Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز خراسان رضوی در کمیته فنی ساماندهی فاضلاب خراسان رضوی افزود: واحدهای آلاینده چرمشهر به جرم تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی تحت پیگیری قانون قرار خواهند گرفت و تعطیلی این واحدها پس از دریافت فهرست آنان از کمیته ساماندهی فاضلاب استان در دستور کار قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق آئین دادرسی کیفری، مراجع قضایی در دو حالت تهدید امنیت و سلامت عمومی می توانند برای تعطیلی واحد های تولیدی اقدام کنند که مشمول واحدهای مورد بحث این نشست است.

وی همچنین در این نشست با گلایه از بی توجهی شرکت شهرک های صنعتی استان بر تطابق واحدهای تحت نظارت خود با استانداردهای محیط زیست گفت: پس از موضوع آزاد سازی حریم کشف رود، دستگاه قضایی در پی ساماندهی فاضلاب این رودخانه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز خراسان رضوی همچنین با انتقاد از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: با توجه به این که واحدهای تولیدی زیر پوشش این سازمان هستند، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی باید پیش از این که این موضوع به کمیته فاضلاب کشیده می شد اقدامات لازم  را در این زمینه انجام می داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این کمیته با ابراز تاسف از بی توجهی واحدهای آلاینده حوزه کشف رود به اصول و استانداردهای محیط زیستی خواستار تعطیلی واحدهایی شد که با وجود اخطاریه های متعدد ابلاغی این اداره کل به آلودگی محیط زیستی ادامه داده و بهداشت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته اند.

تورج همتی گفت: سلامت مردم خط قرمز ماست و تمدید فرصت مجدد و اصلاح نشدن این وضع جفا در حق مردم است از این رو مداخله همه نهادهای قانونی و اجرایی  مربوط در این زمینه ضروری است.

وی افزود: فوریت برخورد قانونی و بدون اغماض با ناهنجاری های زیست محیطی و عاملان آن الزام و تقاضای اداره حفاظت محیط زیست از دستگاه قضایی است.

همتی گفت: رودخانه حفاظت شده کشف رود که جز فاضلاب در آن جاری نیست کارکرد اکولوژیکی و توان خودپالایی خود را از دست داده و از حیات بیولوژیک خارج شده است و طبق اقدامات کنترلی و پایش های زیست محیطی کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ، آلودگی خروجی فاضلاب و پساب واحدهای حوزه چرم شهر 22برابر بیش از حد مجاز است و این آمار بسیار نگران کننده است .

عضو کارگروه نجات کشف رود نیز با اشاره به ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه حفاظت محیط زیست افزود: امروز رودخانه آلوده کشف رود سلامت عمومی را تهدید و بسیاری را به امراض غیر قابل درمان مبتلا کرده است.

فرشته تقی زاده جرم مسئولان این واحدها را محرز دانست و خواستار پیگیری تعطیلی واحدهای متخلف حوزه چرمشهر شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی اجتماعی کمیته فنی امنیت و تهدید سلامت عمومی کشف رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد

 عبدالرحمن زحمتی گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.

روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.

وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.

لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.

در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه از پستانداران زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی