Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@12:02:34 GMT

بعید نیست جنگی بزرگ در اروپا دربگیرد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۳۹۸۸

بعید نیست جنگی بزرگ در اروپا دربگیرد

مدیر کل شورای امور بین‌المللی روسیه با اشاره به اوضاع اروپا وقوع جنگی بزرگ در این منطقه را دور از انتظار ندانست. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «آندره کورتونوف» مدیرکل شورای امور بین المللی روسیه در گفتگو با روزنامه اتریشی دی پرسه اظهار داشت: به نظر من در جهان کنونی ما وجود بلوک شرق و غرب توجیهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: روسیه کشوری مبتنی بر اصول سرمایه داری است و نباید انتظار دیگری از این کشور داشت.

مدیر کل شورای امور بین المللی روسیه با بیان اینکه شرایط جامعه بین الملل به نوعی از بازگشت جنگ سرد حکایت دارد، خاطرنشان کرد: در جهانی زندگی می‌کنیم که شاهد تحریم، جنگ، رکود اقتصادی و بحران‌های مختلف هستیم. این شرایط به هیج وجه شرایط ایده آلی برای مردم جهان نیست وباید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

کورتونوف با مهم خواندن نقش ارگان‌های بین المللی در بهبود شرایط جهانی گفت: سازمان ملل از جمله ارگان‌هایی است که می‌تواند نقش کلیدی، مهم و تاثیرگذاری بر بحران بین المللی داشته باشد.

این دیپلمات روسی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به وضعیت جاری در اروپا اظهار داشت: به عقیده من بروز جنگی بزرگ در اروپا به هیچ وجه دور از ذهن نیست. مناقشات اقتصادی حاکم بر اروپا در کنار معضلاتی مانند مهاجرت‌های غیرقانونی می‌تواند زمینه ساز وقوع این جنگ باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگ سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسکوف: روسیه پیروز جنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه و اروپا باید برای تعامل در آینده آماده شوند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه هیچ کشوری را در اروپا تهدید نمی کند و انتظار دارد که هیچ کشور اروپایی نیز تهدیدی برای روسیه نباشد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه و اروپا دیگر نمی توانند روابطی مانند گذشته داشته باشند و مسکو تجربیات فعلی را در نظر خواهد گرفت.

پسکوف گفت که عملیات ویژه نظامی با موفقیت برای روسیه به پایان می رسد و پس از آن روسیه و اروپا باید در خصوص نحوه تعامل با هم به توافق برسند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که مقدمات سفر رییس جمهور روسیه به چین در مراحل پایانی آماده سازی است و مسائل زیادی در دستور کار این سفر قرار دارد.

کد خبر 6089136

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است