Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از تشکیل کمیته‌ای درباره سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و مدارس تیزهوشان در این شورا خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبات هشتصد و یازدهمین جلسه این شورا، اظهار داشت: دستور اصلی جلسه رسیدگی به موضوع سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و مدارس تیزهوشان بود که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گزارشی در این رابطه ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به ضرورت رسیدگی به این موضوع و اصلاح و به روز رسانی اساسنامه آنها و ادغام تلاشی که در مدارس سمپاد و باشگاه دانش پژوهان‌جوان باید انجام شود، پیشنهاداتی را در این راستا مطرح شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد کمیته‌ای متشکل از وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با حضور دکتر حداد عادل و به مسئولیت دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود و با جمع بندی پیشنهادات تا هفته آینده، اساسنامه مشترک نهایی را آماده و برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا ارائه دهد.

وی افزود: در این جلسه همچنین گزارش وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در مورد پرونده‌های بررسی شده در هیئت‌های تخصصی رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دانشجویان و اساتید و دانشگاهیان در مسائل علمی، آموزشی و تخصصی در یکسال گذشته ارائه شد و اعضای شورا پیشنهادات خود را برای بهتر شدن فعالیت‌ها و تسریع در رسیدگی‌ها مطرح کردند.

مخبر دزفولی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هیئت‌های تخصصی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و به این موارد تخصصی رسیدگی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب اضافه کرد: همچنین با عنایت به اینکه شورایعالی انقلاب فرهنگی در گذشته مصوبه‌ای در خصوص اعطای اختیارات به حوزه علمیه قم در زمینه اعطای مدارج علمی و راه اندازی نشریات و انجمن‌های علمی و مجلات علمی- پژوهشی داشت، و در این راستا حوزه علمیه خراسان نیز با توجه به گستردگی، وسعت و استقلال خود درخواستی را ارائه کرده بود.

وی افزود: این درخواست در شورای معین شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و به دلیل آنکه براساس آئین‌نامه در زمان مقرر به آن ایراد و اشکالی مطرح نشد به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شده که ابلاغ خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی قدس آنلاین مدارس تیزهوشان مدارس سمپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است