Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@05:43:30 GMT

دامغان، زرند، بجستان، زهک و بافق خواهرخوانده شدند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۲۳۳۳

به گزارش ایلنا، معصومه داودیان (رئیس اداره میراث­ فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری شهرستان دامغان) با اشاره به امضای سند تاسیس خواهرخواندگی گروه گردشگری شهرهای کویری ایران( گشکا) گفت: با حضور فرماندار و دادستان شهرستان زرند، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، سند تاسیس گروه گردشگری شهرهای کویری ایران توسط روسای اداره‌­های میراث­ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرهای دامغان، زرند، بجستان، زهک و بافق و پس از برگزاری نشست‌­های متعدد به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیمان خواهرخواندگی برای اولین بار در کشور بین پنج شهر کویری ایران در زرند به عنوان میزبان اولین نشست گشکا منعقد شد.

داودیان هدف از تاسیس خواهر خواندگی گروه گردشگری شهرهای کویری ایران را حرکت در مسیر دو رخداد مهم "شهری شدن جهان" و "ظهور شهرهای جهانی" عنوان کرد و گفت: این پیمان در  ایجاد مسیر جدید گردشگری کویری موثر است.

وی افزود: پیمان خواهر خواندگی رابطه‌ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجارب و توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی میانیک جامعه شهری با جامعه شهری مشابه برقرار می‌شود.

داودیان ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم نامه با فراهم کردن زمینه برگزاری جلسات کارشناسی و  فعالیت­های فرهنگی، زمینه اجرای فعالیت­های مشترک فرهنگی در حوزه گردشگری و الگوبرداری از نکات مثبت فرهنگی را فراهم کند.

خواهرخواندگی - که برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی اول بین دو شهر از انگلیس و فرانسه منعقد شد - اقدام و حرکتی نمادین برای نشان دادن توافق میان دو شهر جهت توسعه روابط و همکاری‌های فنی، عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، علمی، آموزشی و ... در ابعاد مختلف شهریاست. پیمان خواهر خواندگی ظرفیت لازم را برای مشارکت شهرها فراهم می‌کند که این امر باعث توسعه پایدار شهرهای درگیر می‌شود.

ترقی صنعت گردشگریبا تسهیل شرایط سفرهای با کیفیت و آسان، راه اندازی مسیر جدید و جذاب در حوزه گردشگری کویر ایران، انتقال تجربیات، خصوصا در مباحث مربوط به بخش‌های سرمایه گذاری، حوزه‌های فرهنگی و طبیعی و تاریخی، صنایع دستی و رونق بخشی به تورهای گردشگری مختص شهرستان‌های پنجگانه از جمله اهداف انعقاد این پیمان است.

همسو کردن سیاست‌های گردشگری و بهره گیری از توان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها و نیز  نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی و فعال نمودن دبیرخانه دایمی، بنیان گذاری یکی از جذابترین مسیرهای گردشگری کشور در این مسیر و راه اندازی قطار گردشگری از دیگر اهداف تاسیس گروه گردشگری شهر های کویری ایران(گشکا) است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دامغان زرند کویر زهک بجستان خواهر خوانده شهرهای کویری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار زهک گفت: ۱۲۰ برنامه در این جشنواره با سه هدف تحکیم وحدت و همدلی در بین مردم؛ ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آداب و رسوم مردم منطقه سیستان تا پایان سال در این شهرستان برگزار خواهد شد.
دهمرده افزود: برابر تقویم اجرایی رویداد‌های فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرستان زهک در این جشنواره برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقه کودکان؛ اجرای سنت‌های باستانی سیستان و اجرای موسیقی محلی به اجرا درآمد.

دیگر خبرها

  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم