Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@20:54:26 GMT

◄ قیمت قطعات اتوبوس‌های شهری 2.5 برابر شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۴۷۹۶

◄ قیمت قطعات اتوبوس‌های شهری 2.5 برابر شد

تین‌نیوز | 

ششمین کارگروه ویژه رفع دودزائی و اخذ معاینه‌فنی اتوبوس‌های شهر تهران با حضور روسای سامانه‌های خصوصی و عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به این نکته که از اوایل تیرماه سال جاری 6 جلسه با بررسی وضعیت معاینه‌فنی 6 سامانه برگزار شده است، گفت: در بررسی و تحلیل وضعیت اتوبوس‌های شهر تهران در 6 سامانه، به عدد 100 درصدی اخذ معاینه‌فنی اتوبوس‌های شهری طی 6 هفته دست پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان سنندجی به موضوع اعمال قانون اتوبوس‌های فاقد برگه معاینه‌فنی از ابتدای آبان‌ماه، گفت: در مکاتبه‌ای که استانداری تهران انجام شد، درخواست کردیم تا از این پس تمامی ادارات شهر و استان تهران در استفاده از خودروهایی که به منظور سرویس ادارات استفاده می‌شود دقت لازم در اخذ برگه معاینه‌فنی صورت بگیرد و از پذیرفتن اتوبوس‌های فاقد برگه معاینه‌فنی به این خاطر خودداری شود.

در ادامه این جلسه مهندس زارع مدیر سامانه 6 اتوبوسرانی تهران که در منطقه 20 شهرداری تهران قرار دارد به ارائه گزارش عملکرد در ارتباط با اخذ برگه معاینه‌فنی پرداخت و گفت: سطح معاینه‌فنی در سامانه 6 از 88 درصد به96 درصد طی دو ماه ارتقاء پیدا کرد.

سنندجی تصریح کرد: 5هزار و 710 دستگاه از اتوبوس‌های شهر تهران بالای 5 سال عمر دارند و این به آن معنا است که، 85 درصد از اتوبوس‌ها نزدیک به سن فرسودگی هستند. با این آمار می‌توان به این نکته پی برد که اتوبوسرانی کار سختی را متحمل می‌شود و در این میان بخش خصوصی به ویژه با مشکلات بیشتری مواجه است.

وی با بیان این مطلب که، 95 درصد اتوبوس‌های شهر تهران موفق به اخذ برگه معاینه‌فنی شده‌اند اما، به دلیل فرسودگی اکثر اتوبوس‌ها اعتباری به آن نیست و ممکن است هر اتوبوس با کمترین فعالیت بار دیگر دچار مشکلاتی شود.

سنندجی با تاکید  بر این‌که به هیچ اتوبوس فاقد برگه معاینه‌فنی اجازه تردد در شهر داده نخواهد شد، ابراز داشت: به منظور نظارت بیشتر بر سلامت اتوبوس‌ها، گروهی از بازرسان شرکت واحد اتوبوسرانی مامور به نظارت بر اتوبوس‌هایی شدند که شب‌ها اقدام به سرویس‌دهی در برخی خطوط می‌کنند.

وی افزود: هر کاری که بتواند از میزان آلودگی اتوبوس‌ها بکاهد مد نظر ما است اما، نکته این‌جا است که تنها راهکار برای رهائی از وضعیت فعلی نوسازی اتوبوس‌ها است  که با گذشت 6 ماه از سال جدید هنوز نتوانسته‌ایم بودجه حاصل از محل صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی را به این منظور دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران یادآور شد: هر یک از سامانه‌ها بیش از 80 درصد دچار فرسودگی هستند. نگهداری اتوبوس‌های فرسوده بسیار هزینه‌بر و دشوار است. مراجعه اتوبوس به تعمیرگاه به معنی توقف و خروج اتوبوس از سرویس نیست.

وی در توضیح این نکته که سالانه تعداد زیادی از اتوبوس‌ها به سن فرسودگی می‌رسند، گفت: سالانه هزینه زیادی صرف نگهداری اتوبوس‌های فرسوده می‌شود که با افزایش قیمت قطعات به بیش از 2.5 برابر قیمت‌های قبلی، این کار روز به روز سخت‌تر از گذشته می‌شود.

به گفته سنندجی، صحبت از اتوبوس‌هایی است که با بیش از 8 سال سن روزانه بیش از 17 ساعت در روز کار می‌کنند و در این میان تنها بحث آلودگی نیست و ایمنی نیز باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد. تنها 3 هزار اتوبوس دیزلی در شهر فعالیت می‌کنند و تکلیف ایمنی اتوبوس‌های گازسوز باید مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: در سایه تمام مشکلات اتوبوسرانی به ارائه خدمات  مطلوب به شهروندان ادامه می‌دهد و تولید کنندگان نیز ملزم به تامین قطعات مورد نیاز اتوبوس‌ها هستند.

اعظم زندیه خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتوبوسرانی ساخت اتوبوس قطعات اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهدی کرباسیان گفت: بنا بر اعلام برخی مشاوران املاک با پدیده‌ای جدید در بازار مسکن مواجه شده‌ایم. شایعه شده برخی فروشندگان آپارتمان از خریداران تقاضای دلار، ارز دیجیتال، طلا و غیره می‌کنند. به نظر من یکی از دلایل این موضوع ایجاد سامانه خودنویس است که باعث حذف واسطه شده است. به هر حال زمانی که واسطه، معامله را مدیریت می‌کند مبادلات مالی نیز مدیریت می‌شود اما وقتی خریدار و فروشنده از طریق سامانه خودنویس اقدام به معامله می‌کنند نظارتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید؛ قیمت رهن کامل در عبدل آباد سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: بازار خرید و فروش مسکن در رکود به سر می‌برد اما مراجعات مقداری نسبت به فروردین بهتر شده است؛ مراجعاتی که منتج به معامله نمی‌شود و اغلب برای اطلاع از وضعیت اجاره صورت می‌گیرد. هر سال همین‌طور است، معمولا در اردیبهشت و خرداد که تغییرات اقتصادی خود را تا حدودی نشان می‌دهد متقاضیان برای پرس‌وجو می‌آیند. نقل و انتقالات بازار اجاره هم در اردیبهشت و خرداد افزایش می‌یابد.

کرباسیان بیان کرد: قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده اما به دلیل نبود مشتری، این نرخ‌ها هنوز به قطعیت نرسیده است. یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر سامانه خودنویس بر کم‌رونق شدن معاملات مسکن گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی دائما روی تبلیغات این سامانه مانور می‌دهند و به مردم می گویند بیایید قرارداد خود را مجانی ثبت کنید. در واقع رسما به حذف دفاتر مشاور املاک ورود کرده‌اند و اشتغال جامعه در حال سرکوب شدن است. در هر بازاری، اقتصاد را واسطه می‌چرخاند. جهش تولید نیاز به مشتری دارد. این مشتری از طریق واسطه‌ها می‌آید. موضوع واسطه برای بازار مسکن به عنوان یک بازار پیشرو در اقتصاد، اهمیت مضاعف دارد.

وی اظهار کرد: با ایجاد سامانه خودنویس، اکثر مشاوران املاک به سمت ابطال جواز رفته‌اند. این مساله تبعات منفی برای بازار مسکن و اشتغال کشور دارد. با توجه به پیشران بودن بخش مسکن نیز تبعات منفی برای اقتصاد کلان خواهد داشت که در آینده خود را نشان می‌دهد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: برخی افراد می‌گویند دلالان ملک عامل گرانی مسکن هستند. سوال بنده این است آیا افزایش هزینه ساخت نیز به خاطر عملکرد مشاوران املاک است؟ حدود سه سال قبل هزینه ساخت هر متر مربع نهضت ملی مسکن را ۲.۵ میلیون تومان اعلام کردند. در حال حاضر به گفته مسئولان این رقم به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک تهران، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر دانست و گفت: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماههای پیش رو گفت: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229418 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد