Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:01:19 GMT

وقوع جنگی بزرگ در اروپا دور از انتظار نیست

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۱۵۰۰

وقوع جنگی بزرگ در اروپا دور از انتظار نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «آندره کورتونوف» مدیرکل شورای امور بین المللی روسیه در گفتگو با روزنامه اتریشی دی پرسه اظهار داشت: به نظر من در جهان کنونی ما وجود بلوک شرق و غرب توجیهی ندارد.

وی در ادامه افزود: روسیه کشوری مبتنی بر اصول سرمایه داری است و نباید انتظار دیگری از این کشور داشت. 

مدیر کل شورای امور بین المللی روسیه با بیان اینکه شرایط جامعه بین الملل به نوعی از بازگشت جنگ سرد حکایت دارد، خاطرنشان کرد: در جهانی زندگی می کنیم که شاهد تحریم، جنگ، رکود اقتصادی و بحران های مختلف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط به هیج وجه شرایط ایده آلی برای مردم جهان نیست وباید تدبیری برای آن اندیشیده شود. 

کورتونوف با مهم خواندن نقش ارگانهای بین المللی در بهبود شرایط جهانی گفت: سازمان ملل از جمله ارگانهایی است که می تواند نقش کلیدی، مهم و تاثیرگذاری بر بحران بین المللی داشته باشد. 

این دیپلمات روسی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به وضعیت جاری در اروپا اظهار داشت: به عقیده من بروز جنگی بزرگ در اروپا به هیچ وجه دور از ذهن نیست. مناقشات اقتصادی حاکم بر اروپا در کنار معضلاتی مانند مهاجرت های غیرقانونی می تواند زمینه ساز وقوع این جنگ باشد.

کد خبر 4388318 شقایق لامع زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: اروپا روسیه سازمان ملل متحد مردم علیه احتکار ایالات متحده آمریکا روسیه سوریه رژیم صهیونیستی ایران فلسطین عراق ترکیه افغانستان دونالد ترامپ عربستان سعودی جنگ 2015 یمن آلمان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی و دبیر کمیته ملی آبیاری و زهکشی دبا اشاره به فعالیت‌های این کمیته ملی اظهار کرد: کمیته ملی آبیاری و زهکشی یک نهاد فراسازمانی متشکل از اساتید دانشگاه، وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، بخش‌های مشاور، پیمانکار و ترکیبی از این مجموعه است که ساختار اولیه کمیته ملی آبیاری و زهکشی را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: این کمیته در ایران یکی از فعال‌ترین کمیته‌های عضو کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی است و شامل ۷۸ کشور عضو بوده و مقر آن نیز در کشور هند قرار دارد.

این مقام مسئول با توجه به اینکه یکی از نایب رئیسان کمیسیون بین‌المللی ایران به شمار می‌رود، افزود: این کمیسیون هرساله ایده‌ها و طرح‌های برگزیده و منتخبی را که کشورهای مختلف با موضوع صرفه‌جویی آب در نظر دارند یا فعالیتی را به انجام رسانده باشند، دریافت می‌کند و در مقایسه با کشورهای مختلف به عنوان یک مسابقه به طرح‌های برگزیده جایزه نقدی ۲ هزار دلاری اهدا می‌شود.

احسانی با توضیح رقابت‌های کمیسیون بین‌المللی خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها در چهار محور صرفه‌جویی از جمله فناوری، صرفه‌جویی در زمینه مدیریت، صرفه‌جویی از منظر کشاورزان و دیگری جایزه ویژه بخش جوان که شامل افراد زیر ۴۰ سال است، تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران طرح‌های مورد نظر خود را در هر چهار بخش آماده و در مهلت مقرر تعیین شده برای کمیسیون ارسال کرده است.

دبیر کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران همچنین در ادامه فعالیت‌های کمیسیون بین‌المللی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی بررسی و ثبت سازه‌های تاریخی آب است به این نحو که پس از دریافت اطلاعات این سازه‌ها، مشخصات آن با شورای جهانی آب به اشتراک گذاشته می‌شود و به وسیله کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی به ثبت می‌رسد که هر کشور سالانه ظرفیت ثبت حداکثر ۴ طرح را دارا است؛ در این خصوص نیز در مهلت مقرر، ۴ طرح توسط ایران پیشنهاد شده و در صورت تصویب به عنوان آثار تاریخی آب ایران اضافه خواهد شد.

وی با بیان تألیفات انجام شده با موضوع آبیاری و زهکشی در این کمیته بیان کرد: در بعد فعالیت‌های داخلی نیز حدود ۱۵ کتاب در کمیته ملی آبیاری و زهکشی در حال تألیف است که از این میان دو جلد کتاب با موضوع زهکشی آماده چاپ است که به زودی منتشر خواهد شد.

احسانی خاطرنشان کرد: همچنین کتاب «آب سبز» با محوریت دستورالعمل‌های علمی و عملی مصرف آب در مزرعه و بهبود بهره‌وری آب سبز در ایران و جهان، تا یک ماه آینده به انتشار می‌رسد و تا پایان سال جاری نیز حدود ۸ کتاب دیگر منتشر خواهد شد.

کد خبر 6090104 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • رئال مادرید در انتظار لطف بزرگ والنسیا
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • سوال بزرگ در اولدترافورد؛ چه تصمیمی در انتظار اریک تن هاخ است؟
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!