Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-04@13:39:30 GMT

تولید محصولات پتروشیمی باید رقابتی و کیفی باشد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۲۸۱۵

تولید محصولات پتروشیمی باید رقابتی و کیفی باشد

تولید محصولات پتروشیمی باید رقابتی و کیفی باشد و برند ملی صنعت پتروشیمی ایران باید با همکاری و تعامل تمام ذی نفعان حفظ شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اهمیت حضور پایدار در بازارهای بین المللی و صادراتی منسجم و یکپارچه اظهار کرد: برای محقق کردن تنوع در سبد محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام ‌فروشی، صنایع پایین دست پتروشیمی باید به جایگاه با ثباتی برسد و در این مسیر شرکت های بزرگ پتروشیمی باید در مسیر تکمیل زنجیره ارزش گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا صالحی در خصوص صنعت پتروشیمی و گذر از خام‌فروشی، گفت: نگاه جزیره‌ای به این موضوع ما را از اصل مطلب دور می‌کند، معتقدم هم اکنون هیچ نهاد یا ارگانی با خام‌فروشی موافق نیست و با توجه به شرایط این صنعت فروش و صادرات محصولات نهایی می تواند ارزش افزوده مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: تا جایی که می‌توانیم باید در صنایع پایین‌دستی ارزش افزوده ایجاد کنیم که در این مورد باید ابزار و فضای کسب و کار لازم مهیا شود و دراین راستا همکاری بخش خصوصی و نظام بانکی اثر بخش خواهد بود.

صالحی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بر اساس برنامه ششم توسعه به ۱۰۰ میلیون تن صادرات مواد پتروشیمی دست یابیم، باید طرح‌های نیمه تمام تکمیل شوند، زیرا اتمام آنها درسالیان آتی تولید ما را افزایش خواهد داد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تولید محصولات پتروشیمی باید رقابتی و کیفی باشد،عنوان کرد:‌ رقابت کاذب نباید موجب ایجاد زیان برای صنعت و تمامی واحدهای فعال درصنعت پتروشیمی شود و برند ملی صنعت پتروشیمی ایران باید با همکاری و تعامل تمام ذی نفعان حفظ شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل شرکت پتروشیمی مارون، شرکت‌کنندگان از ۴۰ کشور دنیا روزانه پذیرای هزاران نفر از بازدید کنندگان بودند و به فراخور این اجتماع بزرگ بستر بسیار مناسبی برای گسترش تعاملات و ارتقاع سطح اطلاعات برای تمامی میزبانان و بازدید کنندگان فراهم شد.

نمایشگاه چاینا پلاس به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری این صنعت در آسیا و یکی از تاثیرگذارترین نمایشگاه‌های جهان، با فراهم کردن فرصت‌ های مذاکرات و بازدیدهای تجاری و اقتصادی از اقصی نقاط دنیا به شکل گسترده‌ای بین فعالان صنعت پلاستیک و لاستیک دنیا شناخته شده است و سالیانه میلیون ها متخصص و فعالان این حوزه از این نمایشگاه بازدید می‌کنند

نمایشگاه چاینا پلاس از ۳۵ سال پیش تا کنون مهمترین مرکز عرضه و تجارت محصولات پلاستیک و پتروشیمی است و جایگاه ویژه ای را در بین رویداد های این صنعت دارا می باشد.

شرکت پتروشیمی مارون در این دوره از نمایشگاه چاینا پلاس، با غرفه‌ای ویژه و محوری در سالن اصلی نمایشگاه و در کنار بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی جهان، آخرین محصولات خود را در زمینه پتروشیمی و تولیدات حرفه ای ارائه نمود.

پتروشیمی مارون به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت پتروشیمی و پلی اتیلن ، با حضور متخصصین و تیم بازرگانی مجرب خود ضمن شرکت در این رویداد، جلسات فشرده و رایزنی های مثبتی با نمایندگان شرکت‌ها و تجار بین المللی برگزار نمود که به تبادل نظر، عقد قرارداد و تنظیم تفاهمنامه هایی در خصوص همکاری های متقابل در زمینه صادرات و انتقال تکنولوژی منجر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902384

دیگر خبرها

  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است