Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رسول راشکی سه شنبه شب در نشست خبری با شماری از عکاسان و خبرنگاران کشوری در زاهدان اظهار داشت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان ۱۴ مرداد امسال در قالب طرح نذر آب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان‌های سلامت را به اجرا در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تانکر‌های آب هزار تا پنج هزار لیتری هستند که با اعتبار ۶ میلیارد ریال توسط جمعیت هلال احمر تهیه و تحویل آب روستایی سیستان و بلوچستان برای توزیع در ۵۰۲ روستایی که به طور سقایی در این استان آبرسانی می‌شوند؛ شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع با توزیع شدن این تانکر‌ها آب ۵۲ هزار و ۲۹۵ خانوار در قالب ۱۹۹ هزار و ۳۷۴ نفر از آب آشامیدنی سالم برخودار شدند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح ۴۴ هزار و ۷۱۴ بیمار در ۵۲۱ روستا از ۱۴ تا ۱۹ مرداد توسط پزشکان مستقر در کاروان‌های سلامت در سراسر سیستان و بلوچستان به طور رایگان ویزیت شدند.

راشکی اظهار داشت: همچنین توزیع سبد‌های غذایی به ارزش هر سبد چهار میلیون ریال در قالب این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در کنار طرح نذر آب برنامه‌های سلامت محور شناسایی بیماران نیازمند و انتقال بیماران به دیگر استانها، توزیع پنج هزار و ۱۴۵ بسته بهداشتی، اجرای طرح‌های حمایت‌های روانی، برگزاری طرح سحر، آموزش بهداشتی درمانی، توزیع چهار هزار و ۸۳ بسته غذایی اهدایی توسط خیران، سه هزار و ۹۲۸ مورد لوازم التحریر و هزار و ۳۸۲ عدد اسباب بازی انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین بیش از ۱۹۰ هزار بطری آب معدنی توسط خیران، توزیع گالن‌های ۲۰ لیتری آب، کلرزنی و ضدعفونی مخازن ثابت مستقر در برخی روستا‌ها توسط کارشناسان بهداشت محیط اعزامی از استان‌ها در کاروان‌های سلامت اجرا شد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می‌کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آن‌ها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی افزون بر ۲۰ سال و وزش باد‌های موسمی ۱۲۰ روزه و مونسون (باد‌هایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آن‌ها شدیدتر و هماهنگ‌تر است و در زمان‌های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با باد‌ها و توفان‌های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می‌شود.

این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندباد‌ها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

انتهای پیام /پ

نذر آب در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان