Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، "اصغر امیرنیا" مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دومین جشنواره ملی عکس آیات با عنوان "قرآن، معنای زندگی " خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف آشنایی بیشتر جامعه با مفهوم قرآن به عنوان یک راهکار و مسیر عبور در همه جوانب برای زندگی بهتر و سالم، همزمان با ولادت نبی اکرم (ص) پیامبر رحمت و مهربانی و هفته وحدت، آبانماه سال جاری در موزه صنعتی کرمان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محورهای برگزاری این جشنواره به شرح زیر است:
١-معنویت یا عرفان عملی با فرهنگ قرآن برای زندگی بهتر
٢- روزنه عشق به همنوع با توجه به تاکید قرآن بر بخشش
٣-مراسم و اعیاد قرآنی،شب های قدر در ماه مبارک رمضان و مناسک حج
٤-سبک زندگی سالم با توجه به آیات و روایات
٥-فضاهای اسلامی (مساجد، امامزاده ها،تکایا) مرتبط با آیین ها و مناسبت های مذهبی

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: داوطلبان برای شرکت در این جشنواره، آثار خود را حداکثر تا تاریخ  ٢٠ مهرماه به دبیرخانه این جشنواره به آدرس www.ivaquran.ir ارسال کنند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی با آیه‌ها طرحی برای تربیت کنشگران عرصه جهاد تبیین

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- سمیه نوری: در حالی که نخستین دهه ماه مبارک رمضان پشت سر گذاشته شده و وارد دهه دوم این ماه پر فضیلت می‌شویم طرح «زندگی با آیه‌ها» با اهداف راهبردی طراحی شده در حال اجرا است و قرار است در این طرح قرار است هر روز از ماه مبارک رمضان یک آیه تدبر و به ترویج گفتمان زندگی با آیه‌ها بپردازد از این رو این طرح با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در تمامی استان‌ها از ابتدای ماه مبارک رمضان به مرحله اجرایی رسیده است.

بر اساس آنچه که از اهداف این طرح بر می‌آید قرار است این طرح به طور مستمر در سه سال پیاپی با ۱۵۰ فراز از آیات قرآنی تدبر و گفتمان سازی شود و در این مسیر نیز از طرفیت ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از موقعیت و فرصت‌های طلایی برای این طرح استفاده شود که از همین رو جهاد تبیین قرآنی، تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشرهای مردم و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا به صورت حرکتی فراگیر با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در حال اجرا است.

اکنون در چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان در استان کرمانشاه به سراغ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی رفته تا با پیگیری از چگونگی اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» از روند پیشرفت این طرح در استان کرمانشاه آگاه شویم در همین راستا حجت السلام محمد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اجرای موفقیت آمیز این در استان کرمانشاه، اظهار کرد: طرح «زندگی با آیه‌ها» در واقع یکی از مصادیق جهاد تبیینی است که به فرمان مقام معظم رهبری به کل اقشار در مصادیق مختلف لازمه جامعه است از همین رو این طرح به همت سازمان تبلیغات اسلامی طی چندین ماه کار کارشناسی شده برنامه‌ریزی‌های منسجم برای اجرای این طرح را انجام دادند.

وی با تاکید بر تحقق و اجرایی کردن جهاد تبیین در ۲ جنبه در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها، افزود: برای آنکه بتوانیم تمام اقشار جامعه را متأثر از جهاد تبیین قرار دهیم باید مجاهدان و کنشگران جهاد تبیین در میدان تربیت کنیم برای آنکه شخصی مجاهد جهاد تبیین شود به ۲ مسئله نیازمند است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: یک جهادگر و کنشگر جهاد تبیین در گام نخست نیازمند معرفت و آگاهی و در گام بعدی با استناد به منویات مقام معظم رهبری جهاد تبیین زمانی جهاد است که در مقابل نقشه دشمن و برای از بین بردن نقشه دشمن باشد که بر همین اساس مجاهد جهاد تبیین نیازمند دشمن شناسی و شناسایی روش‌های تهاجم دشمن است.

حجت‌الاسلام میرزایی همچنین با تاکید بر اینکه تربیت مجاهد در میدان جهاد تبیین نیازمند قوه علمی، فکری، معرفتی و تربیتی است، گفت: بر همین اساس با نگاه‌های کارشناسی شده دریافتیم که یکی از جنبه‌هایی که تحقق بخش معقوله‌های تربیتی برای جهادگر است تدبر در آیات قرآن کریم خواهد بود.

تربیت جهادگران و کنشگران عرصه جهاد تبیین هدف اصلی طرح «مسطورا»

وی عنوان کرد: از همین رو با برنامه‌ریزی در قالب یک طرح سه ساله آیات پرتکرار در کلام امامین انقلاب در زمینه جهاد تبیین و مسائل مؤثر در این عرصه از قرآن کریم جمع آوری شد که باید در این بازه زمانی در بین اقشار مختلف نشر داده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۵۰ فراز از قرآن کریم در حال حاضر برای سه سال تقسیم بندی شده، تاکید کرد: این آیات بر اساس محتوای متناسب هم در بحث معرفت و مبانی انقلاب و هم در بحث دشمن شناسی که قرار است در هر سال قرار است ۵۰ آیه تدبر و تبیین شوند.

حجت‌الاسلام میرزایی خاطر نشان کرد: آیات انتخابات شده در پنج مرحله شامل گفتمان سازی، مباحث تفهیمی، حفظ، تدبر و کنشگری پیش خواهد رفت که در هر یک از این مراحل به منظور اجرایی کردن آن افراد و جامعه هدف مشخصی هدف گذاری شده‌اند تا در نهایت در طول سه سال بنا بر این است افرادی که قصد کنشگری در میدان جهاد تبیین را دارند به آموزه‌های قرآن مسلح شود و زندگی با آیه‌ها برای او شکل بگیرد.

طراحی افق ۳ ساله پیش روی طرح «زندگی با آیه‌ها»

وی یادآور شد: آنچه که حول محور طرح «زندگی با آیه‌ها» تاکنون در کرمانشاه شکل گرفته برنامه موفقیت آمیزی بوده که با استفاده از فضای ماه مبارک رمضان هر روز در مراسمات ترتیل خوانی تدبیر در آیات با هدف اجرای طرح هدفمند «زندگی با آیه‌ها» را داشته و تا پایان این ماه پرفضیلت همچنان ادامه دار خواهد بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نحوه انتخاب آیات قرآن کریم در طرح «زندگی با آیه‌ها»، مطرح کرد: در ۵۰ آیه‌ای که برای یک سال نخست انتخاب شده ۳۰ آیه از آن به گونه‌ای انتخاب و تقسیم بندی شده که هر یک از این آیات در یک جز از قرآن قرار دارد تا در ماه مبارک رمضان پس از هر ختم به تدبر و تفسیر آن بپردازیم.

وی اذعان داشت: همچنین یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای پرداختن به تدبر در آیات انتخاب شده در اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» منبرهای مساجدی است که توسط مبلغین به تدبر و و تفسیر آیه مشخص شده اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به همکاری صدا و سیمای استان کرمانشاه در ایجاد بستر و زمینه نشر آیات نیز اشاره و تاکید داشت: با اجرای پویش و مسابقات این زمینه برای اجرای طرح «مسطورا» فراهم خواهد شد که به همین واسطه با برگزاری مسابقات روزانه در هر روز ۱۰ برنده مشخص داریم که در پایان ماه مبارک رمضان از آنها تجلیل خواهد شد.

وی گفت: افتتاح طرح در ماه مبارک رمضان بوده اما با اتمام این ماه طرح مسطورا به پایان نخواهد رسید بلکه این طرح افق سه ساله پیش رو داشته که تا آن زمان به کار خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام میرزایی در پایان با دعوت از مردم برای مشارکت در طرح «زندگی با آیه‌ها»، اظهار کرد: در اجرای این طرح هر استان سامانه پیامکی مشخص طراحی شده که همشهریان کرمانشاهی با ارسال عدد ۵ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۹۱ می‌توانند با عضویت در سامانه مشارکت و فعالیت در پویش‌ها را داشته باشند.

آن‌چنانی که گفته می‌شود طرح «مسطورا» به ما می‌آموزد چگونه با آیات قرآنی زندگی کنیم و برای تحقق تمدن نوین اسلامی مؤثر واقع شویم و از همه مهمتر چگونه می‌توان یک نیروی جهادی در عرصه جهاد تبیین تربیت کرد اما لازمه اجرای درست و هدفمند این طرح استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، فعالان و کنشگران فرهنگی اجتماعی و قرآنی و رسانه‌ها خواهد بود. اما باید توجه داشت که این طرح در سطحی کلان‌تر باید در بین تمامی اقشار جامعه رواج پیدا کند تا با جامه عمل پوشاندن به آن به طور تخصصی‌تر به عرصه جهاد تبیین ورود شود.

«زندگی با آیه‌ها» پر رنگ‌تر شدن جایگاه قرآن در جامعه را به دنبال دارد

از همین رو تدبر در آیات قرآن را تنها مختص شیعیان دیده نشده و با هدف همراه کردن تمامی ادیان در این مسیر در نخستین گام امام جمعه اهل سنت به این طرح پیوسته و طبق آنچه که گفته شده قرار است به زودی سایر بزرگان این مذهب با هدف تربیت نیروی جهادگر و کنشگر در استان کرمانشاه همراه شوند.

در این راستا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح «زندگی با آیه‌ها» با هدف انس با قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اهداف این طرح جایگاه قرآن در زندگی جایگاه پر رنگ‌تری پیدا خواهد کرد و جامعه با آیات قرآن کریم انس بیشتری پیدا خواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت در کرمانشاه با تاکید بر اینکه مسابقات و سامانه مربوط به طرح «مسطورا» در سطوح مختلف در حال برگزاری است با دعوت از مردم و جامعه اهل سنت، تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح برای مدت سه سال طراحی شده قرار است مردم جامعه در این مدت با آیات قرآن مأنوس شوند بنا بر این از مردم دعوت می‌کنیم که برای پیوستن به طرح «زندگی با آیه‌ها» و پویش‌های برنامه‌ریزی شده ذیل این طرح عدد ۵ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۹۱ ارسال کنند.

کد خبر 6062390

دیگر خبرها

  • «زندگی با آیه‌ها» همراه ۶۵ هزار کردستانی/خوشامدگویی به رسم مسطورا
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود
  • آیات قرآنی در دل و جان شهر
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • زندگی با آیه‌ها طرحی برای تربیت کنشگران عرصه جهاد تبیین
  • نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی در قم برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی برگزار می‌شود