Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد و به نقل از انتخاب گزارش «العربی الجدید» از جلسه «سوال از رییس جمهور»: وقتی لحن روحانی شدت گرفت / سناریوهای آینده چیست؟
العربی الجدید نوشت: رئیس جمهور ایران، حسن روحانی صبح روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی حاضر شد تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد، اما در نهایت این جلسه با عدم اقناع نمایندگان از پاسخ روحانی به چهار پرسش، پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: در این جلسه 272 نماینده حضور داشتند و برخی از آنها به مدت 30 دقیقه سوالاتی را از رئیس جمهور پرسیدند. روحانی در دو قسمت پاسخ های خود را مطرح کرد، که در بخش اول، آرامتر به نظر می رسید و اظهار داشت که دیگر قوا نیز به دولت برای تحقق وظایفش کمک می کنند، اما در بخش دوم، لحن روحانی شدت بیشتری به خود گرفت و به تحقق انسجام و همبستگی داخلی بیشتری فراخواند تا این کشور بتواند از مشکلات عبور کند.
روحانی در پاسخ به سوال در مورد عدم لغو تحریمهای مالی و بانکی با وجود توافق هسته ای، گفت: این توافق یک هدف داشت و ان اثبات صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران بود. وی افزود: ایران با این توافق توانست تمام ادعاهایی که در مورد ابعاد نظامی برنامه های هسته ای اش مطرح می شد را از بین ببرد.
در ادامه، روحانی در پاسخ هایی که برای نمایندگان راضی کننده نبود، بر این مساله تاکید کرد که دولت او تلاش زیادی کرده و مبلغ 100 میلیارد دلار به برنامه های مبارزه با فساد و قاچاق اختصاص داده است. ضمن آنکه تصریح کرد مبارزه با قاچاق، تنها مسئولیت دولت نیست.
در خصوص بیکاری، رئیس جمهور ایران بر این عقیده بود که دولتش میانگین های واضحی را در ایجاد فرصتهای شغلی محقق نموده است و در حالی که از سال 2005 تا 2012 تنها ده هزار شغل ایجاد شده بود، این دولت توانسته است رقم مذکور را به 2 میلیون و 700هزار برساند.
در رابطه با کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار، که همزمان شد با بازگشت تحریمهای آمریکا، روحانی علل سیاسی و روانی را بزرگتر از دلایل اقتصادی دانست، علاوه بر اینکه در داخل نیز از این بحران سوء استفاده شده است.
ناخشنودی نمایندگانتعدادی از نمایندگان، در حین طرح سوال از روحانی، انتقادهای تند خود از سیاستهای دولت او را نیز مطرح کردند و از آن جمله، محمد دهقان تاکید کرد که اختصاص دادن میلیاردها دلار از سوی دولت، برای وارد کردن کالاهای غیر ضروری از خارج، توجیه ناپذیر است. وی همچنین از فروش برخی کالاها با قیمت بالا و نبود ضوابط دولتی و... انتقاد کرد.
اما مجتبی ذوالنور، دیگر نماینده مجلس، معتقد است مشکل ارز مربوط به سوء مدیریت و مشورت نکردن با کارشناسان است.
سناریوهای آیندهطبق قانون، با توجه به منفی بودن نظر نمایندگان نسبت به پاسخ های روحانی، صورت جلسه امروز مجلس به دستگاه قضایی ارائه می شود تا در مورد این مساله گزارشی صادر کند و این موضوع احتمالا به حسابرسی مسئولان وزارتخانه های مرتبط با پرونده های اقتصادی، منتهی می شود. براساس قانون، در صورتی که در جلسه استیضاح رئیس جمهور، موافقت یک سوم نمایندگان در مورد شایستگی وی حاصل نشود، این مساله می تواند موجب عزل رئیس جمهور شود و در ادامه، تصمیم گیری به رهبر واگذار می شود.
آنچه امروز در جلسه مجلس اتفاق افتاد، تنها شنیدن پاسخ های روحانی از سوی نمایندگان بود، اما در ادامه، نتیجه این جلسه می تواند به متشنج تر شدن امور در ایران در روزهای اینده، منجر شود.
برچسب ها: دولت ، روحانی ، دولت تدبیر و امید ، تدبیر و امید ، قوه مجریه ، اخبار دولت ، اخبار حسن روحانی ، رئیس جمهور ، ریاست جمهوری ، اخبار ریاست جمهوری ، حسن روحانی ، دکتر حسن روحانی ، دولت ، مجلس ، نماینده ، نمایندگان ، اخبار نمایندگان ، نماینده مجلس ، نمایندگان مجلس ، قوه مقننه ، اخبار نمایندگان مجلس ، مجلس شورای اسلامی ، اخبار مجلس شورای اسلامی ، اخبار خانه ملت ، اخبار بهارستان ، بهارستان ، خانه ملت ، اخبار مجلس ، سوال از روحانی ، اخبار دولت تدبیر و امید

منبع: خرداد

کلیدواژه: دولت روحانی دولت تدبیر و امید تدبیر و امید قوه مجریه اخبار دولت اخبار حسن روحانی رئیس جمهور ریاست جمهوری اخبار ریاست جمهوری حسن روحانی دکتر حسن روحانی دولت مجلس نماینده نمایندگان اخبار نمایندگان نماینده مجلس نمایندگان مجلس قوه مقننه اخبار نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی اخبار مجلس شورای اسلامی بهارستان خانه ملت اخبار مجلس سوال از روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

به گزارش خبرنگار مهر، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت:. رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مسوولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند. جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود. پیش قراردادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

کد خبر 6094013 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور