های مهاجر در دل طبیعت مریوان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی