Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: لبنان امروز لبنان دو دهه قبل نیست که عربستان در آن تعیین کننده باشد و عقلانیت در دولت، ملت و حاکمیت این کشور وجود دارد. سیدجلال ساداتیان کارشناس سیاست خارجی و دیپلمات سابق ایران در لندندرگفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص توقف فروش سهام شرکت نفتی آرامکو در عربستان با دستور مستقیم پادشاه این کشور  گفت: شرکت نفتی آرامکو شرکتی است که نفوذ امریکایی‌ها در آن بسیار بالا بوده و می‌توان به راحتی می‌توان این شرکت را شرکت ملی نفت عربستان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دیپلمات سابق ایران در لندن تصریح کرد: حضور امریکا در دوران ملک سلمان که به دلیل بیماری کمتر نقش افرین است و بیشتر بن سلمان اداره کننده این کشور است ظهور بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بن سلمان به همراه رفیق دوران نوجوانی خود یعنی عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در حال به فنا دادن عربستان هستند از یک سو به امید آن بودند که جنگ یمن را ده روزه به پایان برسانند، اما نتیجه این جنگ چیزی جز کشتار زنان و کودکان نبود به گونه‌ای که محکومیت سازمان ملل را هم برای خود خریدند و امروز تهدیدات حوثی‌ها برای عربستان، امارات و دبی تهدیدات جدی محسوب می‌شود که روز به روز هم در حال افزایش است.

سیدجلال ساداتیان در خصوص طرح عربستان برای انتقال جنگ از یمن به لبنان نیز گفت: این اقدام قبلا نیز از سوی سعودی‌ها انجام شده است آن‌ها سال گذشتهه، سعد حریری نخست وزیر این کشور را به عربستان فراخواندند و او را وادار به استعفا و فحاشی نسبت به ایران کردند، اما خوشبختانه عقلانیت رئیس جمهور لبنان و حسن نصرالله ابتکار عمل را از سعودی‌ها گرفت و آن‌ها سعد حریری را نخست وزیر لبنان دانستند و به کشور دعوت کردند این در حالی است که وقتی سعد حریری از عربستان برگشت حتی استعفا نداد و کار نخست وزیری خود را ادامه داد.

این کارشناس سیاست خارجی یادآور شد: به هر حال لبنان امروز لبنان دو دهه قبل نیست که عربستان در آن تعیین کننده باشد و عقلانیت در ابعاد مختلف دولت، ملت و حاکمیت این کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لبنان سوریه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه