Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@18:21:26 GMT

بافق عضو گروه گردشگری شهرهای کویری ایران شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۳۰۲۹

بافق عضو گروه گردشگری شهرهای کویری ایران شد

در گزارش روز چهارشنبه اداره میراث فرهنگی بافق به نقل از لیلی رنجبر آمده است: اولین نشست اعضای این گروه با حضور رئیسان اداره های میراث فرهنگی شهرستان های یادشده در زرند کرمان روزهای پنجم و 6 شهریور ماه 97 برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این نشست تفاهم نامه و پیمان خواهر خواندگی شهرهای یادشده و ایجاد مسیر جدید گردشگری کویری نیز امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این نشست بافق به عنوان یکی از شهرهای کویری که ظرفیت های گردشگری زیاد و زیرساخت های مناسبی دارد، به عنوان عضو اصلی گروه متعهد شد تا با پایبندی به اساسنامه گروه در راستای ارتقا گردشگری شهرهای عضو فعالیت های خود را برنامه ریزی کند.
رئیس میراث فرهنگی بافق خاطرنشان کرد: پیمان خواهر خواندگی رابطه ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات، تجارب و توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ، شهری، فنی و سیاسی میان یک جامعه با جامعه شهری مشابه برقرار می شود.
وی یادآور شد: خواهر خواندگی که برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی اول بین 2 شهر از انگلیس و فرانسه منعقد شد، اکنون اقدام و حرکتی نمادین برای نشان دادن توافق در این ارتباط در راستای توسعه روابط و همکاری های فنی، عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، علمی، آموزشی و ... در ابعاد مختلف شهری است.
رئیس میراث فرهنگی بافق تاکید کرد: پیمان خواهر خواندگی ظرفیت لازم را برای مشارکت شهرها فراهم می کند که این امر باعث توسعه پایدار شهرهای هم پیمان می شود و رونق بیشتر صنعت گردشگری را در پی دارد.
رنجبر ابراز امیدواری کرد که به دنبال این تفاهم نامه تلاش شود تا با برگزاری جلسات کارشناسی و فعالیت های فرهنگی مختلف، بتوان نکات مثبت بومی، محلی و ملی خود را صادر کند و از نکات مثبت فرهنگی طرف های دیگر الگو برداری شود.
شهرستان بافق دارای 200 اثر تاریخی و طبیعی است که تاکنون 43 اثر آن در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت ایران صنعت فرانسه گردشگری یزد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد