Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:29:43 GMT

50 درصد جمعیت روستایی کشور فاقد بیمه هستند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۴۲۴۶

50 درصد جمعیت روستایی کشور فاقد بیمه هستند

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر کشور گفت: یک میلیون و ٦٠٠ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از خدمات بیمه ای برخوردار بوده وهمین تعداد نیز فاقد بیمه هستند.

به گزارش ایرنا محمدرضا واعظ مهدوی روز چهارشنبه در آیین افتتاح دستگاه ام آر آی و سنگ شکن بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد اظهار داشت: استقبال روستاییان در سه سال اخیر از بیمه مثبت ارزیابی می‌شود اما تاکنون در برخی مناطق اشخاصی هستند که از مزایای بیمه بی اطلاع بوده اند چرا که دولت ٢ برابر سهم بیمه آنان را پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سالانه حدود پنج هزار میلیارد ریال توسط بیمه‌شدگان و حدود 10 هزار میلیارد ریال توسط دولت برای بیمه روستاییان پرداخت می شود.
واعظ مهدوی ادامه داد: روستاییان می توانند با پرداخت ماهانه 200 هزار ریال از خدمات بیمه‌ای برخوردار شده و پس از سی سال بازنشسته شوند.
مهدوی بیان کرد: در لرستان 180 هزار خانواده روستایی وجود دارد که دارای شرایط بهره مندی از بیمه ای روستایی هستند اما تاکنون 60 هزار خانواده از این خدمات بهره مند شده اند.
وی افزود: در شرایطی که دولت حق بیمه خانواده‌های روستایی را تامین می کند اما ١٢٠هزار خانوار روستایی تاکنون در لرستان بیمه نشده اند.
وی بیمه عشایر و روستاییان را یکی از مواهب مهم پس از پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: 14 سال از ایجاد این بیمه می گذرد و هدف آن گسترش بیمه در جایگاه روستاییان است.
١٩٢٠/٣٢١٠/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه روستاييان واعظ مهدوي صندوق بيمه اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی