Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@08:06:21 GMT

دانشگاه؛ مبدأ پیشرفت و تحولات

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۴۰۸۹

دانشگاه؛ مبدأ پیشرفت و تحولات

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار عالی فرمانده کل قوا، امروز در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که وضعیت بودجه عمرانی کشور کم بوده و ۶۰ الی ۷۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه جاری می‌شود، گفت: از خیران دانشگاه ساز استمداد می‌طلبیم که به دانشگاه‌ها کمک کنند؛ چرا که دانشگاه مبدا پیشرفت و تغییر و تحولاتی است که ایران اسلامی را آباد و مقتدر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ ۱۰ هزار شهید قهرمان آذربایجان و علمای مجاهد عامل این خطه، اظهار کرد: بنده ۴۷ سال پیش(در سال ۵۰) وارد دانشگاه تبریز شده و در رشته زمین شناسی فارغ‌التحصیل شدم، علمی که آموختم را در دفاع از کشور به کار گرفتم.

سرلشکر صفوی، با بیان این‌که از اخلاق، تواضع و شجاعت اساتید خود در دانشگاه تبریز را فراگرفتم و آموختم که با مردم متواضع بوده و در دفاع از ملت و کشورم شجاع باشم، خاطرنشان کرد: آنچه را که در این دانشگاه آموختم در توسعه و سازندگی کشورمان و در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای پیشرفت ایران اسلامی به کار گرفتم.

وی به عظمت‌، سرسبزی، آبادی و تمیزی شهر تبریز اشاره کرد و گفت: از دانشگاه تبریز و دانشگاه‌های آذربایجان می‌خواهم که علم و دانش خود را در بخش تامین منابع آب و توسعه کشاورزی در منطقه آذربایجان در برنامه ششم کشور به کار گیرند.

سرلشکر صفوی با بیان این‌که دانشگاه‌ها باید علوم خود را در تامین منابع آب، کشاورزی و استحصال معادن در آذربایجان و در توسعه صنعت در معادن مس و طلا و... به کار گیرند، خاطرنشان کرد: این معادن ظرفیت بزرگی برای توسعه آذربایجان‌شرقی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از دانشگاه‌ها می‌خواهم که در حل مسائل اجتماعی منطقه آذربایجان کمر همت بسته و فعالیت کنند، افزود: دانشگاه‌ها علوم خود را برای حل مشکلات اجتماعی و معضلات به کار گرفته و مشکلاتی چون حاشیه نشینی را به گوش مسئولان برسانند.

دستیار عالی فرمانده کل قوا با بیان این‌که ایران به عنوان پایتخت اسلام ناب محمدی مطرح است، تاکید کرد: امید است ایران اسلامی به عنوان مهم‌ترین کشور منطقه تا سال ۱۴۰۰ بتواند با سایر دانشگاه‌ها تعاملات علمی و دانشجویی داشته باشد.

گفتنی است، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۰ یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز در رشته‌ی زمین شناسی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی دانشگاه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران

به گزارش ورزش سه، باشگاه مس سونگون که خود را برای دیدار یک هشتم نهایی مقابل هوادار آماده میکند، طی بیانیه‌ای از هواداران تراکتور خواست که در اکباتان از آنها حمایت کنند.

این در حالی است که بازیهای برگزار شده در استادیوم دستگردی عموما بدون تماشاگر است و در مورد این بازی نیز هنوز تصمیم گیری نشده اما به هر حال مس سونگون در این زمینه پیش دستی کرده است.

در پیام دعوت آنها آمده است:

حضور در یک هشتم حذفی، یعنی حضور در جمع شانزده تیم برتر فوتبال ایران. مس سونگون  و تراکتور در این جمع هستند با این فرق که دور یکی خلوت و دور یکی خیلی شلوغ!

روز جمعه هفتم  اردبیهشت  تکلیف هشت تیم برتر مشخص خواهد شد و بی شک قدرت روی سکوهاست. جایی که فوتبال آذربایجان ابرقدرت آسیاست. اولا و لطفا در تبریز حامی و مشوق تراکتور باشید، تراکتور چشم و چراغ آذربایجان است.

و اما مخاطب ما  هواداران فوتبال آذربایجان اکباتان، تهران، کرج، اسلامشهر و شهریار و … است؛ اگر به تبریز نرفتید، ما را فراموش نکنید… مس سونگون هم نماینده آذربایجان است و به یک درصد ورزشگاه یادگار امام در اکباتان نیازمند است.

وعده دیدار ما روز جمعه  ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه دستگردی (اکباتان)

دیگر خبرها

  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • وعده صادق مبدأ امنیت شد