Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@17:15:58 GMT

دو جشنواره متفاوت موسیقی با نامی مشترک!

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۱۱۳۳

دو جشنواره متفاوت موسیقی با نامی مشترک!

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، به تازگی خبری در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه دومین دوره جشنواره موسیقی الکترونیک تهران از اواسط شهریور ماه برگزار می‌شود. این در حالی است که اردیبهشت امسال فستیوالی با نام جشنواره موسیقی الکترونیک تهران در پردیس چارسو برگزار شد که آن را نخستین فستیوال الکترونیک نامیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
با پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مشخص شد که این دو جشنواره با اینکه نام‌های مشابهی دارند، دو فستیوال مستقل از هم هستند. احسان احمدی روابط عمومی فستیوال الکترونیکی که بهار ۹۷ در چارسو برگزار شد، در اینباره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «پیش از این ما با چهار یا پنج مورد فستیوال‌های نظیر فستیوال خودمان مواجه شده‌ایم. اسم در ایران کپی رایت ندارد و متاسفانه خیلی‌ها از این موضوع سوء استفاده می‌کنند.»
 
وی افزود: «متاسفانه مرجعی برای پیگیری این جشنواره‌های قلابی وجود ندارد. افرادی که آن را برگزار می‌کنند به دنبال آن هستند که از اسم جشنواره‌ای دیگر برای مطرح شدن فستیوالشان استفاده کنند.»
 
شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان فستیوال الکترونیکی که قرار است در چند روز آینده جشنواره شان را برگزار کنند، معتقدند که آن‌ها صاحب برند در این حوزه هستند.
 
فارغ از این موضوعات دو نکته قابل توجه است. نخست اینکه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مجوز اجرای این فستیوال‌های خصوصی را می‌دهد باید این موضوع را در نظر داشته باشد که فستیوال‌ها نباید هم اسم باشند. این موضوع درگیری میان برگزار کنندگان و سردرگمی مخاطبان موسیقی را در پی دارد. شاید عنوان‌های متفاوت بتواند کمی بر ایجاد تنش‌ها غلبه کند و جنجال‌ها را کاهش دهد.
 
نکته دیگر اینکه بر اساس مستندات، ویژگی‌های اجرایی، برنامه ریزی و حتی جزئیات موضوعی، این دو فستیوال با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام، به نوعی ساز خودشان را می‌زنند. فستیوالی که قرار است در چند روز آینده انجام شود، سومین دوره مسابقه «رضا کروریان» است که با تصمیم گیری برگزار کنندگان، از دوره قبل فستیوال موسیقی الکترونیک هم هست. علاوه بر این در این جشنواره بخش بین الملل نقش پررنگی دارد و شرکت کنندگانی خارجی نیز در آن حضور دارند.
 
فستیوالی که شهریور ماه برگزار می‌شود، هشت روزه است و شامل کنسرت الکترونیک و لایو الکترونیک، سمینار، سخنرانی، نمایش ویدئو آرت، پرفورمنس، مستر کلاس آهنگسازی و ... است. در فستیوال امسال بیش از پنجاه قطعه موسیقی الکترونیک از پنجاه آهنگساز از ایران، آلمان، ایتالیا، اوروگوئه، ژاپن، استونیا، روسیه، فیلیپین و دیگر کشور‌ها اجرا می‌شود.

دو جشنواره متفاوت با نام مشترک!
 
از صحبت ها و نکاتی که در بالا ذکر شد، مشخص است که کمی دقت در مدیریت برگزاری این فستیوال ها، می‌تواست یک فضای رقابتی سالم شکل دهد که در نهایت به پیشرفت موسیقی الکترونیک در ایران منتهی شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جشنواره متفاوت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ پیکر این هنرمند عرصه موسیقی، امروز از سالن گلشن شهر بجنورد تشییع و در بوستان جاوید در قطعه هنرمندان تدفین شد.
عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده‌ دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت‌ماه پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.
وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت.
استاد قلی پور در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • جشنواره کن در کما
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد