Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@12:01:00 GMT

فیلمساز ایرانی نماینده سوئد در اسکار ۲۰۱۹ شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۳۵۳۳

فیلمساز ایرانی نماینده سوئد در اسکار ۲۰۱۹ شد

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
فیلم سینمایی «مرز» به کارگردانی علی عباسی به نمایندگی از سینمای سوئد در نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، با قطعي شدن حضور عباسي در رقابت اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان، معرفي يك نماينده از سينماي ايران و احتمال حضور «همه مي‌دانند» اصغر فرهادي به نمايندگي از سينماي اسپانيا، همزمان سه فيلمساز ايران مي‌توانند بخت خود را براي نامزدي در اسكار و بردن مهم‌ترين جايزه سينماي جهان بيازمايند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مرز» نخستين بار بهار امسال در بخش نوعي نگاه جشنواره كن به نمايش درآمد و برنده جايزه برتر اين بخش رقابتي شد. فيلم داستان مامور زن پليس گمرك مرزي با يك شامه بسيار قوي است كه ناخواسته به مظنون يك پرونده علاقه‌مند مي‌شود. اين ماجرا آنقدر ادامه مي‌يابد و پيش مي‌رود كه پرسش‌هايي اساسي درباره وجود زن پيش مي‌آيد. ايوا ملاندر و ايرو ميلونف نقش‌هاي اصلي دومين تجربه كارگرداني فيلمساز ايراني‌تبار را ايفا كرده‌اند.

عباسي سال 1981 در ايران به دنيا آمد و كار فيلمسازي را در 2011 با فيلم 30 دقيقه‌اي «م به نشانه ماركوس» آغاز كرد؛ درامي جنايي محصول دانمارك كه نام سازنده‌اش را سر زبان‌ها انداخت. او در 2016 درام 92 دقيقه‌اي «شلي» را در گونه وحشت در دانمارك و سوئد ساخت كه در جشنواره برلين رونمايي شد و نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم اول بود. «مرز» كه برگرفته از داستان كوتاه «بگذار روياهاي قديمي بميرند» است، نماينده سوئد در اسكار نود و يكم شده است.

«مرز» پس از رونمايي در بخش نوعي نگاه كن، به جشنواره لس‌آنجلس رفت و نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم شد. ضمن اينكه در جشنواره مونيخ جايزه بهترين فيلم از يك فيلمساز تازه‌كار را برد و در جشنواره فيلم نروژ جايزه بهترين فيلم از نگاه منتقدان را به دست آورد. قرار است «مرز» ماه سپتامبر در بخش سينماي امروز جهان در جشنواره تورنتو به نمايش درآيد و پس از آن در سينماهاي آمريكاي شمالي اكران محدود داشته باشد.

سينماي سوئد تا امروز 16 بار در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نامزد دريافت جايزه اسكار بوده و اين جايزه را در سه نوبت در سال‌هاي 1960 با «چشمه باكره»، يك سال بعد با «همچون در يك آينه» و 1983 با «فاني و الكساندر» هر سه به كارگرداني اينگمار برگمان برده است. آخرين حضور سوئد در اسكار در دو سال اخير بود كه «مردي به نام اوه» هانس هلم به «فروشنده» فرهادي باخت و «مربع» روبن استلوند مقابل «يك زن شگفت‌انگيز» شيلي ناكام شد.

در همین زمینه: رقابت برگزیدگان کن و کارلووی‌واری در اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان فیلم برنده بفتا نماینده بریتانیا در اسکار شد چشم امید ترکیه در اسکار به فیلم جیلان است استونی با داستان پدری تنها در پی دومین نامزدی اسکار است سینمای اسلواکی با دو پیرمرد در پی نخستین افتخار در اسکار یک فیلم اولی نماینده بلاروس در اسکار شد سوئیس با مستندی درباره بحران پناهجویان به اسکار می‌رود پیش‌بینی درست ۲۰ برنده اسکار | وقتی علم ریاضی به کمک سینما می‌آید

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است

نمایندگان ادیان الهی در مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، این اقدام را یک جنایت فرهنگی دانستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را یک جنایت فرهنگی دانسته و ضمن محکوم کردن آن از مقامات سوئدی خواستند از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

متن بیانیه به شرح زیر است؛

اهانت به قرآن کریم، اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی غرب در کشور سوئد که با حمایت مقامات این کشور انجام می‌شود یک جنایت فرهنگی است.

مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانتها در کشورهای غربی، نشانه‌ی برنامه ریزی‌های پنهان جریانهای ضد دینی در اسلام ستیزی است، که این نشان از استیصال غرب و کارنامه سیاه خود که نشان از اسلام هراسی در آن مثل روز روشن بوده که طبعا اقدامات دین ستیز و جنون آمیز با شعارهایی همچون آزادی بیان، پرده از صورت کریه و دستان ناپاک مستکبرین عالم برداشته و ضمیر شیطانی آنان را رسوا کرده و در آینده نیز خواهد کرد.

ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم و نیز نفرت و انزجار خود را از این تصمیم شوم و عمل کوردلانه اعلام کرده و اقدام قاطعانه تمام نهادهای بین المللی در تقابل با اینگونه رفتارهای مذبوحانه و جریحه دار کردن عواطف برادران و خواهران مسلمان را خواستاریم و از همه آزادی خواهان جهان میخواهیم در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به همه مقدسات و نفرت پراکنی مقابله کنند.

روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران
همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران
اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران
آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران
شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • برنارد هیل کاپیتان «تایتانیک» از دنیا رفت
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید